וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בעליות שערים

אורן פרוינד

26.8.2012 / 16:45

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל במחזור נמוך במיוחד של 431 מיליון שקלים. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נסגרו בעלייה של 0.3%, מדד התקשורת בלט בעלייה של 4% לערכו

היום הראשון של שבוע המסחר בת"א נחתם בעליות שערים מתונות במחזור מסחר נמוך במיוחד של 431 מיליון שקל. זאת בהמשך למגמה החיובית בבורסות וול סטריט שנרשמה בסוף השבוע. במרכז המסחר עמדו היום מניות התקשורת ובראשן HOT בעקבות הצעת הרכש המלאה שהגיש הבוקר פטריק דרהי למניות החברה. מדד התקשורת הוסיף היום 4% לערכו והשלים עלייה של 15% מתחילת החודש.

מניות הביטוח ריכזו גם הן עניין לאחר השלמת העסקה הבוקר למכירת תיק ביטוחי החיים של שלמה אליהו להראל, צעד המקרב את עסקת אליהו -ג'נרלי לכדי חתימה. מחזור המסחר מסתכם בשעה זו לסכום של 300 מיליון שקל, נמוך במיוחד גם במונחים של יום ראשון.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נסגרו בעלייה של 0.3%, מדד התקשורת בלט בעלייה של 4% לערכו, מדד ת"א בנקים השיל 0.7%, נדל"ן 15 סיים ללא שינוי ות"א ביטוח טיפס ב-0.4%. מניית HOT זינקה ב-13.9% בעקבות הצעת הרכש שהוגשה הבוקר.

מניות הגז הנפט נסחרו במגמה שלילית במסחר. השוק מעריך סבירות נמוכה להימצאותו של גז טבעי בקידוח מירה מה שהפיל ככל הנראה את מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין ב-9% וב-7% בהתאמה.

אלעד בורשטיין, מנהל חדר המסחר של אקסלנס נשואה, סבור כי השוק הישראלי מפגין חולשה ביחס לעליות בעולם. "ללא העליות של מלאנוקס, איזיצ'יפ ופריגו היינו רואים היום ירידות שערים בת"א" אמר. "השוק הישראלי עדיין מתומחר בחסר מול שוקי העולם אולם קשה להצביע על מגמה עתידית לאור מחזורי המסחר הנמוכים בת"א" הסביר.

שוק האג"ח הקונצרני נחתם בעלית שערים מתונות. איגרות החוב של קבוצת אי.די.בי רשמו מגמה מעורבת במסחר כאשר האיגרות הקצרות נסחרות ללא שינוי עם נטייה לירידות והאיגרות הארוכות רושמות עליות חדות. איגרת חוב מסדרה ד' של הקבוצה זינקה ב-9% לתשואה לפדיון של 69%.

עליות שערים בעולם

העליות מעבר לים ביום שישי התרחשו על רקע דיווח כי הבנק המרכזי של אירופה שוקל תוכנית רכישות אג"ח חדשה, ולאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, שב ואמר כי לרשות הבנק המרכזי עומדים כלים נוספים לעידוד הצמיחה הכלכלית, במקרה שיהיה צורך בהם.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נפגשה ביום שישי האחרון עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בברלין כדי לדון במצבה של יוון ובמשבר בגוש היורו. מחר יגיע לברלין ראש ממשלת יוון אנטוניס סמאראס, אשר למחרת ייסע לפאריס. סאמארס, הנתון ללחץ מצד האיחוד האירופי לצמצם את הגרעון בתקציב בעוד כלכלת יוון שקועה במיתון זו השנה החמישית ברציפות, ניצל אתמול ראיון לעיתון הגרמני "בילד" על מנת לבקש דחייה, או "אוויר לנשימה" כדבריו, בצעדים לצמצום הגירעון בתקציב.

לקראת פגישת מרקל והולנד אותת היום שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה, על העמדה הגרמנית, ואמר כי מדינות אירופה צריכות לגלות הבנה למצב הקשה שבו נתונה יוון וכי ברור שיוון בזבזה זמן בקיום הבחירות החוזרות ביוני.

עם זאת, שויבלה הדגיש גם כי בלתי אפשרי לתת ליוון זמן נוסף כדי לפתור את בעיותיה משום שנושיה הגיעו לקצה גבול הסיבולת שלהם. "אנחנו פשוט לא יכולים להגיד שזה לא מספיק. בדרך הזו אתה לעולם לא תרוויח את האמון של השווקים הפיננסים. ועוד זמן הוא לא פתרון לבעיות. השאלה היא איך מרוויחים את האמון מחדש. אבל בשביל זה אנחנו צריכים לחכות לדו"ח של הטרויקה שצפוי בספטמבר", אמר שויבלה בראיון לתחנת רדיו בגרמניה.

דנקנר ובן דב מדאיגים את לאומי

ביום שישי התברר כי קריסת הפרמידות העסקיות של נוחי דנקנר ואילן בן דב החלה להדאיג גם את כלכלני לאומי. בסקירה השבועית פירסם לאומי תחזית פסימית על כך כי אין ביכולתה של אי.די.בי אחזקות למחזר את חובותיה. עוד מניחים כי "חברת האם אי.די.בי אחזקות וחברות הבנות והנכדות שלה צפויות להמשיך במכירת פעילויות ריאליות של הקבוצה על רקע התשואות הגבוהות בהן נסחרות איגרות החוב של החברה והחולשה הגורפת בעסקיה". אי.די.בי אחזקות ופתוח חייבות לציבור המשקיעים והבנקים 8 מיליארד שקל.

גם הפירמידה של אילן בן דב לאומי מסמן כמסוכנת על רקע התפוצצות עסקת האצ'יסון. לאומי סבור כי המוסדיים יבקשו את השליטה בפרטנר, בשעה שהאצ'יסון תנסה להשיג את השליטה בחברה בדרכים אחרות וזולות יותר. בכל אחד מהמקרים, לדעתם, מי שיסבול הם בעלי ניירות הערך של סקיילקס והחברה האם שלה סאני , שניצבות בפני תקופה מאתגרת במיוחד.

עוד מודאגים בלאומי מכך כי לא מעט מהחברות במשק פירסמו דו"חות המצביעים על האטה בכלכלה המקומית. כמו כן, לאור הצפי להיחלשות הביקושים בסקטור הנדל"ן המניב ממליצים בלאומי על אחזקה בענף הנדל"ן במשק נמוך ממשקלו במדד.

פרשת דלק נדל"ן החייבת 2.15 מיליארד שקל למחזיקים המשיכה לספק כותרות גם בסוף השבוע. תוצאות ההצבעות המוקדמות, לפיהן אמורים הנציגויות ד', ה' וכ"ה להצביע בהצבעה הכללית של מחזיקי איגרות החוב ביום שני, הראו כי הסדר החוב אותו הציע תשובה למחזיקים לא עובר ברוב הנדרש לפי החוק של 75%. תשובה קיבל את התוצאות בניו יורק ונראה כי עדיין מצפה כי בית המשפט יאשר את ההסדר למרות שלא התקבל ברוב הדרוש. המחזיקים מקווים כעת לקבל הצעה משופרת מתשובה לפני שיילכו לפירוק.

מניות במרכז

בעל השליטה ב-HOT, פטריק דרהי, מעוניין לקנות את כל מניות HOT של הציבור. דרהי, באמצעות קול אחזקות, פרסם כעת הצעת רכש לציבור למניות HOT במחיר של 37 שקל למניה, המשקף לחברה שווי של 2.7 מיליארד שקל ומהווה פרמייה של 12.5% מעל שווי השוק.

לאחר מו"מ ארוך וקדחתני, נחתמה הבוקר אחת העסקות הגדולות בענף הביטוח המקומי. חברת הביטוח הראל של יאיר המבורגר תרכוש את תיק ביטוחי החיים של אליהו תמורת 210 מיליון שקל, נמוך מהסכום המקורי שדובר תחילה שעמד על למעלה מ-250 מיליון שקל.

שנתיים לאחר שהונפקה בבורסה בתל אביב בשווי הנמוך מהמתוכנן, דיווחה בסוף השבוע האחרון אלעד קנדה שבשליטת יצחק תשובה, כי בעלת השליטה בה אלעד גרופ (המחזיקה ב-88.5% מאלעד קנדה) בוחנת אפשרות של ביצוע הצעת רכש לניירות ערך מסוימים של החברה.

כלל תעשיות , ששליטתה בה נרכשה לאחרונה על ידי איש עסקים זר, לן בלווטניק (50%) מקבוצת אי.די.בי (11%), צפויה להרחיב את תחנת הכוח המשמשת בעיקר מפעלי מלט ישראליים בהשקעה של 90 מיליון דולר (כ-360 מיליון שקל).

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully