וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה ב"מירה": "לא נמצאו סימני פטרוליום"

רון שטיינבלט

6.9.2012 / 9:23

השותפויות הכשרה אנרגיה ומודיעין הודיעו על האכזבה בקידוח "מירה". טרם בוצע גידוח לגילוי נפט אולם השותפות אינן תולות בכך תקוות רבות

אכזבה בקידוח "מירה": השותפויות הכשרה אנרגיה ומודיעין הודיעו הבוקר (ה') כי "לא נמצאו סימני פטרוליום משמעותיים" במהלך הקידוח. כזכור, "גלובס" חשף בחודש שעבר כי בשכבת המטרה המקורית של הקידוח לא נמצאו סימני גז משמעותיים.

לפי הדיווח, הקידוח הגיע לעומק הסופי של 5,200 מטר ובוצעו בדיקות לוגים חשמליים תוך כדי הקידוח. בקידוח נמצאו חולות באיכות גבוהה אך רוויים במים בנקודת הקידוח.

"בשלב זה טרם בוצע קידוח למטרת נפט", מסרו השותפויות. לדבריהן, לא מדובר בסוף פסוק, שכן המפעיל GGR המליץ לבצע לוגים באמצעות כבל בעלות של 1.7 מיליון דולר, אשר יבוצעו בשבוע הבא.

עם זאת, השותפויות מבהירות כי אין לתלות תקוות רבות בבדיקה זו: "מטרת לוגים אלה הינה לתת תשובה סופית לגבי הימצאות הידרוקרבונים בקידוח (לאור העובדה שלא נמצאו בקידוח סימני פטרוליום משמעותיים, ההסתברות לכך נמוכה) וכן יתנו אינפורמציה גיאולוגית חשובה ומשמעותית אשר תסייע בידי השותפים ברישיון בניתוח המידע הגיאולוגי גם ברישיון 'שרה' ובקידוחים נוספים".

הקידוח ב"מירה" עורר עניין יוצא דופן בשוק ההון, מאז החל ביוני, באמצעות אסדת הקידוח הומר פארינגטון של חברת נובל קידוחים. את הקידוח מבצעת חברת GGR, חברה קטנה, שלא לומר קיקיונית, המחזיקה 5% מהזכויות ברישיונות. בתחילת אוגוסט דיווחו השותפים על תקלה שגרמה להם, לפי הודעתם, לעיכוב של שבוע בלוחות הזמנים ולהוצאות נוספות של 4 מיליון דולר לפחות. שבוע מאוחר יותר חשף "גלובס" כי הקידוח הגיע כבר לשכבת המטרה, לפני שהופסק, אך לא נתגלו כל סימני גז משמעותיים.

השותפים בקידוח טענו בתגובה כי החליטו להמשיך בקידוח משום שמידע שהתקבל במהלכו הצביע על כך ששכבת המטרה נמצאת בעומק רב מכפי שסברו תחילה - ומשום כך הסיכויים למציאת גז לא פחתו. הם החליטו להמשיך בקידוח בסטייה בניסיון להגיע לנקודה עמוקה יותר מחוץ לתוואי הקידוח המקורי.

גיאולוגים שמכירים את הקידוח סיפקו הסבר קצת שונה להתנהלות. לדבריהם, לאחר שהתברר להם שהמאגר העיקרי ריק החליטו השותפים לנסות ולגלות "כיסים" הסמוכים אליו, בהליך המכונה Pinch-out בעגה המקצועית.

  • עוד באותו נושא:
  • מירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully