וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברת החשמל מונעת הנחה ממאות אלפי דיירים?

גיא קצוביץ'

9.9.2012 / 14:03

מבצע "חסכת הרווחת" של חברת חשמל מבטיח הנחה של 10%-20% בחשבון לכל צרכן שיפחית הצריכה ב-10%-20% בחודשי הקיץ לעומת אשתקד - פרט לעושים שימוש במוני תעו"ז

מבצע "חסכת הרווחת" של חברת חשמל מבטיח הנחה של 10%-20% בחשבון החשמל לכל צרכן שיפחית את הצריכה ב-10%-20% בחודשי הקיץ בהשוואה לקיץ 2011 – אך האם כולם זכאים לו?

"דיירי בניינים רבי קומות אשר שמחו, כמו שאר אזרחי ישראל, על ההזדמנות לחסוך בעלויות גילו שאומנם כצרכנים פרטיים הם זכאים להנחה, אך היא לא תקפה על צריכת החשמל המשותפת באותם בניינים (המשתמשים במוני תעו"ז)", כותבים היום באיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים. "המשמעות היא שאף אם ועדי הבניינים יצמצמו את צריכת החשמל המשותפת הדיירים עדיין ישלמו את התעריף המלא".

על רקע זאת פנה תמיר מינץ, יו"ר האיגוד, בדרישה לחברת החשמל לשנות את הגדרות ההטבה. במכתב פנייה למנכ"ל חברת חשמל כתב שלאחרונה הגיעו לאיגוד פניות רבות מצד ועדי בתים בבניינים משותפים רבי קומות על שלילת הזכאות לוועדי הבתים להשתתף בהטבת הקיץ לצמצום צריכת החשמל לה זכאים כלל אזרחי ישראל.

"אנו רואים בכך אפליה פסולה של ועדי בתים אשר אינה מאפשרת הוזלה לה זכאים שאר תושבי ישראל. אנו דורשים שחברת החשמל תאפשר לוועדי בתים משותפים לקחת חלק במאבק הלאומי לצמצום צריכת החשמל", מסר.

סלע המחלוקת בין חברת חשמל לבין ועדי הבתים והאיגוד לניהול בתים ומבנים הוא שהחברה אינה מאפשרת לבניינים בהם יש מוני תעו"ז - המותקן בעיקר בבניינים רבי קומות - לקחת חלק במבצע.

השימוש במונה תעו"ז מפלח את העלויות בגין צריכת החשמל כך שבשעות השיא משלמים בעלי מונה תעו"ז יותר מאשר מונה רגיל ובשעות השפל הם משלמים פחות. זאת, בעוד דיירי בניינים בהם אין מונה מסוג זה התשלום הוא קבוע.

"קיומו של מונה זה או אחר לא צריך להיות רלוונטי למבצע, וההדרה של מאות אלפי דיירים מההטבה שלכאורה ניתנת לכל עם ישראל היא מעשה לא ראוי. הן בעלי מונה תעו"ז והן בעלי מונה רגיל צריכים להיות זכאים להנחה על צמצום כלל צריכת החשמל שלהם, המשותפת והפרטית, בהשוואה לתקופה קודמת – ובוודאי בשעות השיא. ממש כמו שהמבצע אומר, 'חסכת- הרווחת' - אחרת זו אפליה", מבהיר מינץ.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל רואה חשיבות עצומה בהירתמות הציבור למבצעי חיסכון ושמוש מושכל בחשמל. בזכות הירתמות הציבור, הקיץ הנוכחי עבר ללא ניתוקים באספקת החשמל על-ידי הפחתת הצריכה ושימוש בתבונה".

"ההחלטה על תעריפי החשמל ומבצעים שונים הינה באחריות הגוף הרלוונטי 'רשות החשמל'", לשון התגובה. "אנו בחברת החשמל נמשיך לעודד כל פעילות שיכולה להפחית את השימושים והן את גובה החיובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully