וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בעליות: הבנקים קפצו ב-3%; דיסקונט ב-5%

ערן אזרן

22.8.2012 / 17:38

ת"א 25 עלה ב-1.1%, מדד ת"א גז ונפט הוסיף 3%. טאואר עלתה ב-7% על רקע המלצה של בית ההשקעות אופנהיימר והבינלאומי הוסיפה 3.5%. מחר תחול הפקיעה של אופציות המעוף

בורסת תל אביב עמדה לרשום עוד יום מסחר מנומנם עם עליות קלות, אלא שנתוני הצמיחה שפורסמו בארה"ב בשעה האחרונה הזניקו את המדדים. היקף הגידול בתוצר במשק האמריקאי הסתכם ברבעון השני על 1.7% (בקצב שנתי) - יותר מההערכות הראשוניות לצמיחה של 1.5%. גם היום המשיך שטף הדו"חות, כשברקע למסחר פקיעת אופציות המעו"ף מחר בבוקר.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.1%, ומדד ת"א 100 התחזק ב-1%. מדד מניות הבנקים זינק ב-3%, לאחר פרסום דו"חות הבינלאומי, ומדד נדל"ן 15 נסחר בעלייה של 1.3%. מדד ת"א גז ונפט הוסיף 3%.

בלטו במסחר מניית אבגול שעלתה ב-5.3% לאחר דיווח על העסקה למכירת השליטה בה; מניית טאואר שעלתה ב-7% על רקע המלצה של בית ההשקעות אופנהיימר, מניית דיסקונט שזינקה ב-5% לקראת הדו"חות הרבעוניים מחר, והבינלאומי שעלתה ב-3.5%. מחזור המסחר הסתכם ב-900 מיליון שקל, לקראת הפקיעה הצפויה.

בשוק הסולידי, מדדי איגרות החוב הקונצרניות - התל בונד - רשמו ירידות קלות של עד 0.13%. בלטה במסחר סדרה ט' של דסק"ש שהוסיפה 3.3% וירדה לתשואה של 27%. מנגד, איגרות החוב (סדרה 13) של הכשרת הישוב ירדה ב-5.5%, ועלתה לתשואה של 11.3%.

בגזרת איגרות החוב הממשלתיות, נרשמו ירידות שערים, כשיותר ויותר משקיעים מממשים את אחזקתם לאחר שאיגרות החוב הארוכות כבר רשמו עליות של 10% בשנה האחרונה. אג"ח ממשלתית מסוג שחר (שקלית) לפדיון ב-2022 ירדה ב-0.18%, והתשואה עלתה ל-4.16%. איגרת חוב צמודה (גליל) לפדיון באותה השנה, ירדה בשיעור דומה לתשואה של 1.86%.

מחכים לברננקי, גם בישראל

כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור גבוה מההערכות הראשוניות ברבעון השני של השנה. התוצר המקומי הגולמי (GDP) גדל ברבעון השני בקצב שנתי של 1.7%, יותר מההערכות הראשוניות לצמיחה של 1.5%, לפי נתונים עדכניים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. שיעור הצמיחה ברבעון השני תאם את תחזיות הכלכלנים. ברבעון הראשון של השנה צמחה כלכלת ארה"ב בקצב שנתי של 2%.

המסחר אף מושפע בימים האחרונים מהספקולציות בשוק באשר להפעלת תוכנית הרחבה כמותית שלישית (QE3) על ידי הבנק הפדרלי בארה"ב. אם תצא לפועל תוכנית הרחבה - שמשמעותה הזרמה מאסיבית של כסף לשווקים בארה"ב - הרי ששוקי המניות צפויים לעלות בחדות, אולי אף לצאת לראלי של כמה חודשים.

"בהיעדר דרכים אחרות, אפקטיביות ומהירות מספיק, הסיכוי כי תוכרז תכנית רכישות שלישית ו\או יוארך אופק ההתחייבות לריבית 0% עד סוף שנת 2015, כאמצעים לשיפור הסנטימנט בקרב משקי הבית וחידוש ההתאוששות בשוק העבודה - גדל, לדעתנו", כתב הבוקר רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות .

ביום שישי ינאם בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, בג'קסון הול והמשקיעים ממתינים בדריכות לנאום. באירוע זה לפני שנתיים (אוגוסט 2010) הודיע ברננקי על תכנית הרכישות הקודמת (QE2). "הדבר הופך את יום שישי הקרוב לחשוב ומכריע יותר", כותב מנחם.

לדבריו, "אם בשוקי המניות חושבים כך, אז נאום שלא יכלול הכרזה על QE3 או רמזים ברורים לכך שהמהלך יינקט בקרוב מאוד, עלול לגרור ירידות ניכרות בשוקי המניות, שתכבדנה בתורן על הפתיחה בשבוע הבא בארץ ובשוקי אסיה ואירופה, ומנגד עליות באיגרות החוב הממשלתיות ואולי גם בשער הדולר, כמטבע חוף מבטחים. נזכיר, כי חלק מההתאוששות האחרונה בשוקי המניות והירידות בשוקי איגרות החוב, שבינתיים קוזזו חלקית היה על רקע תיקווה להכרזה כזו".

מניות ואג"ח אי.די.בי במרכז

קבוצת אי.די.בי , שבשליטת נוחי דנקר, ממשיכה במאמצים למציאת פתרון למחסור באמצעים נזילים של כ-375 מיליון שקל בחברה, החל מיוני 2013. כמו כן, חייבת אי.ד.בי כ-2 מיליארד שקל לבנקים. במסגרת מאמצים אלה, מנהלים דנקנר ומנהלי אי.די.בי שיחות עם משקיעים פוטנציאלים בכל רחבי העולם בכדי שיזרימו מאות מיליוני שקלים לתוך החברה. בין השאר, התקיימו שיחות עם איש העסקים דניאל עמר, המתגורר בז'נבה שבשווייץ.

הבוקר נחשף ב-TheMarker כי רשות ניירות ערך פתחה לפני כמה שבועות בחקירה מינהלית נגד ההנהלה הבכירה של אפריקה ישראל ואפריקה תעשיות בחשד לאי דיווח של מידע פנים בזמן שהגישה הצעת רכש מלאה לחברה הבת, נגב קרמיקה. במקביל, אפריקה פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעוןו השני עם הפסד של 725 מיליון שקל (המיוחס לבעלי המניות) לעומת רווח של 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת מפעלים פטרוכימיים דיווחה הבקור כי היא מנהלת מו"מ למכירת החברה הבת אבגול, יצרנית הבדים הלא ארוגים. המכירה תתבצע תמורת 106 מיליון דולר. לדיוויד פדרמן, בעל השליטה בפטרוכימיים, התחייבויות של 1.9 מיליארד שקל לבעלי איגרות החוב ולבנקים. הסכום מעניק לחברה שווי של 237 מיליון דולר – גבוה ב-22% ממחיר השוק.

הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי הסתכם ברבעון השני של השנה ב-143 מיליון שקל, גידול של 43% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. התשואה הנטו על ההון הגיעה ל-9.8%, בהשוואה ל-7.3% ברבעון המקביל שנה שעברה. יחס הון הליבה (באזל II) גדל ועומד על שיעור של 9%. הרווח המימוני של הבנק הסתכם ברבעון השני של השנה ב-584 מיליון שקל לעומת 512 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול ברווח המימוני נבע ממימוש השקעות באיגרות חוב במהלך הרבעון שהניב לבנק הבינלאומי רווח של 43 מיליון שקל.

חברת הביטוח הפניקס בשליטת קבוצת דלק (55.7) שבבעלות יצחק תשובה, מסכמת את הרבעון השני של שנת 2012 עם ההפסד המיוחס לבעלי המניות של 69 מיליון שקל, לעומת הפסד קטן יותר של 19 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2011. הפניקס מסבירה כי עדכון תוחלת החיים וההפרשות בגינם אותם דרש המפקח על הביטוח, הקטינו את הרווח הכולל שלה ב-45 מיליון שקל לפני מס וב-29 מיליון שקל אחרי מס.

שלמה אליהו מתקדם במהירות לעבר רכישת השליטה במגדל. אמש דווח כי אליהו השיג את המימון הנדרש לעסקה הגדולה בה ירכוש 69% ממניות מגדל הנמצאות בידי קבוצת ג'נרלי האיטלקית. ל-TheMarker נודע כי מלבד האשראי שהעמיד לו בנק לאומי , בסדר גודל של כ-2 מיליארד שקל, לצורך מימון העסקה, אליהו יקבל גם אשראי מבנק דיסקונט ומחברת הביטוח הראל בשווי של 600-400 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן מבני תעשייה , שבשליטת קבוצת אליעזר פישמן, המחזיק בה באמצעות כלכלית ירושלים (83%) דיווחה אמש על מעבר להפסד ברבעון השני של 2012. החברה רשמה הפסד של 49.8 מיליון שקל (המיוחס לבעלי המניות), לעומת רווח של 75.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2011. הרווח התפעולי ירד ב-31%, בהשוואה לרבעון המקביל, ל-131.3 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully