וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אפל הובילה את מניות הטכנולוגיה לסגירה חיובית

נמרוד הלפרן , ואדים סבידרסקי

27.8.2012 / 23:21

מלחמות הפטנטים בסלולר: אפל שוברת שיאים - שווי השוק התקרב ל-640 מיליארד דולר; סמסונג צללה ב-8%; נוקיה קפצה ב-8%; RIM טיפסה ב-2%; גוגל איבדה 1.5%

בורסות וול סטריט, אשר קטעו בשבוע שעבר רצף עליות של שישה שבועות, פתחו את השבוע במגמה מעורבת, זאת על רקע ציפיות המשקיעים לאיתותים בדבר תמריצים נוספים לצמיחה העולמית בכנס ראשי הבנקים המרכזיים שייערך בג'קסון הול בסוף השבוע. מניית אפל המשיכה לשבור שיאים על רקע הניצחון המשפטי על סמסונג, והובילה את מדד מניות הטכנולוגיה לסגירה חיובית.

מדד דאו ג'ונס, אשר ירד בשבוע שעבר ב-0.9%, נסגר בירידה של 0.3%; מדד S&P 500, אשר עלה ביום שלישי שעבר לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008 אך ירד בסיכום שבועי, נסוג ב-0.1%; עד לשבוע שעבר, עלה מדד S&P 500 שישה שבועות ברציפות - רצף העליות השבועי הממושך ביותר מאז ינואר 2011.

מדד נאסד"ק אשר נסוג בשבוע שעבר ב-0.2% - ירידה ראשונה זה שישה שבועות - עלה היום ב-0.1% ומתקרב לשיא של יותר מעשר שנים. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות זו הפעם השישית בשבעה ימי המסחר האחרונים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 1.65% - שפל של שבועיים.

ראשי הבנקים המרכזיים מתכנסים בג'קסון הול

"נתוני מקרו כלכליים ברחבי בעולם אמנם מצביעים על התייצבות מסוימת של הצמיחה לאחר הרבעון השני החלש, ובהמשך השנה וב-2013 לא צפויה יותר מצמיחה מתונה", העריך האסטרטג ג'ו פרנדרגסט בנק קרדיט סוויס, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "ראשי הבנקים המרכזיים החשובים צפויים אם כן לנטות לתמוך ביותר ויותר תמריצים".

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אמר בשבוע שעבר כי לבנק המרכזי יש יכולת לנקוט בצעדים נוספים לעידוד הצמיחה הכלכלית. "יש מרחב לצעדים נוספים של הבנק הפדרלי להקלת התנאים הפיננסים ולחיזוק ההתאוששות", כתב ברננקי במכתב ששלח ב-22 באוגוסט אל דארל איסה, יו"ר הוועדה לפיקוח ורפורמה ממשלתית של בית הנבחרים האמריקאי.

התוכנית האחרונה של הבנק הפדרלי, "מבצע טוויסט" - תוכנית שבמסגרתה הבנק המרכזי מוכר אג"ח קצרות טווח בהיקף של 667 מיליארד דולר, ורוכש במקומן אג"ח ארוכות טווח - "ממשיכה לחלחל דרך המערכת הכלכלית", כתב ברננקי. "בדרך נדרשים מספר רבעונים כדי להשיג את מלוא השפעתם של שינויים במדיניות המוניטרית על הפעילות הכלכלית".

ביום שישי צפוי ברננקי לשאת דברים בסימפוזיון השנתי של הבנק הפדרלי בג'קסון הול שבמדינת וויומינג, שם יתכנסו בנקאים מרכזיים מרחבי העולם. למרות הציפיות, אנליסטים לא צופים כי ברננקי יאמר דבר חדש, היות שהבנק הפדרלי יתכנס לישיבה רק ב-12 בספטמבר. ביום רביעי יפרסם הבנק הפדרלי את ספר הבז', הדו"ח התקופתי שלו על מצב כלכלת ארה"ב כפי שהוא משתקף מ-12 מחוזות הבנק.

"המגמה בשווקים בימים הקרובים תהיה תלויה כולה בתוכנית ההרחבה הכמותית (QE) השלישית, ומה הסבירות שהיא תצא לפועל", אמר רוברט פבליק, אסטרטג השווקים הראשי של בניאן פרטנרס, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "בשוק מצפים לכך, ויתכן שהתגובה תהיה שלילית אם הציפיות לא יתממשו".

מלחמות הפטנטים: אפל שוברת שיאים

פסיקת בית משפט בארה"ב לפיה סמסונג תשלם לאפל פיצויים של יותר ממיליארד דולר בגין הפרת פטנטים של האחרונה, גררה תנודות חזקות במניות יצרניות מכשירי הסלולר ומערכות ההפעלה שלהם, וחברות טכנולוגיה אחרות בהן יצרניות שבבים לסמארטפונים.

מניית אפל זינקה לשיא בוול סטריט, ושווי השוק של החברה התקרב במהלך המסחר ל-640 מיליארד דולר, לאחר שמספר אנליסטים העלו את מחירי היעד למניה בעקבות פסק הדין. מנגד, שווי השוק של סמסונג הדרום קוריאנית נחתך היום ביותר מ-12 מיליארד דולר לאחר שמניית החברה נפלה ב-7.5% בבורסת סיאול עקב הפסד החברה בבית המשפט.

בנוסף לאפל, נהנית מהפסיקה גם מניית נוקיה, על רקע הערכות כי הגבלות משפטיות על מכירת דגמי סלולר מסוימים של סמסונג, תתרום למכירותיה. מרבית מכשירי הסלולר של נוקיה מתבססים על מערכת ההפעלה לסלולר של מיקרוסופט, בניגוד לסמסונג, שמכשיריה מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. מניית נוקיה קפצה היום בכמעט 8% בבורסת הלסינקי.

מניית ריסרץ' אין מושן, יצרנית בלקברי, אף היא נישאה על גבי הערכות בדבר שיפור במכירותיה עקב הפסד סמסונג, וטיפסה בקרוב ל-2% בוול סטריט. מניית גוגל נסוגה בכ-1.5% בוול סטריט. מניית יצרנית השבבים האמריקאית MF מיקרו דיווייסס, שסמסונג אחראית על כרבע מעסקיה, ירדה ביותר מ-3% בוול סטריט.

בית משפט בארה"ב פסק בסוף השבוע כי סמסונג הפרה פטנטים של אפל, וכי עליה לשלם לה כ-1.05 מיליארד דולר פיצויים. בית המשפט גם דחה את טענות סמסונג בדבר הפרת פטנטים מצד אפל.

מניות במרכז

הרץ, חברת השכרת הרכב השניה בגודלה בארה"ב, הודיעה אמש על חתימת הסכם לרכישת מתחרתה דולר תריפטי תמורת כ-2.3 מיליארד דולר במזומן, או מחיר של 87.5 דולר למניה. העסקה באה בתום מאבק השתלטות על דולר תריפטי שנמשך יותר משנתיים, ואשר במהלכו ניסתה גם אוויר באדג'ט להתמודד על רכישת דולר תריפטי. המחיר שמשלמת הרץ בעסקה גבוה יותר מכפליים מהצעת הרכש המקורית של הרץ באפריל 2010, בסך 1.2 מיליארד דולר.

חברת אורמת טכנולוגיות שבשליטת משפחת ברוניצקי וקרן פימי חתמה על הסכם למימון פרויקט של הקמת תחנת כוח גיאותרמית בקניה עם OPIC בהיקף כולל של 310 מיליון דולר. על פי ההסכם OPIC - Overseas Private Investment Corporation תממן את הקמת פרויקט אולקריה (Olkaria 3) שבקניה עם זכות חזרה מוגבלת לאורמת טכנולוגיות. ההלוואה, שתיפרע סופית בתוך 18 שנים, תועמד על ידי OPIC ותהיה בהיקף כולל של עד 265 מיליון דולר ותורכב מ-2 חלקים, ותישא ריבית במרווח שלא נמסר על תשואת אגרות החוב של ממשלת ארה"ב למשך החיים הממוצע של ההלוואה.

חברת פריגו השיקה עם חברת Tris Pharma את הגרסה הגנרית ל-Delsym - תרחיף בשחרור מושהה שמיועד לטיפול בשיעול כתוצאה מגירוי קל בסימפונות. מכירותיו של המוצר שישווק כמותג פרטי של רשתות הפארם בארה"ב מסתכמות ב-100 מיליון דולר לשנה. פריגו, היצרנית הגדולה בארה"ב של תרופות ללא מרשם רופא במותג פרטי של רשתות הפארם, תספק את כושר הייצור ואת מערכת השווק שלה ואילו Tris Pharma תספק את הטכנולוגיה לייצור תרופות נוזליות או בטבליות לעיסה בשחרור מושהה של החומר הפעיל.

חברת ריטליקס, שמפתחת מערכות תוכנה לרשתות קמעונאות גדולות, חתמה על חוזה רב שנתי עם ענקית הקמעונאות דלהייז לשותפות אסטרטגית בינלאומית. על פי ההסכם, ריטליקס תהפוך לספק המועדף של תוכנות לסביבת פנים החנות עבור 3,300 האתרים של דלהייז, שכוללים 20 אלף נקודות מכירה באירופה, אסיה וארה"ב. כחלק מהחוזה תספק ריטליקס לדלהייז מערכות תוכנה לנקודת המכירה ולממשקי לקוח נוספים כמו קופה בשירות עצמי (Self-checkout) ופתרונות לניהול מועדוני לקוחו, לניהול לקוח ולשווק ממוקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully