וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 מיליון שקל של אי.די.בי יופקדו בנאמנות

קובי ישעיהו ואלה לוי - וינריב

5.9.2012 / 11:52

החששות התממשו: דנקנר ומחזיקי האג"ח של אי.די.בי בבהמ"ש, במה שעשוי להתברר כתחילתו של כדור שלג בקונצרן הגדול בישראל. "העדפת נושים אסורה"

מחזיקי סדרות האג"ח של אי.די.בי מלבד סדרה ב' הסכימו עם נציג החברה בבית המשפט, עו"ד רם כספי, כי התשלום בהיקף של 35 מיליון שקל שאמור היה לעבוד מחר למחזיקי סדרה ב' יבוצע לחשבון נאמנות שיפתח למטרה זו על ידי עורכי הדין רובי בכר, נועם שרון ואייל רוזובסקי במעמדם כעורכי דין עצמאיים, שיהיו נאמנים מטעם בעלי האג"ח.

הנאמנים ישקיעו את כספי הפקדון לפי הנחיות נאמני אג"ח ב', ג' , ד' ו-ה' ויפעלו בהם לפי הוראות בית המשפט.

עוד הוחלט היום בבית המשפט כי לאחר הפקדת התשלום לחשבון הנאמנות יקיימו כל הצדדים במשך 21 ימים מו"מ בניסיון להגיע להסכמה בעניין התשלום. "אם עד לתום תקופת המו"מ לא תושג הסכמה המבקשים יהיו רשאים בתוך שלושה ימי עסקים להגיש בקשה מתוקנת לצו מניעה זמני במסגרתה הם יהיו רשאים לתקן ולהוסיף על טענותיהם לפי שיקול דעתם הבלעדי והמוחלט והדיון יתקיים כסדרו".

כפי שפורסם ב"גלובס" אתמול, מחזיקי האג"ח של אי.די.בי ביקשו הבוקר לעצור את התשלומים של החברה. כך עלה מבקשה ל"סעד זמני" שהגישו היום עורכי הדין נועם שרון ונדב ויסמן ממשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין. החברה שכרה את שירותיו של עו"ד רם כספי מול מחזיקי האג"ח.

עורכי הדין ביקשו מבית המשפט "להוציא צו מניעה זמני האוסר על אי.די.בי לבצע כל תשלום למחזיקי אגרות החוב שלה, או לכל נושה פיננסי אחר הנמצא באותה דרגת נשייה כמו מחזיקי אגרות החוב שלה, זאת לרבות ובפרט התשלום אשר עתיד להיות מועבר מחר למחזיקי אגרות החוב מסדרה ב' של החברה, ולמעט תשלומים שוטפים במהלך העסקים הרגיל של החברה".

עורכי הדין טענו כי "התערבותו המיידית של בית המשפט מתבקשת לאור שהחברה הודתה כי יתקשה עליה לשלם לנושיה ללא איתור משקיע חיצוני אשר ייתכן וימצא וייתכן שלא, אך מחר עתידה החברה לפרוע סך של 35 מיליון שקל למחזיקי אגרות החוב מסדרה באופן שיהווה העדפת נושים אסורה, באם יתברר בתוך מספר חודשים שהחברה לא עומדת בהתחייבויותיה".

מחזיקי סדרה ב' דורשים התשלום מחר

מנגד, חברת הנאמנות של משרד עורכי הדין שניצר גוטליב סאמט, המשמשת כנאמן סדרת אג"ח ב', מסרה באמצעות עו"ד ניר מילשטיין, כי "מחזיקי סדרה ב' הנחו את עו"ד דוד גוטליב, המרכז את פעילות הנאמנות, לעמוד על ביצוע התשלום ע"י החברה מחר, נוכח עמדת החברה לפיה מצויים בקופתה כספים לצורך ביצוע התשלום, וכן לצורך פעילות החברה בחודשים הקרובים".

אתמול דיווחנו כי נוחי דנקנר ומחזיקי האג"ח של אי.די.בי בדרך לביהמ"ש, במה שעשוי להתברר כתחילתו של כדור שלג בקונצרן הגדול בישראל. כך עלה מבדיקת "גלובס" את הצבעתם של מחזיקי האג"ח הגדולים של אי.די.בי.

אתמול (ג') ב-13:00 סיימו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות להצביע על גורל התשלום שצריכה החברה לפרוע ביום חמישי הקרוב למחזיקי סדרה ב', בהיקף של 35 מיליון שקל. בעקבות הערת "עסק חי" שצורפה לדוחות הרבעון השני של אי.די.בי בסוף השבוע האחרון, כינסו אתמול נאמני יתר סדרות האג"ח אסיפת מחזיקים, בסיומה נשלח אליהם כתב הצבעה.

מאחר שהערת "עסק חי" מטילה ספק ביכולת פירעון החוב העתידית של אי.די.בי, חוששים יתר מחזיקי האג"ח שהוצאת מזומן מקופת החברה, שמכילה נכון להיום כ-200 מיליון שקל, תקטין את יתרת המזומנים שבקופת החברה ותפחית את התמורה אותה הם עשויים לקבל אם החברה תלך בעתיד להסדר חוב או לפירוק. במלים אחרות, רוב מחזיקי אג"ח של אי.די.בי רואים בתשלום הקרוב לאג"ח ב', הגם שהוא מהווה חלק קטן מהיקף החוב הכולל למחזיקי האג"ח (כ-1.7 מיליארד שקל), מקרה של העדפת נושים.

(כעדכון ראשון 9:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully