וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובות המשכנתאות גדלו ב-8.5 מיליארד שקל

מוטי בסוק , שלי אפלברג

26.8.2012 / 14:27

מנתונים שפרסם בנק ישראל עולה כי מרבית החוב של משקי הבית היה על סעיף הדיור. כמו כן ניכרת מגמת עלייה בחוב כאשר בחודש יוני בלבד גדל חוב זה ב-1.5 מיליארד שקל

רוב יתרת החוב של משקי הבית ביוני, כ-374.6 מיליארדי שקל, היה לדיור, 267.1 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור גדלה ביוני ב-1.6 מיליארד שקל, 0.6%. מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-8.5 מיליארדי שקל (3.3%). כך עולה מנתונים שפירסם הבוקר בנק ישראל.

יתרת החוב של המגזר העסקי גדלה ביוני האחרון בכ-1.4 מיליארד שקל (0.2%) לרמה של כ-792 מיליארד שקל. יתרת החוב של משקי הבית גדלה ביוני ב-1.5 מיליארד שקל בכ-0.4% ועמדה בסוף החודש על כ-374.6 מיליארד שקל.

חובות המשכנתאות. TheMarker
חובות המשכנתאות/TheMarker

מנתונים שפירסמה היום החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל עולה כי הגידול ביתרת החוב של המגזר העסקי נבע בעיקר מהפיחות בשער השקל מול הדולר, דבר שהביא לעלייה בשווי השקלי של החוב במט"ח. בנוסף, גיוסים בסך 1.9 מיליארד שקל באמצעות הלוואות בנקאיות קוזזו ע"י פירעון אג"ח סחיר בסכום דומה.

ביולי הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-3.7 מיליארד שקל כמעט כולו באמצעות אג"ח סחיר. ממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה עומד על כ-2.4 מיליארד שקל.

חובות המשכנתאות. TheMarker
חובות המשכנתאות/TheMarker

ביולי הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילת משכנתאות) ב-4.9 מיליארד שקל, לעומת 3.9 מיליארד ביוני. נתון זה גבוה ב-1.5 מיליארד שקל מממוצע ביצועי המשכנתאות החודשי במחצית הראשונה של השנה (3.4 מיליארד). יצוין כי החודשים יוני-יולי מתאפיינים בדרך כלל בעלייה בהיקף נטילת המשכנתאות. ייתכן שנטילת המשכנתאות ביולי הושפעה גם מההחלטה על העלאת המע"מ.

הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות הצמודים גדל ביוני ב-0.6%, עקב עלייה בריבית על האשראי הצמוד וירידה בריבית על הפיקדונות הצמודים. במגזר הלא צמוד למדד לא נרשם שינוי מהותי בפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות.

חובות המשכנתאות. TheMarker
חובות המשכנתאות/TheMarker

ביוני עלה המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות ב-0.4%. ב-12 החודשים האחרונים עלה מרווח זה ב-1.5%.

כמו כן, ביולי נרשמה ירידה של 0.2% בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות, במקביל לירידה בריבית בנק ישראל. בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות למדד נרשמה ירידה של 0.03%.

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully