וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יאשרו: מענק של 150 מיליון למיזם הסיבים האופטיים

גד פרץ

3.9.2012 / 20:36

המכרז למיזם נמצא נכון לעכשיו בשלב ביניים ולא לגמרי ברור אם הוא ייצא לפועל. ביום רביעי יאשר הקבינט החברתי-כלכלי את השינויים שנקבעו בו

הקבינט החברתי-כלכלי יתכנס ביום רביעי הקרוב כדי לאשר את השינויים בתנאי מיזם תשתיות הסיבים האופטיים של חברת החשמל, ביניהם: קביעת הבעלות על המיזם שתעבור למשקיע, אישור המענק בסך 150 מיליון שקל והגדלת תקופת הבלעדיות מ-20 שנה ל-30 שנה.

אישור התנאים הוא חלק מהסדרת המחויבות הממשלתית כלפי המשקיעים במיזם. השינוי הראשון מתייחס לבעלות על הנכס. כאשר הממשלה אישרה את המיזם, הוחלט לתת זכות שימוש ברשת הכבלים שלו. עם זאת, המשקיעים הבהירו כי ללא הענקת בעלות אין בכוונתם להשקיע, מה גם שלטענתם, הם יתקשו להשיג מימון בלי יכולת לשעבד את הנכס לבנקים.

השינוי השני - מענק של 150 מיליון שקל - הוא ניסיון של המדינה לתמרץ את המשקיעים לקחת חלק במיזם. השינוי השלישי נועד להגדיל את האטרקטיביות למשקיעים שיקבלו זכות לבלעדיות בשימוש ברשת החשמל. באופן תיאורטי, לאחר 30 שנה, תוכל חברת החשמל לאפשר למשקיע נוסף להשתמש ברשת להעברת סיבים אופטיים.

מכרז הסיבים האופטיים נמצא נכון לעכשיו בשלב ביניים ולא לגמרי ברור אם הוא ייצא לפועל. כרגע, רק חברת ויה אירופה מסמנת כי בכוונתה להתמודד, אך לא ידוע אם זה אכן יקרה. בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של חברת ויה אירופה השבדית, יגיע לישראל כדי להיפגש עם הגורמים העוסקים בנושא. בירגרסון ייפגש עם חברי ועדת המכרזים ועם משקיעים שמעורבים במיזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully