וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת הדירות על ידי צעירים זינקה ב-19%

עינת פז פרנקל

4.9.2012 / 11:01

משרד האוצר פרסם סקירה רבעונית של שוק הנדל"ן ממנה עולה כי סך מכירת הדירות עלה ב-9% בהשוואה לרבעון הראשון ו-12% בהשוואה לרבעון השני בשנה שעברה

שוק הנדל"ן התאושש ברבעון השני וחווה עלייה במכירות, כאשר הזוגות הצעירים הסתערו על דירות יד שנייה - כך עולה מסקירה רבעונית שפרסם היום (ג') משרד האוצר על שוק הנדל"ן.

לפי נתוני האוצר, סך מכירות הדירות ברבעון השני עלה ב-9% בהשוואה לרבעון הראשון ו-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-24.5 אלף דירות. זאת, לאחר 4 רבעונים רצופים של ירידה במכירות. רכישת דירות ע"י זוגות צעירים עלתה ב-19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שיעור גידול גבוה משמעותית בהשוואה לזה שנרשם בקרב משפרי הדיור והמשקיעים. זוגות צעירים רכשו כ-10,200 דירות ברבעון השני.

שוק הנדלן. גלובס
שוק הנדלן/גלובס

הנתונים מראים גם שהמשקיעים חוזרים לשוק הנדל"ן לאור הורדות הריבית של בנק ישראל. לראשונה מאז 2009 נרשמה עלייה רצופה במשך שני רבעונים ברכישת דירות להשקעה. המשקיעים רכשו 5,500 דירות ברבעון, עלייה של 5.7% מהרבעון הקודם, ומשקלם בשוק עמד על כ-23%.

רמות השכר של המשקיעים ברבעון השני היו גבוהות מאשר אלו של המשקיעים ברבעונים הקודמים. השכר הממוצע של מי שרכשו דירה להשקעה ברבעון השני של 2012 עמד על 17,300 אלף שקל (ברוטו לחודש, ליחיד), גבוה בכ-4% משכר רוכשי דירה להשקעה ברבעון הראשון.

"ביטול החקיקה המחמירה בתנאי הפטור ממס שבח החל מ-2013 עשויה לתמרץ חזרתם של המשקיעים ה'כבדים' לשוק", נכתב בסקירת האוצר.

שוק הנדלן. גלובס
שוק הנדלן/גלובס
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully