וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: 1,850 דירות בפינוי בינוי במרכז

קובי ישעיהו

2.9.2012 / 10:55

מדובר על שלושה מתחמי פינוי–בינוי חדשים באזורי הביקוש – ברמת גן, אשדוד וראשון לציון. במתחם סלע בראשון לציון קיימות כיום 272 דירות

הקבינט החברתי-כלכלי אישר את ההצעה של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס להכריז על שלושה מתחמי פינוי–בינוי חדשים באזורי הביקוש – ברמת גן, אשדוד וראשון לציון.

הפרויקטים שאושרו על ידי הקבינט החברתי-כלכלי צפויים להוסיף כ-1,850 יחידות דיור במרכזי הערים (ובסה"כ 2,437 יחידות דיור במתחמים אלו) ולהביא לחידוש ולהגדלת מלאי הדירות החדשות בערים אלו במגדלים מודרניים.

אטיאס אמר: "מאז התיקון שהעברנו בחוק ובו הורדנו את שיעור ההסכמה הנדרשת לפרויקט פינוי-בינוי ל-66% בלבד מהדיירים בבניין ו-80% במקבץ של בניינים, מורגש שינוי משמעותי בשטח. כלי סיוע חשוב נוסף שהעמדנו השנה לרשות הדיירים הוא מאגר של שמאי פינוי-בינוי: מדובר בגורם מקצועי ואובייקטיבי, אשר הדיירים יוכלו לפנות אליו ולהיוועץ בו האם העסקה שהיזם מציע להם כדאית מבחינה כלכלית. השמאים האלה יוכלו לפתור מצבים של דיירים מתלבטים או מהססים ולתת להם תחושת בטחון".

"פינוי-בינוי זה לעתים הסיכוי היחיד לשנות את איכות החיים והמגורים של התושבים והאוכלוסיות החלשות המתגוררות בשכונות ישנות, והוא מאפשר להם להתחיל חיים חדשים עם רווחה כלכלית וסביבתית בדיור הולם ללא כל עלות נוספת מצידם. המתחמים שהבאתי לאישור הממשלה יחדשו את פני האזור בשלוש מהערים המבוקשות ביותר בישראל. מדובר במעבר ממבנים מתקופת שנותיה הראשונות של המדינה לבנייה מודרנית של מגדלים למגורים. ההתחדשות העירונית היא כלי משלים שתופס לאחרונה תאוצה להגדלת מלאי הדירות, לצד המשך תנופת השיווקים בכל רחבי הארץ, לרבות באזורי הביקוש".

מתחם הדקל באשדוד כולל כיום 150 יחידות דיור ב-9 בניינים אשר יפונו ובמקומם ייבנו 5 מגדלים של 32 קומות עם 675 יחידות דיור חדשות (תוספת של 525 דירות). המתחם ממוקם כחצי ק"מ מחוף הים.

במתחם סלע בראשון לציון קיימות כיום 272 יח"ד ובמקומם ייבנו 1,402 יח"ד בבנייה רוויה מודרנית (תוספת של 1,130 דירות). מדובר בחלק מתכנית רחבה של כ-51 דונם, אשר נמצאת כבר בביצוע, בשלב הנוכחי של בינוי-פינוי – כלומר, ראשית מתבצעת בהדרגה בנייה של הדירות החדשות על שטחים פנויים, ורק לאחר מכן מתבצעים פינוי והריסה של המבנים הישנים – מה שמאפשר בטחון לדיירים עד לסיום בניית דירותיהם החדשות וחוסך את הצורך במעבר לדירות ביניים בשכירות.

במתחם אסף ואביגיל ברמת גן הכולל כיום 170 יחידות דיור ב-21 מבנים, יפונה ובקומו יבנו 21 מבנים חדשים תוך כדי תוספת של 3-7 קומות לעומת המצב הקיים. לפי התכנית המוצעת ייבנו במקום המתחם הקיים 360 יח"ד חדשות (תוספת של 190 יח"ד למתחם). הבנייה תעשה באמצעות תוספת זכויות מתוקף תמ"א 38/2 (חיזוק מבנים לשם הגנה מפני רעידות אדמה) ותכניות מאושרות קיימות – מה שמאפשר קידום מהיר של התכנית.

המתחמים אושרו במסלול מיסוי שפועל מתוקף חוק מיסוי מקרקעין. מטרתו לתמרץ תהליכים של התחדשות עירונית המתבצעים בכוחות השוק הפרטי בלבד. במסגרת מסלול זה יזמים או בעלי הנכסים פונים לוועדה להתחדשות עירונית (יחד עם נציגי רשות המסים ומע"מ) ומבקשים המלצתה לממשלה לעניין הכרזה על מתחם כמתחם פינוי-בינוי או עיבוי במסלול מיסוי לתקופה של שש שנים.

הכרזת הממשלה מקנה (במהלך תקפותה) הטבות הנוגעות לעסקות המבוצעות על ידי הדיירים המפו?נים במס שבח, במס רכישה ובמע"מ על שירותי הבנייה וכן היא מאפשרת את דחיית המועד הקובע את חבות המס. במסגרת מסלול זה יש אפשרות לקבלת פטור מהיטל השבחה למגורים וזאת בכפוף להחלטת מועצת הרשות המקומית ולתנאים המפורטים במסמך הכללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully