וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 329 אלף שקל לאייס בגין הפרת חוקי עבודה

חן מענית

28.8.2012 / 16:56

העבירות שביצעה אייס התגלו במסגרת חקירה מקיפה שערך התמ"ת בסניפים של החברה, שבמהלכה התגלו הפרות שונות של חוקי העבודה הסוציאליים

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע גזר באחרונה קנס בסך 329 אלף שקל על אייס רשתות שיווק הנמצאת בפירוק, לאחר שהרשיע אותה בביצוע מספר עבירות על חוקי העבודה. בנוסף, השית בית הדין התחייבות בסך 464 אלף שקל על הרשת להימנע מביצוע עבירות דומות.

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון שנערך בין התמ"ת לאייס. "באיזון שיש לעשות בין אכיפת חוקי העבודה לבין העובדה שאייס נמצאת בפירוק, בהתחשב בכך שהודתה בעבירות המיוחסות לה וכן נוכח העובדה שכתב האישום הנו בגין עבירות שחלקן נעברו ב-2008 - הנני מאשרת את הסדר הטיעון", פסקה נשיאת ביה"ד לעבודה בב"ש, אורלי סלע.

העבירות שביצעה אייס התגלו במסגרת חקירה מקיפה שערך התמ"ת בסניפים של החברה, שבמהלכה התגלו הפרות שונות של חוקי העבודה הסוציאליים. בין היתר התגלה כי בסניף בדימונה הועסק עובד ללא ששולם לו שכר העבודה המגיע לו לפי חוק, עבור עבודה בשעות נוספות. בסניפים בקריית גת ובדימונה התגלה כי אייס העסיקה שמונה עובדים מבלי שמסרה להם הודעות בכתב, המפרטות את תנאי העסקתם, ובסניף נוסף התגלו מספר רב של מקרים שבהם העסיקה אייס עובדים מבלי לתת להם מנוחה ביום המנוחה השבועי, וזאת בניגוד לחוק וללא היתר.

עונשים מרתיעים

בעקבות החקירה הוגשו לביה"ד האזורי לעבודה שלושה כתבי אישום נגד אייס ע"י המחלקה המשפטית בתמ"ת. התובעת הראשית, עו"ד גלי לוי, בירכה על הפסיקה וציינה כי משאבי האכיפה והתביעה הפלילית של המשרד מתמקדים במעסיקים המבצעים הפרות בוטות של חוקי העבודה או מבצעים עבירות באופן סדרתי. "כנגד מעסיקים אלה יוגשו כתבי אישום חמורים ובתי המשפט יתבקשו לגזור כנגדם את עונשים מרתיעים", מסרה לוי.

נזכיר כי ב-1 באפריל רכשה אלקטרה מוצרי צריכה את פעילות אייס אוטו דיפו מהנאמן במסגרת הקפאת ההליכים של אייס. ההרשעה המדוברת, היא בגין עבירות שנעברו בטרם רכישת הפעילות בידי אלקטרה, ואינה קשורה לאלקטרה ולרשת אייס כיום.

  • עוד באותו נושא:
  • אייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully