וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון ישים סוף לביורוקרטיה בביטוח הלאומי?

4.9.2012 / 9:24

שר הרווחה מקדם רפורמה חדשה שתביא להגברת מיצוי זכויות של מקבלי קצבאות, בהנחות והטבות הניתנות להם ע"י הרשויות השונות

שר הרווחה משה כחלון מבקש לשחרר את הציבור מכבלי הביורוקרטיה: הצעה שתעלה לממשלה בתקופה הקרובה תעגן בחוק מתן הטבות והנחות לזכאי קצבאות הביטוח הלאומי ע"י רשויות וגופים שונים באופן אוטומטי מבלי להטריח את האזרח בהבאת האישור.

כיום, רשויות שלטון וגופים שונים כמו רשויות מקומיות, רשות השידור, משרד התחבורה ועוד, מעניקים את ההנחות מצידם למקבלי קצבאות, בתנאי שהזכאי ימציא אישור פרטני מהביטוח הלאומי. תנאי זה של המצאת אישור ביד לרשויות גורם לטרחה של מאות אלפי אזרחים ע"י ביקורים בסניפים כדי לקבל אישורים. עשרות אלפי אזרחים גם מטריחים עצמם מספר פעמים כדי בשנה לחדש אישורים ולקבל אישורים עדכניים לרשויות אחרות ושונות.

על פי רישומי הביטוח הלאומי כ-4 מליון אישורים שונים מונפקים ע"י ערוצי השירות השונים שלו. מפניות של אזרחים רבים שהגיעו למשרד הרווחה עולה כי לא אחת נדרשים זכאים להנחה להטריח את עצמם פעמים רבות לסניפי המוסד לשם קבלת אישורים כאלה ואחרים, לצורך קבלת ההטבה. הרפורמה מציעה שהמידע הקיים בביטוח הלאומי יועבר במישרין ואוטומטית ממנו אל הרשות האחראית על מתן ההנחות והטבות, וכן מוצע שאותה רשות תיתן את ההטבה או הנחה על סמך אותו מידע. כמו כן מוצע שאם יהיו חסרים אישורים לגבי הזכאי הרי שהרשות האחראית למתן ההטבה היא שתפנה לביטוח הלאומי ותקבל ישירות את האישור ולא תחייב את הפרט להמציא לה אישורים אלה.

כחלון ציין כי "כיום הציבור קורס תחת נטל הביורוקרטיה וחסר התיאום בין הגופים והמשרדים השונים ההצעה היא למעשה, רפורמה משמעותית שתביא לשיפור שירות ולמיצוי זכויות וכן תמנע טרטור של אזרחים בין משרדים, ותקל על האזרח מקבל הקצבה, למצות את זכויותיו במשרדים אחרים. לרפורמה המוצעת חשיבות יתר כי היא מכוונת לשיפור תנאיהם של האוכלוסיות החלשות הנזקקות לקצבאות הביטוח הלאומי".

מנכ"ל הביטוח הלאומי שלמה מור יוסף אמר כי "הביטוח הלאומי פועל כל העת למיצוי זכויות המבוטחים בביטוח הלאומי, שיעורן הכספי של ההנחות וההטבות הניתנות למקבלי הבטחת הכנסה או למקבלי ק. נכות כללית לדוגמא, מהווה אחוז משמעותי יחסית לסכום הקצבה אותה הם מקבלים. הקלת הנטל הבירוקראטי ע"י הידברות ישירה ואוטומטית בין משרדים, כך שינתנו ההנחות וההטבות באופן ישיר וללא טרחת האזרח, הינה צעד דרמטי שיקל על האוכלוסיות החלשות ושיגביר את מיצוי זכויותיהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully