וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי ענק לדנקנר: דסק"ש הפסידה 1.26 מיליארד ש'

קובי ישעיהו

31.8.2012 / 21:03

חברת כור, גם היא בבעלות אי.די.בי, הפסידה כ-1.05 מיליארד שקל. שכר הבכירים בדסק"ש יקוצץ, ובהמשך צפויים להתפרסם דוחות אי.די.בי אחזקות ובהם ככל הנראה הערת "עסק חי"

הפסדים כבדים לדסק"ש וכור ברבעון השני של 2012 עקב הצניחה בקרדיט סוויס, כך עולה מדוחות החברות שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר שהתפרסמו היום (שישי).

כור ודיסקונט השקעות (החברה האם של כור והבת של אי.די.בי פיתוח) דיווחו במהלך היום על תוצאותיהן. דסק"ש הציגה הפסד של כ-1.26 מיליארד שקל ברבעון ושל כ-856 מיליון שקל בחצי הראשון של 2012, לעומת הפסד של כ-703 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושל 374 מיליון שקל בחצי הראשון של 2012. זאת בעיקר על רקע הפסדים גדולים שנרשמו בכור על רקע ירידת מניית קרדיט סוויס והפסדי "מעריב" ברבעון.

דסק"ש הודיעה כי עקב הדוחות יוותרו חלק מהעובדים הבכירים על חלק משכרם, כאשר הקיצוצים ינועו בין 15%-25% מהשכר החודשי של עמי אראל נשיא החברה וסגני הנשיא ארי ברונשטיין, דהן מישל, רענן כהן ושלומי פרילינג.

בשורה התחתונה הציגה כור הפסד של כ-1.05 מיליארד שקל ברבעון השני לעומת הפסד נקי של 1.16 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מהדוחות עולה כי נכון לסוף הרבעון השני מחזיקה כור בכ-30.32 מיליון מניות קרדיט סוויס ויש לה רווח "על הנייר" של 124 מיליון שקל מההחזקה בבנק השוויצרי.

נכשלו ניסיונות אחרונים לגייס משקיע שיזרים הון לקבוצה

עוד צפויים להתפרסם דוחותיה של אי.די.בי אחזקות, כשהצפי הוא שהערת "עסק חי" תצורף אליהם. זאת, לאחר שנכשלו ניסיונות של הרגע האחרון לגייס משקיע שיזרים הון לקבוצה.

אי.די.בי אחזקות, קונצרן ענק החולש על חברות רבות ובהן סלקום, שופרסל, כלל ביטוח, אלרון ונכסים ובניין, נמצאת היום במצב פיננסי מאתגר, ולראייה - אגרות החוב של החברה נסחרות בתשואות של מאות אחוזים. היקף החוב הכולל שלה הוא כ-2 מיליארד שקל, 1.6 מיליארד שקל מתוכם לבעלי האג"ח.

בחודש דצמבר הקרוב אמורה אי.די.בי אחזקות לפרוע תשלום ריבית של 65 מיליון שקל לאג"ח ד', וביוני 2013 יהיה עליה לפרוע כ-245 מיליון שקל נוספים. בקופתה נמצאים כיום כ-220 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully