וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי החשמל יירדו בעוד שלוש שנים"

חגי גולן

4.9.2012 / 13:52

מתי בדיוק ירדו מחירי החשמל בישראל? מתי תופסק הטבת החשמל חינם? ומה עונה יו"ר חברת החשמל לאיום של נסראללה לפגוע בתחנות הכוח. "בארבע עינים" עם יפתח רון טל

גלובס

יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, נחוש בדעתו לבטל את הטבת חשמל חינם לעובדי החברה, מעריך שתעריפי החשמל יתחילו לרדת רק בעוד כ-3 שנים ולא חושש מאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה להפציץ תחנות כוח.

"בסה"כ אנחנו מוגנים לא רע", אומר רון-טל בראיון לעורך "גלובס" חגי גולן בתוכנית "בארבע עיניים" בגלובס TV, בהתייחסו לאיומי נסראללה. "אני לא חושב שנסראללה יצליח לפגוע באופן משמעותי בתשתית החשמל במדינת ישראל. לא זו הבעיה שלנו; נתמודד עם זה. יש לנו צרות גדולות יותר ונסראללה טוב שהוא נמצא איפה שהוא נמצא, שיישאר שם ושידבר משם".

נדבר על מחירי החשמל. זינוק כזה במחירים נבע גם מהגידול בצריכה מן הסתם, אבל גם בתעריפים. הוא יוצא דופן לדעתך?

"מפברואר 2010 אין גז ממצרים... בשנת 2010 הוצאנו על דלקים בחברת החשמל כ-10 מיליארד שקל; בשנת 2012 שמסתיימת בקרוב עלויות הדלקים יהיו 25 מיליארד שקל. כל עליות המחירים בשנה שעברה והשנה הן רק עקב העלייה בעלויות הדלקים שלנו".

איזו תחזית יש לך לגבי המחירים?

"אפשר לתחם את המשבר לפי דעתי עד אמצע השנה הבאה או עד קיץ השנה הבאה כאשר יגיע גז ממאגר 'תמר'. המחירים יישארו יציבים בשלוש השנים הקרובות ולאחר מכן יתחילו לרדת".

לאחרונה הבטיח רון-טל לבטל את הטבת חשמל חינם לעובדים. "אני לא חוזר בי במילה ממה שאמרתי בהקשר הזה. במסגרת רפורמה במשק החשמל הטבת החשמל חינם תוסדר ותיעלם. זה ייעשה בהסדר עם העובדים והעובדים לא ייפגעו. באותה הזדמנות, גם תדמיתה של חברת החשמל תהיה יותר טובה".

כמה אנחנו קרובים בכלל לעניין הזה?

"אני נראה לך אדם לא ריאלי? זה מאוד ריאלי".

יש לך 7 ילדים בבית. בקיץ הזה, לפחות אצלי בבית, הפעלתי משטר נוראי אחרי החשבון האחרון. גם אתה?

"אני יכול להרשות לעצמי שבבית שלי יפעלו המזגנים על טמפ' נמוכה מ-25 מעלות... אבל ההוצאות הן גדולות כי הקיץ היה הרבה יותר חם מהקיצים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully