וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הערת "עסק חי" בדוחות אי.די.בי מחר

‎‎רון שטיינבלט‏

30.8.2012 / 11:26

‎‎אי.די.בי דיווחה אתמול כי היא "מנהלת מגעים בקשר להשקעה בה, אולם בשלב זה אין כל ודאות כי מגעים אלו יבשילו לכדי עסקה"‏. הערכות: המגעים ייכשלו

קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר תספוג כפי הנראה הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים לרבעון השני שתפרסם מחר (ו') הקבוצה. זאת, לאחר שהמגעים להכנסת משקיע לקבוצה ככל הנראה לא יבשילו לכדי עסקה ביממה הקרובה.

אי.די.בי מסרה אתמול בדיווח לבורסה כי היא "מנהלת מגעים בקשר להשקעה בה, אולם בשלב זה אין כל ודאות כי מגעים אלו יבשילו לכדי עסקה מחייבת כלשהי". עם זאת, ההערכה היא כי מגעים אלה לא יבשילו ביממה הקרובה לכדי עסקה ולכן בדוחות הכספיים שיפורסמו מחר תוצמד הערת "עסק חי".

אתול עדכנה גם החברה באשר להלוואה ממגדל, שנלקחה מחברת הביטוח בשנת 2004 לצורך רכישת מניות בנק לאומי מידיה של חברת הביטוח. מגדל העמידה לאי.די.בי פתוח הלוואת מוכר בגובה של 40 מיליון דולר, ואף שמניות לאומי כבר החליפו ידיים מאז, נותרה ההלוואה, אשר הייתה אמורה להיפרע רק בשנים 2015-2017, עומדת, ומגדל קיבלה שעבוד על מניות כור וכלל תעשיות, שבשליטת אי.די.בי פתוח.

לפני כשלושה חודשים הורידה חברת הדירוג ‏S&P‏ מעלות את דירוג החוב של אי.די.בי ל-‏BBB‏ פלוס, מה שהעמיד למגדל עילה לפירעון מיידי של החוב. הצדדים הגיעו להבנה כי אי.די.בי פתוח תפרע באופן מיידי 50 מיליון שקל מתוך סכום ההלוואה, שיתרתה עמדה על 220 מיליון שקל, ועם קבלת התשלום הראשון מעסקת מכירת השליטה בכלל תעשיות (עסקה שהושלמה בתחילת חודש יולי), תפרע אי.די.בי 70 מיליון שקל נוספים מיתרת ההלוואה.

לאחר פירעונות אלו, יתרת ההלוואה של אי.די.בי פתוח למגדל עומדת על 104 מיליון שקל. היום, כאמור, דיווחה אי.די.בי כי הגיעה להסכמות נוספות מול מגדל, שלפיהן תקופת ההשעיה שבה מגדל לא תעמיד את החוב לפירעון מיידי תוארך בשלושה חודשים נוספים, ובתמורה תפרע אי.די.בי רבע מסכום ההלוואה (כ-26 מיליון שקל) כעת, והיתרה תיפרע בשלושה תשלומים שווים - בינואר 2013, ביולי 2013 ובינואר 2014.

כמו כן הוסכם בין הצדדים, כי במקרה שבו תממש אי.די.בי את האופציה למכירת יתרת החזקותיה בכלל תעשיות ללן בלווטניק (מהלך שצפוי להכניס לקופתה של אי.די.בי פתוח כ-270 מיליון שקל לפני מס), תפרע אי.די.בי את מלוא סכום ההלוואה, ובכל מקרה אחר שבו תקבל אי.די.בי פתוח תמורה, לרבות דיבידנדים, היא תפרע מההלוואה חלק המשתווה ל-25% מסכום המזומנים שתקבל אי.די.בי.

נוסף על כך התחייבה אי.די.בי, כי בתקופת ההשעיה היא לא תבצע רכישה עצמית של איגרות חוב שהונפקו על-ידיה ועל-ידי חברות הקבוצה, ולא תבצע השקעות חדשות בחברות הקבוצה.

היקף החוב של אי.די.בי פתוח עמד בסוף הרבעון הראשון על כ-6.6 מיליארד שקל, מתוכו כ-4.6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. איגרות החוב של אי.די.בי פתוח נסחרות היום בתשואה של עד 62%. ‏‎‎‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully