וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בעסקת מגדל: מועד ההשלמה נדחה

רון שטיין

6.9.2012 / 9:44

בנוסף לדחייה במועד השלמת העיסקה נקבעה גם הפחתה בשווייה. שלמה אליהו ישלם כעת 705 מיליון אירו בעסקה, מחיר הנמוך ב-13.4% ממחיר העסקה המקורי

שלמה אליהו מתקשה להשלים את עסקת מגדל: חברת הביטוח מגדל עשויה להודיע היום (ה') על דחיית מועד השלמת העסקה וכן על הנחה במחיר בעסקה. אליהו ישלם כעת 705 מיליון אירו בעסקה, מחיר הנמוך ב-13.4% ממחיר העסקה המקורי.

כמו כן, הפעם הוסכם בין הצדדים כי אליהו ישלם לג'נרלי 125 מיליון אירו אם העסקה לא תושלם עד סוף אוקטובר, מה שמראה על רצינות הצדדים בדרך להשלמת העסקה.

ב-7 במארס נחתמה העסקה, במסגרתה ישלם אליהו כ-4 מיליארד שקל (835 מיליון אירו) עבור 69.1% ממניות מגדל שהוחזקו בידי ג'נרלי. לאחר מכן, בשל דיבידנד ששולמה מגדל עודכן מחיר העסקה ל-814 מיליון אירו. עדכון זה היה טכני.

בעת שנחתמה העסקה היא שיקפה פרמיה של כ-13% בלבד על מחירן של מניות מגדל בבורסה, אלא שמאז חלה ירידה חדה במניות חברת הביטוח, והפרמיה זינקה לכ-40%. דבר זה הוביל לעדכון המחיר הנוכחי כאשר בתווך הייתה רפורמה של האוצר בעדכון מקדם תוחלות החיים שהשפיעה על תוצאות מגדל ותמשיך להשפיע עליהן.

הדוחות הכספיים של מגדל לרבעון השני של 2012 לימדו על המשמעות המיידית של הרפורמה שמוביל האוצר בנוגע לשינוי אומדני תוחלת החיים שלפיהם פועלות חברות הביטוח. מגדל פירטה בדוחות, כי עדכון תוחלת החיים "יעלה" לה כ-170 מיליון שקל, שייגרעו מדוחות הרווח והפסד שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully