וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפל הגישה בקשה לפשיטת רגל בארה"ב

גיא קצוביץ'

30.8.2012 / 6:40

במועד האחרון להצבעה על הסדר החוב שהציגה החברה לבעלי האג"ח, הגישה אמפל בקשה לצ'אפטר 11 בארה"ב. הבקשה המעניקה הגנה זמנית מתביעות בעלי האג"ח כלפיה

תרגיל מלוכלך של אמפל לבעלי האג"ח? החברה (הנסחרת גם בבורסת הנאסד"ק בארה"ב) בשליטתו של יוסי מימן, הודיעה הלילה (ה') לבורסה בת"א, כי הגישה בקשה לצ'אפטר 11 (פרק 11) לבית המשפט המחוזי בניו יורק. זאת, כאשר היום הינו המועד האחרון להצבעה של בעלי האג"ח על הסדר החוב שהציגה להם החברה, אשר לפי הערכות צפוי היה ליפול.

"דירקטוריון החברה החליט כי צעד זה הוא לטובת בעלי המניות בחברה וכן השאיפה האפקטיבית ביותר עבורה לארגון מחדש של חובות החברה כלפי בעלי סדרות האג"ח א' ב' ו-ג'", לשון הודעת החברה.

מדובר בפרק מספר 11 בחוק פשיטות הרגל האמריקני, אשר נועד להסדיר פשיטות רגל של חברות בארה"ב. פרק זה מעניק לחברות הנקלעות לקשיים כספיים הגנות מסוימות מפני בעלי האג"ח.

במסגרת ההגנות להם זוכה אמפל מבית המשפט בארה"ב, לעת עתה, מנושים בעלי האג"ח של החברה לתבוע ממנה את זכויותיהם, מכל סוג שהוא.

אמפל מחזיקה בחברת גדות מיכליות וב-12.5% מחברת שיווק הגז המצרי EMG, שחדלה מלפעול בעקבות ההפיכה במצרים אשתקד והכרזת הממשלה שם על הפסקת התקשרותה עם EMG. בעקבות הפסקת אספקת הגז המצרי, מחקו אמפל וגופים מוסדיים שהשקיעו עמה במניות EMG את מלוא השקעתם בחברה.

אמפל הכושלת (גירעון של 560 מיליון שקל בהון) הצהירה בדצמבר 2011 שלא תוכל לעמוד בהחזרי החוב בזמן, ומאז החלה לנהל מו"מ עם מחזיקי האג"ח. מאז רכש את השליטה באמפל, לפני כעשר שנים, גרף בעל השליטה מימן שכר מצטבר של 14.4 מיליון דולר בחברה. יד ימינו, סמנכ"לית הכספים אירית אילוז, זכתה לתגמולים בסכום של 10.1 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי מימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully