וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד המאפיות: קרטל בשוק הלחם

אורה קורן

29.8.2012 / 13:59

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המאפיות אנג'ל, אורנים, ברמן, דוידוביץ', אחדות, אלומות, מרחבית ודגנית עין בר לאחר שהסכימו שלא להתחרות ביניהן

רשות ההגבלים העסקיים הגישה היום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד המאפיות אנג'ל, אורנים, ברמן, דוידוביץ', אחדות, אלומות, מרחבית, דגנית עין בר, מנהליהן ונושאי משרה בכירים נוספים בהן. כתב האישום הוגש לאחר שבחודש אפריל ניצלו רק חלק מהנאשמים את זכותם לשימוע.

על פי כתב האישום, בשלהי חודש פברואר 2010 הסכימו ירון אנג'ל, מנכ"ל מאפיית אנג'ל, יהודה שניידמן, מנכ"ל מאפיית ברמן, יוחנן אהרונסון, מנכ"ל מאפיית מרחבית ויו"ר מאפיית דגנית עין בר ושייקה דוידוביץ', מנכ"ל מאפיות דוידוביץ', אחדות ואלומות, להימנע מתחרות על אספקת מוצרי המאפיות על ידי חלוקת הלקוחות בין המאפיות.

בנוסף, הוסכם ביניהם כי המאפיות יפעלו מול הקמעונאים להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות לצרכן. להסכמות אלו היו שותפים גם נושאי משרה בכירים אחרים במאפיות השונות. ההסכמות גובשו, בין היתר, בישיבות משותפות במקומות שונים בארץ.

חקירת רשות ההגבלים העסקיים החלה במאי 2010, בעיצומו של הקרטל, במסגרתה נערכו פשיטות על המאפיות ונעצרו חלק מהחשודים. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד אסף מוזס, ועורכי הדין זיו גלעדי ואייל פרזון.

עוה"ד איריס ניב-סבאג, נוית נגב, ליזי שובל ואלון ביכלר, ממשרד שינמן-נגב-ניב, אשר ייצגו את יצחק ברמן בשימוע אמרו "אנחנו מברכים על קבלת טענותינו בשימוע וההחלטה שלא להגיש כתב אישום כנגד יצחק ברמן, מלכתחילה הודיעה לנו רשות ההגבלים כי היא שוקלת הגשת כתב אישום כנגדו רק בגין אחריות מנהלים ולא באחריות ישירה לעבירה. אנחנו מעריכים מאד את הפתיחות שגילתה הרשות ואת הדיון המעמיק והמפורט שקיימנו בפניה במסגרת השימוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully