וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפריקה ישראל מתחילה להיות מעניינת"

הלל קורן

29.8.2012 / 12:45

גורמים בשוק מגיבים לדוחות אפריקה שפורסמו הבוקר . אלון גלזר: תהליך הקטנת החוב סולו מאוד חיובי . אלעד קראוס: אפריקה - אופציה על החברות הבנות

אפריקה פרסמה הבוקר (ד') את דוחותיה לרבעון השני, בו הפסידה כצפוי 725 מיליון שקל. "גלובס" שוחח עם מספר גורמים על מנת לאמוד את תחושות השוק לאחר הדוחות ולאחר הירידות החדות שליוו את המניה בשבועות האחרונים.

מנהל מחלקת המחקר בלידר שוקי הון אלון גלזר אומר כי "אפשר להיות בסך הכל מרוצים מהפעילות של אפריקה בארץ וגם באפריקה נכסים, שהיא לכאורה בעלת נכסים יותר מסוכנים. היא נראית בסדר גמור".

גלזר מציין עוד כי נקודת אור מאוד חיובית היא נושא החוב. "תהליך הקטנת החוב סולו של החברה נמשך, והחוב פרוס היטב וממשיך לקטון. זה משמעותי".

בשורה התחתונה מציין גלזר כי נראה שהסיכונים בחברות הבנות של אפריקה כבר מתומחרים, ואם יבוא שיפור ברוסיה, זה יהווה טריגר למהלך עליות במניית אפריקה.

אלעד קראוס, אנליסט הנדל"ן של הראל פיננסים, מציין כי אפריקה מהווה אופציה על החברות הבנות בגלל המינוף הגבוה, ורמת הסיכון נותרת גבוהה. לאור רמת המזומנים הגבוהה והנפקת הזכויות שנה הבאה, לאפריקה יש זמן וזה חשוב מאוד בחברות החזקה היום".

אמיר ארד, אנליסט נדל"ן באקסלנס ברוקראז', מציין כי "בדוח הנוכחי אין הפתעות והוא אוסף של כל החדשות שכבר ראינו. אין עוד חדשות רעות מהדוח, וזה חשוב. נקודת האור החיובית של הדוחות היא המשך המימושים בארה"ב".

ארד הוסיף בסוף הדברים כי עדיין, אג"ח אפריקה מעניין את אקסלנס יותר מהמניה עם תשואת אג"ח ממוצעת של 16%.

גורם נוסף, הפעיל בחדר מסחר גדול בשוק, מוסיף כי "לאחר הירידות החדות, מניית אפריקה מתחילה להיות מעניינת. אומנם אפשר לקבל בחוב 16% תשואה אבל הפוטנציאל לזינוק במניה גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully