וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאתם מהבורסה? "שוקי המניות יתלהטו בספטמבר"

גיא קצוביץ'

28.8.2012 / 15:43

מספר אירועים דרמטיים יתרחשו בספטמבר, ולהערכת אנליסטים עשויים להחזיר את המשקיעים לשווקים. השאלה הגדולה: האם ברננקי ודרגי יכריזו על מהלך מוניטארי ויחלו לרכוש אג"ח?

האם לאחר חודשים של מחזורים נמוכים ותשואות מתונות בשוקי המניות, השווקים הולכים "להתחמם" בחודש בספטמבר? במאמר מערכת שפורסם ב-CNBC, טוענים כי האפשרות הזו קיימת ואף אפשרית.

מספר אירועים משמעותיים צפויים להתרחש החל מסוף חודש אוגוסט, אותו יחתום, קודם כל, יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנאומו בג'קסון הול (שם מצפים רבים כי יו"ר ה'פד' ירמוז באופן בוטה על השקת תוכנית רכישות אג"ח שלישית).

לאחר כן, ייפגש דירקטוריון ה'פד' להחלטת הריבית לחודש ספטמבר ב-12 לחודש, אז הוא צפוי (לפי הערכות) להאריך את מדיניות הריבית האפסית עד שנת 2014 בשנה נוספת, ואולי להגיב גם במהלך משולב של פעילות מוניטארית עם הבנק המרכזי האירופי (ECB).

הסיבה: באותו היום, צפוי בית המשפט העליון בגרמניה לפסוק בדבר השתתפותה של הממשלה הגרמנית במינוף קרן הייצוב האירופאית (ESM), אשר חלקה של גרמניה בה עומד על יותר מ-30%.

החלטה של בית המשפט בגרמניה, לכאן או לכאן, עשויה להכריע את הכף עבור יו"ר ה-ECB מריו דרגי, שרבים מקווים כי יכריז על רכישות אג"ח ממשלתיות באירופה, לצידו של ברננקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully