וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: בנק ישראל הותיר את ריבית ספטמבר ללא שינוי ברמה של 2.25%

אורן פרוינד

27.8.2012 / 17:39

הנימוקים להותרת הריבית על האנליסטים כוללים את ההתחממות בשוק הנדל"ן והמדדים הגבוהים הצפויים בחודשים הקרובים: 0.6%-0.7% באוגוסט

בהתאם לתחזיות האנליסטים, החליטה הערב הוועדה המוניטרית של בנק ישראל להותיר את ריבית המשק לחודש ספטמבר ללא שינוי ברמה של 2.25%. על פי ספקית המידע בלומברג, מרבית האנליסטים הישראלים צפו את הנולד וחזו את הותרת הריבית על כנה.

הנימוקים להותרת הריבית על האנליסטים כוללים את ההתחממות בשוק הנדל"ן בשבועות האחרונים והחשש כי הורדת ריבית נוספת רק תאיץ אותה, והמדדים הגבוהים הצפויים בחודשים הקרובים (0.6%-0.7% באוגוסט), בשל העלאות המסים האחרונות של הממשלה והעלייה בעולם במחירי הדלקים והמזון.

גם העלייה בציפיות האינפלציה, 2.7% ב-2012 ו-2.9% בשנה הקרובה, הקרובות לגבול העליון של יעד האינפלציה השנתי של הממשלה (1%-3%), תמכו בהותרת הריבית ברמה של 2.25%.

בהורדת הריבית במשק בספטמבר תמכו שורה של אינדיקטורים כלכליים, ובהם מדד יולי הנמוך (0.1%), האינפלציה הנמוכה ב-12 החודשים האחרונים (1.4% בלבד), האטה הנמשכת במשק והחשש להחרפתה, העלייה המדאיגה באבטלה והירידה בשיעור התעסוקה במשק, ושורה של מדדים כלכליים מאכזבים. גם העובדה כי שער השקל לא פוחת בחודש האחרון ביחס לסל המטבעות תומכת בהורדת ריבית.

ריבית. TheMarker
שיעור הריבית בשנה האחרונה/TheMarker

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully