וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק ההון בתל אביב מת; 'להרוויח' - מילת גנאי"

גיא קצוביץ'

5.9.2012 / 12:28

כך אמר חיים ישראל, מנהל השקעות בבנק אוף אמריקה מריל לינץ', בפאנל אנליסטים בפורום CFO באילת. "היום אנחנו משלמים את המחיר על היציאה מהשווקים המתפתחים"

"לא יכול להיות שמחזור המסחר בתל אביב נמוך מהמחזור של חברת טבע לבדה ב-2010 - שוק ההון בתל אביב מת. היום אנחנו משלמים את המחיר על היציאה מהשווקים המתפתחים – משקיעים זרים לא נמצאים פה – אני מאוד פסימי לשנתיים-שלוש הקרובות", כך אמר היום (ד') חיים ישראל, מנהל השקעות בבנק אוף אמריקה מריל לינץ' בפאנל אנליסטים שנערך בכנס Best Pratice של פורום CFO שמתקיים באילת.

אורי הרשקוביץ, מנהל שותף בקרן ספרה הצטרף ואמר: "המצב של הבורסה נובע מהיעדר יד מכוונת ואוזלת יד של הממשלה, שמסתכלת על הבורסה כחיה עצמאית שמנהלת את עצמה ולא צריך להתערב בה. הממשלה צריכה להבין ששוק ההון הוא דרך להזרים כספים. יש לנו התרחבות פיסקלית שלא מגיעה לעסקים, שנתקעת בבנקים, שמוחקים הפסדים בנדל"ן". "המדינה אינה מעכלת ואינה מבינה את הנזק לשוק ההון", הוסיף. "חונקים את המשק בכך שהורגים את שוק ההון. צריך להיות פרו-אקטיביים ולהוריד רגולציה. יש בישראל דרישות אלימות הון באל"ף, ולא הלימות הון".

אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר וסמנכ"ל בלידר שוקי הון, אמר כי "אין לאף אחד בעולם חשק להשקיע במקום כמו ישראל. שילוב של משבר גיאופוליטי ושוק לא מעניין לא יריץ אנשים לבדוק השקעות בישראל. אנחנו באמצע המזרח התיכון. אנחנו הורגים וחותכים את הענפים עליהם אנו יושבים, מוציאים את החשק לכולם לעשות דברים, אז גם המוסדיים מעדיפים להוציא כסף לחו"ל. כל פוליטיקאי משתלח בכל מי שעושה כסף. אם המדינה לא תחשוב איך מחזירה את שוק ההון לחיים - נהיה בבעיה".

אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI, אמר כי "הרגולציה מכבידה וזה גרם לנזק אדיר ויש בעיה אחרת שסמנכ"לי כספים צריכים לעודד סיקור של החברה בתשלום". ישראל הוסיף כי "בגלל הפופוליזם הזול מאד קל לתקוף את שוק ההון, את החברות המרוויחות, את בעלי המניות. חלקם עשו טעויות, והאשמה היא של בעלי המניות ושל המוסדיים שהשקיעו, אבל אנחנו במצב של אובר שוטינג. 'להרוויח' הפכה למילת גנאי וזה הורג כל רוח יזמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully