וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרגי הזניק את וול סטריט: מדד ה-S&P 500 בשיא של יותר מ-4 שנים

גיא קצוביץ'

6.9.2012 / 23:21

המשקיעים הגיבו בחיוב להודעת נשיא ה-ECB על השקת תוכנית לרכישת אג"ח. סקר ה-ADP התפרסם והצביע על יצירת 201 אלף משרות - מעל לצפי. אמזון השיקה קינדל פייר חדש ועלתה לשיא

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים חדות, כאשר המשקיעים הגיבו להחלטת הריבית בגוש האירו ולהשקת תוכנית רכישות האג"ח שהכריז עליה נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי. המשקיעים הגיבו גם לפרסום סקר ה-ADP, לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש אוגוסט מחר, שהצביע על יצירת 201 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי - הרבה מעל לממוצע. נציין כי מדד ה-S&P 500 מטפס לשיא חדש מאז חודש מאי 2008.

המשקיעים הגיבו היום באופן חיובי לדבריו של יו"ר ה-ECB מריו דראגי אודות התוכנית החדשה של הבנק להתערבות במשבר, אולם ישנם אנליסטים שכבר רואים קדימה, וטוענים כי התוכנית לא תספיק.

"זו הזדמנות מצויינת", אמר טום קי, עורך "סטוק טריידרס דיילי" - "אם אתה עושה שורט על השוק". גם קני פולקרי מ-ICAP אקוויטיס פסימי: "השוק אומר שהוא 'מת' שהמשבר יגמר, אבל העובדה היא שהחדשות של דרגי אינן חדשות. אני רוצה להיות שורי, אני רוצה שהשוק יעלה גבוה יותר, אבל העובדה היא ששוב, המטוטלת תמיד מטלטלת רחוק מדי ימינה או שמאלה והיא הולכת להגיע חזרה".

במסיבת העיתונאים שלאחר החלטת הריבית, אליה הצטרף (באופן חריג) ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו ז'אן-קלוד יונקר, אמר דרגי כי "האינפלציה צפויה להישאר מעל 2% במהלך 2012 ולרדת מתחת לרמה זו במהלך 2013. הצמיחה בגוש האירו צפויה להישאר חלשה. על רקע המצב החלטנו לנקוט בצעדים ישירים בשוקי האג"ח באירופה ולדאוג שהצעדים ישפיעו על המצב בכלכלה האירופאית".

דרגי המשיך ואמר: "אנו בהחלט עצמאיים בקביעת המדיניות המוניטארית. האירו לא ניתן לפירוק. החששות לפירוק גוש האירו אינם מבוססים". בניגוד לפעם הקודמת, הפעם קרא דרגי לממשלות אירופה להתכונן להפעיל את קרנות החילוץ ESM ו-EFSF. (לכתבה המלאה)

עוד לפני השקת התוכנית לרכישת אגרות חוב, הותיר הבנק המרכזי האירופי את הריבית באירופה לחודש ספטמבר על כנה ברמה של 0.75% - הרמה הנמוכה ביותר מאז הקמת האירו. חלק מהמשקיעים העריכו שבמסגרת תוכנית ההצלה שהשיק דרגי, הבנק המרכזי יוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 0.5%.

בנוסף להחלטת הריבית של הבנק המרכזי, נתוני מאקרו משמעותיים באירופה עמדו במרכז עם פרסום נתוני התמ"ג של גוש האירו לרבעון השני של השנה - שכלכלתו התכווצה בכ-0.2%, בהתאם לאומדן הראשון של נתון הצמיחה.

מחכים לנתוני התעסוקה

בזירת המאקרו בארה"ב, התפרסם בשעה 15:15 סקר התעסוקה למגזר הפרטי (ה-ADP), שהצביע על יצירת 201 אלף משרות חדשות במשק האמריקני באוגוסט, לאחר שבחודש שעבר נוצרו 163 אלף משרות חדשות בסקטור זה. התחזיות דיברו על יצירת 143 אלף משרות.

סקר ה-ADP, נזכיר, מהווה "מתאבן" לקראת דוח התעסוקה לאוגוסט בארה"ב, שיפורסם מחר וצפוי להצביע על יצירה של 121 אלף משרות, לעומת 163 אלף משרות חדשות שנוצרו ביולי. שוק התעסוקה הינו אינדיקטור חשוב לצמיחה בארה"ב המתאוששות, לאור העובדה שהצריכה הפרטית (הנגזרת מהיקף התעסוקה) אחראית לכ-70% מהתמ"ג האמריקני.

עוד התפרסם היום מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים לחודש אוגוסט, שרשם עלייה ל-53.7 נקודות, לעומת הצפי שהיה לירידה קלה לרמה של 52.4 נקודות לעומת 52.6 נקודות בחודש יולי. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על צמיחה בהיקף הפעילות בתחום

נוקיה וסמסונג משיקות

מניית טאואר תשוב להיסחר החל ממחר ברשימת הנאסד"ק - כך הודיעה היום החברה בדיווח לבורסה. לאחרונה נגרעה המניה מהנאסד"ק לאחר שלא עמדה בתנאי הנהלת הבורסה בארה"ב, כיוון שהמניה נסחרת מתחת לשער של 1 דולרים למשך תקופה ארוכה.

אפל ריכזה עניין לאור הדיווחים כי החברה תשיק את האייפון הבא ב-12 בספטמבר. פייסבוק במוקד, לאחר שהגישה תשקיף לרשות ני"ע ארה"ב לאור מצבה הקשה. לפי התשקיף, צפויה ענקית הרשת החברתית לצאת בתוכנית רכישה עצמית (Buy back) בהיקף של 2 מיליארד דולר, במחיר 19 דולר למניה - בדיוק חצי ממחיר ההנפקה של המניה (38 דולר), לפני 4 חודשים. עוד מהתשקיף, עולה כי מייסד ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג, לא ימכור את מניותיו (בהן הוא מחזיק אישית) בשנה הקרובה.

נוקיה הציגה אתמול את מכשיר הדגל החדש שלה - Lumia 920. מדובר במכשיר הראשון של החברה הפינית, הפועל עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ווינדוס פון 8, שצפוי גם לצאת למכירה בישראל.

גם מוטורולה וגוגל השיקו אמש שלושה מכשירי סלולר חדשים מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד. סדרת דרויד חדשה דרויד רייזר HD, דרויד מקס רייזר HD ודרויד רייזר M יגיעו עם אנדרואיד בגרסת ג'לי בין. מניית אמזון הגיעה היום למחיר שיא כל הזמנים על רקע השקת הקינדל פייר החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully