וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקיילקס עלולה למחוק 600 מיליון שקל מהונה העצמי

מיכאל רוכוורגר

28.8.2012 / 8:40

במידה ותיאלץ סקיילקס לבצע מחיקה זו, יימחק למעשה כל הונה העצמי של סקיילקס והיא אף עלולה להגיע לגירעון. החברה תצטרך לשכנע כי היא מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה

בימים האלה משלימים פרופ' אמיר ברנע, הנחשב לאחד ממעריכי השווי המובילים בשוק כיום, ושלי תשובה, שותף-מנהל בחברת הייעוץ העסקי טריגר פורסייט, את הערכת השווי לפרטנר שבשליטת סקיילקס של אילן בן דב. זאת לצורך הקביעה אם סקיילקס תצטרך לבצע הפחתה בעקבות ירידת ערך ההשקעה בפרטנר, בהתאם לתקן החשבונאי הבינלאומי IAS36.

זאת אינה הפעם הראשונה שברנע ותשובה מעריכים עבור סקיילקס את שוויה של פרטנר, אך הפעם הלחץ על שניהם גבוה בהרבה. שכן למחיר שייקבע בהערכת השווי, וכנגזרת מכך להפחתה שסקיילקס תבצע באמצעות גריעה מהונה העצמי - עשויה להיות השפעה מכרעת על קביעת רואי החשבון של סקיילקס, משרד דלויט בריטמן אלמגור זהר, אם להצמיד לדו"חותיה הכספיים של סקיילקס הערת עסק חי. משמעותה של ההערה היא הטלת ספקות לגבי המשך קיומה השוטף של סקיילקס בטווח הנראה לעין. הדו"חות של סקיילקס יתפרסמו מחר.

ככל הידוע ברנע ותשובה עדיין לא סיימו את הכנת הערכת השווי, אך בכל מקרה ברור כי סקיילקס תיאלץ לבצע הפחתה משמעותית בערך השקעתה בפרטנר. שכן בהערכת השווי האחרונה נכון לסוף 2011 העריכו ברנע ותשובה את מניית פרטנר ב-43.7 שקל, לעומת מחיר של 33.7 שקל שלפיו נסחרה פרטנר אז. ברבעון הראשון של 2012 ירדה מניית פרטנר בכ-15%, ובסוף מארס מחירה היה 28.6 שקל - 34.5% פחות ממחיר המניה בדו"חות סקיילקס.

מאז סיום הרבעון ועד לפרסום הדו"חות בפועל בסוף מאי, ובעקבות החרפת התחרות עקב הכניסה של שני שחקנים חדשים לשוק הסלולר - HOT מובייל וגולן טלקום - מניית פרטנר איבדה עוד עשרות אחוזים. למרות זאת, סקיילקס לא מצאה לנכון לעדכן את הערכת השווי, אלא ציינה כי החברה תבחן את ירידת ערך השקעתה בפרטנר עם סיום הרבעון השני של 2012.

לפני שבוע הודיעה קבוצת ההשקעות ההונג-קונגית האצ'יסון על ביטול העסקה לרכישת השליטה בסקיילקס (המחזיקה ב-44.5% מפרטנר) תמורת 125 מיליון דולר; עסקה ששיקפה לפרטנר מחיר של 35-36 שקל למניה, לעומת מחיר שוק נוכחי של 17 שקל למניה. לפי הערכות ברנע ותשובה יעריכו את מניית פרטנר בכ-25-35 למניה. כך שבעקבות ביטול העסקה קשה לראות כיצד ברנע ותשובה יצדיקו לפרטנר מחיר הגבוה מזה שבעסקה עם האצ'יסון.

בהתאם לכך, ובהתחשב בכך שהונה העצמי של סקיילקס (המיוחס לבעלי המניות) הסתכם נכון לסוף הרבעון הראשון ב-605 מיליון שקל, עלולה החברה לבצע מחיקה בהיקף של לפחות 600 מיליון שקל; מה שימחק את מלוא הונה העצמי ואף עלול להוביל לגירעון בהון עצמי שלה.

מלבד החשש מגירעון בהון עצמי וכנראה בהון החוזר, כדי להימנע מהצמדת הערת עסק חי (שעלולה להאיץ את בעלי האג"ח של סקיילקס בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל לדרוש להעמיד את החוב לפרעון מיידי), תצטרך סקיילקס להציג דו"ח תזרים מזומנים שישכנע את רואי החשבון כי החברה מסוגלת לפרוע את מלוא התחייבויותיה בשנתיים הקרובות. כלומר, עד לסוף יוני 2014. במהלכה של תקופה זו תצטרך החברה לפרוע גם את ההלוואה של 300 מיליון דולר שקיבלה מהאצ'יסון ב-2009 לצורך רכישת פרטנר.

אם האצ'יסון לא תסכים להאריך את ההלוואה קשה לראות כיצד סקיילקס תוכל לפרוע בתקופה זו כ-2.3 מיליארד שקל. שכן בקופתה מצויים מזומנים בסך 270 מיליון שקל, מניות לא משועבדות של פרטנר (16.5%) בשווי של 400 מיליון שקל ופעילות סמסונג לא משועבדת. בנוסף על כך, היא צפויה לקבל דיווינדים נוספים מפרטנר, ומניות פרטנר צפויות להשתחחר משעבוד בעקבות פירעון התחייבויות לבעלי האג"ח.

היום גם תתקיים אסיפת בעלי האג"ח של סאני, החייבת כ-240 מיליון שקל ונמצאת עם קופת מזומנים ריקה. עורכי הדין רם כספי ויאיר כספי לומדים את ההשלכות של ההתפתחויות האחרונות בעקבות ביטול העסקה בידי האצ'יסון, שאת נסיבותיה המלאות סקיילקס לא פירסמה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקיילקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully