וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות החשמל של התעשיינים הקטנים צמחו ב-50%

אורה קורן

26.8.2012 / 12:45

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף, אמר כי עסקים קטנים אינם יכולים לעמוד בהוצאה כזו מכיוון שאינם יכולים להעלות מחירים עם כל העלאת תעריף החשמל

העלאת תעריפי החשמל הגדילו את הוצאות החשמל של תעשיינים קטנים בכ-50%, נטל שעסק קטן אינו יכול לעמוד בו. כך אמר היום (א') נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף. לדבריו, התעשיינים חתומים על חוזים עם מחירים קבועים ולא יכולים להעלות מחירים בכל פעם שחשבון החשמל גדל. מפעלי תעשיה העובדים סביב השעון במשמרות ארוכות, אינם יכולים לחסוך חשמל בשעות העומס, כיוון שאינן יכולים להשבית מכונות ולשלוח עובדים הביתה.

"הגבייה של תעריפים גבוהים יותר בשעות העומס מבעלי עסקים בתעשיה הינה אבסורדית וחייבת להיפסק", אמר אלחדיף. "לא ייתכן שנשלם את מחיר המחדלים של חברת החשמל ששנה אחר שנה אינה נערכת כיאות לחודשי הקיץ בהם הצריכה עולה ואינה מצליחה לענות כראוי על הביקוש. למפעלים יש ביקוש קשיח לחשמל, בכמות שאינה משתנה ולכן גם התעריף צריך להיות קבוע", אומר אלחדיף.

לדבריו, הממשלה צריכה להתערב בקביעת תעריפי החשמל לתעשיה ולשמור על כושר הייצור וההישרדות של היצרניים הקטנים. "דווקא עכשו כשאנו בפיתחו של מיתון יש לדאוג לחוסנם של העסקים הקטנים והבינוניים. אסור לתת להם לקרוס בגלל חשבונות חשמל מנופחים ובלתי מוצדקים".

ויקטור מנטין, בעל מפעל למוצרי פלסטיק בהזרקה באזור התעשייה בבת ים, העובד בשלוש משמרות ביממה, אמר, כי חשבון החשמל שלו ביולי גדל ב-45% אחוזים לעומת יוני, בעוד מחירי המוצרים שהוא מייצר נותרו כשהיו. לדבריו, "אני צריך לספוג עלויות מטורפות, וכבעל עסק בינוני עם עשרים עובדים בלבד, קשה לי מאוד לעמוד בהן. אני לא מבין למה אנחנו, מפעלי התעשייה, צריכים לשלם את המחירים הגבוהים הללו, כשברור שאין לנו שום אפשרות לצמצם שימוש בחשמל בשעות העומס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully