וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב ביקש 3 חודשים ארכה - יקבל חודש

רון שטיינבלט

29.8.2012 / 17:45

מחזיקי האג"ח טרם קיבלו את תשלום הריבית האחרון, בהיקף של כ-6 מיליון שקל. תשואת איגרות החוב כבר מגיעה עד ל-418%

מחזיקי האג"ח של סאני שהתאספו אתמול לראשונה מאז ביטול עסקת האצ'יסון, בחרו שלא לממש את זכותם להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי. תחת זאת, עלתה להצבעה הצעת החברה, לאפשר לה להסדיר את חובותיה מול הנושים בחודש הקרוב.

סאני, שבשליטת אילן בן דב, שלחה לאסיפה את יהל שחר, מנכ"ל החברה והחברה הבת סקיילקס, שביקש ארכה של שלושה חודשים, אולם מחזיקי האג"ח הסכימו להצבעה על השהיה של חודש אחד בלבד.

בתמורה, יקבלו מחזיקי האג"ח - במידה שיאשרו את הארכה - שעבודים נוספים מלבד השעבוד שיש להם על מניות סקיילקס, ובהם מניות השליטה בחברת האינטרנט תפוז (62.7% מההון, בשווי של כ-12 מיליון שקל), והחזקה של 0.5% בחברת מובילאיי, יצרנית מערכות הבטיחות לרכב, שרשומה בספרי החברה לפי שווי של 10 מיליון שקל.

בנוסף, הדיבידנד שסאני תקבל בקרוב מפרטנר, בהיקף של כ-2.2 מיליון שקל, בגין החזקתה הישירה בחברה (1.4%), יופקד אצל הנאמן, בניכוי 300 אלף שקל אשר ישמשו להוצאותיה השוטפות של החברה.

סאני, דרכה שולט בן דב בחברת הסלולר פרטנר, מצויה כבר היום בהפרה מול מחזיקי שלוש סדרות האג"ח שלה, בהיקף של כ-238 מיליון שקל. החברה אינה עומדת בהתניות הפיננסיות בכל הקשור לשווי הנכסים שאמורים להיות משועבדים לטובתה, וכן המחזיקים טרם קיבלו את תשלום הריבית האחרון, בסוף חודש יוני, בהיקף של כ-6 מיליון שקל. לדוחות סאני מוצמדת הערת "עסק חי".

יעקב לוקסנבורג, המחזיק אג"ח של סאני וסקיילקס בהיקף עשרות מיליוני שקלים באמצעות חברת ההשקעות לפידות, לא הגיע לאסיפה, ושלח אליה את סמנכ"ל הכספים ומנהל ההשקעות שלו, אמיר תירוש. לוקסנבורג טרם הציג את החלופה שלו להשתלטות על החברה ולהעברת השליטה בה מידיו של בן דב אל מחזיקי האג"ח, אולם מאחר שלפידות מחזיקה הן בסדרות האג"ח של סאני והן בסדרות של סקיילקס, היא נחשבת למחזיקה נגועה. עקב כך, יידרש לוקסנבורג לשכנע את המחזיקים האחרים באג"ח, ולהשיג רוב של 75% על מנת שיצליח להעביר את תוכניתו.

נדרש למחוק האג"ח שבידיו

בינתיים, הדרישה של מחזיקי האג"ח מבן דב היא למחוק את איגרות החוב אותן הוא מחזיק באופן אישי - החזקה של כ-5.8 מיליון ערך נקוב באג"ח ג', אשר את רובה רכש במועד ההנפקה. מחיקת האג"ח תפחית את חוב החברה ותגדיל במעט את הונה העצמי, שהסתכם בסוף הרבעון הראשון השנה ב-341 מיליון שקל. הונה העצמי של סאני עשוי לרדת בצורה משמעותית עם פרסום דוחות הרבעון השני, בסוף השבוע הקרוב, עקב הפחתת השווי שצפויה סקיילקס לבצע בדוחותיה על השקעתה בפרטנר.

אסיפת אג"ח סאני נערכת כאשר הנכס המרכזי של החברה, מניות השליטה בסקיילקס (78.7%), מאבדות מערכן מיליוני שקלים מדי יום. היום ירדה מניית סקיילקס ב-15%, ומאז ההודעה על ביטול עסקת האצ'יסון בשבוע שעבר, צנחה כבר בכ-55%. מחיר זה משקף שווי של 73 מיליון שקל בלבד לסקיילקס, שלפני פחות משנתיים נסחרה לפי שווי של 2.25 מיליארד שקל. איגרות החוב של סקיילקס המגובות בביטחונות נסחרות היום בטווח תשואה של 23%-158%, ואילו האיגרות הלא מובטחות, שמועד פירעונן רחוק יותר, נסחרות בתשואה בטווח של 45%-51%.

מניית סאני צנחה היום ב-18%, ומיום ההודעה על ביטול עסקת האצ'יסון נפלה ב-51%, לשווי חברה של 91 מיליון שקל. אג"ח סאני נסחרות בטווח תשואה של 381%-418%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully