וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרטור של חברת החשמל נפל - הפרויקט יתעכב

עמירם ברקת

3.9.2012 / 16:47

הגנרטור נפל ממנופי ענק ברמת חובב במהלך עבודות, וכתוצאה מכך עשוי לחול עיכוב של מספר חודשים בהשלמת העבודות בפרויקט החיוני להרחבת תחנת הכוח

מבוכה בחברת החשמל: גנרטור ענקי לייצור חשמל נשמט אתמול ונפל במהלך העבודות להצבתו באתר ברמת חובב. כתוצאה מהתאונה עשוי לחול עיכוב של מספר חודשים בהשלמת העבודות בפרויקט החיוני להרחבת תחנת הכוח, שמומן באמצעות ביטול הנחה בתעריף החשמל. נסיבות התאונה מעלות חשד להתרשלות.

הגנרטור, השוקל עשרות טונות, הונף באוויר על-ידי מנופי ענק שהיו אמורים להניח אותו בדיוק רב באתר המיועד לו. אלא שבעת שריחף כמה עשרות סמנטימטרים מעל המטרה ניתקו לפתע הכבלים שהחזיקו את המתקן והוא צנח מטה.

בחברת החשמל בודקים כעת את היקף הנזק לגנרטור ולפי הערכות ראשוניות התאונה עשויה לגרום לעיכוב של עד 6 חודשים בהשלמת העבודות בפרויקט. מדובר בעבודות להתקנת תוספת קיטורית לתחנת הכוח ברמת חובב.

התוספת, בהספק של 125 מגוואט אמורה להיות מותקנת עד יולי 2013, כחלק מהתקנת 3 תוספות בהספק כולל של 375 מגוואט, בעלות כוללת של 3.6 מיליארד שקל. רשות החשמל אישרה לחברת החשמל הלוואה של 2 מיליארד שקל מהציבור, שהיו לביא להפחתה חד פעמית של 10% בתעריף החשמל בתמורה להתחייבות של חברת החשמל לבצע את הפרויקט בלוח זמנים תובעני. שתי התוספות האחרות הן בחגית (אוגוסט 2013) ובתחנת אשכול שבאשדוד (דצמבר 2013).

מדוברות חברת החשמל נמסר בתגובה כי "במהלך הצבת הגנרטור על היסוד באתר תחנת הכוח רמת חובב, נוצר כשל של אי יציבות המנוף. כתוצאה מכך הוריד מפעיל המנוף את המטען לקרקע. חברת החשמל חוקרת את המקרה ומבצעת התייעצות עם ספק הציוד לבדיקת תקינות הציוד ואומדן הנזקים, שכן הנזקים שנגרמו והיקפם עדיין לא ברורים. כאמור, חברת החשמל בוחנת בשלב זה את הנזקים והשלכותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully