וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מחיר החלב יעלה - מחירי מוצרי החלב ינסקו"

עדי דברת-מזריץ

26.8.2012 / 19:22

על פי התחשיב, מחיר החלב הגולמי יעלה באוקטובר ב-15 אג' לליטר. "המחלבות הגדולות יצטרכו לשלם כמעט 200 מיליון שקל בשנה, אז כמובן שנעלה מחירים", אומר בכיר באחת המחלבות

"מחירי מוצרי החלב יטוסו כלפי מעלה", טוען בכיר באחת מהמחלבות הגדולות, בעקבות פרסום התחשיב של התאחדות חקלאי ישראל, לפיו מחיר החלב הגולמי ("מחיר המטרה") יעלה באוקטובר בכ-7% - 15 אגורות לליטר. לדבריו, מיד עם העלאת מחיר החלב הגולמי יעלו המחלבות הגדולות את כלל מחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח.

גבינת קוטג'. עומר מירון
"עלייה דרמטית". מוצרי חלב/עומר מירון

"עלייה של 15 אגורות היא עלייה דרמטית שלא היתה בשנים האחרונות, ומחירי מוצרי החלב ינסקו כלפי מעלה בהתאם. המחלבות הגדולות יצטרכו לשלם כמעט 200 מיליון שקל בשנה יותר על החלב שהן קונות, אז כמובן שנעלה את המחיר לצרכן - כי זה המון כסף. זה יביא להערכתי לעלייה ממוצעת של 5% במחירי מוצרי החלב. עליית מחיר החלב הגולמי תביא להתייקרות של בערך 26 אגורות במחיר גביע קוטג', ושל כ-85 אגורות במחיר גבינה צהובה 500 גרם.

"ההתייקרות תהיה גדולה יותר מאחר שהיו גם עליות בתשומות האחרות: שכר עבודה, אנרגיה ועוד. אנחנו לא רוצים להעלות מחירים, אבל אם מחיר המטרה יעלה באופן דרמטי - לא תהיה לנו ברירה. אין אף חברת מוצרי חלב בישראל שתוכל להרשות לעצמה לא להעלות מחירים במקרה שכזה".

במחלבות טוענים כי ייקור של 15 אגורות במחיר המטרה הוא גבוה מדי, ולא מתאים לרוח השעה. מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, יעקב בכר, מסר כי נפגש באחרונה עם גורמים מרכזיים במחלבות וברשתות השיווק בניסיון למתן את התייקרות מוצרי החלב שאינם בפיקוח בעקבות התייקרות החלב הגולמי. הפגישות האלה התקיימו, לדבריו, "כדי להזכיר לכולם מה היה מחיר החזירות בקיץ 2011. האם התופעה תחזור על עצמה - או שהמתינות והאחריות הציבורית יגברו?"

לדברי הבכיר, "בכר לא נפגש אתנו. הוא מנסה להצטייר כאביר הגדול שמדבר עם רשתות השיווק והמחלבות, במקום להגיד לרפתנים להתכווץ - כמו שוועדת קדמי אמרה - ובמקום לשאול את עצמו למה החלב הגולמי עולה בעולם 30% פחות - ושם לא מעלים את מחירו".

עוד פורסם כי מחיר מוצרי החלב שבפיקוח יתייקרו בראשית אוקטובר בכ-3.5%. חלב ניגר בשקיות, שמחירו לצרכן כיום הוא כ 5 שקלים לליטר, צפוי להתייקר בכ-17 אגורות לליטר. אם התייקרות המזון לבעלי חיים כתוצאה מהמחסור בגרעינים בשוק הסחורות העולמי תימשך גם ברבעון האחרון של 2012, ימשיך מחיר המטרה להתייקר גם בראשית השנה הבאה.
מטרה נמסר בתגובה: "הפרסומים השונים בדבר העלאת מחיר החלב הגולמי המצטרף עליית התשומות הכלליות תחייב את טרה לעדכן את מחיר מוצריה בהתאם".

מתנובה נמסר בתגובה: "כרגע טרם ידוע מה תהיה העלייה של מחיר המטרה, ומה יהיו שאר הנסיבות. ההחלטה בתנובה תתקבל על בסיס כל המידע הנדרש, כשיהיה בידיה. בשטראוס סירבו להתייחס לדברים.

ממשרד החקלאות נמסר: "התחשיב יעשה רק באוקטובר, וכשיהיה מה להודיע נודיע".

מהתאחדות מגדלי הבקר לחלב נמסר: "כשהסתבר שמפגש של התאחדות מגדלי הבקר לחלב עם נציגי המחלבות לדיון על מחירי החלב היא עבירה לפי רשות ההגבלים העסקיים - מפגש זה לא התקיים. בנוסף, אין אנו נוהגים להגיב בתקשורת על דברי אנשים אנונימיים, בעיקר כאשר צדקת הרפתנים ברורה ונהירה לציבור הרחב".

  • עוד באותו נושא:
  • מוצרי חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully