וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידים של הרב פינטו במו"מ להשקעה באי.די.בי

אבי שאולי

9.9.2012 / 21:02

קבוצת המשקיעים נמצאת במו"מ מתקדם עם הנהלת גנדן (החברה באמצעותה מחזיק נוחי דנקנר באי.די.בי ). מגנדן נמסר: דנקנר נמצא בקשרים עם מספר משקיעים מחו"ל

קבוצה של אנשי עסקים יהודים דרום אמריקנים מנהלת בימים האחרונים דיונים אינטנסיבים לגבי האפשרות שיכנסו כשותפים בגנדן - החברה הפרטית באמצעותה מחזיק איש העסקים נוחי דנקנר בקונצרן אי.די.בי. ל"גלובס" נודע כי קבוצת המשקיעים הגיעה ביום חמישי האחרון לישראל, ונמצאת במו"מ מתקדם עם הנהלת גנדן.

מי שיצר את הקשר בין אנשי העסקים ובין דנקנר הוא הרב יאשיהו פינטו. בעשרת הימים האחרונים פינטו נפגש עם איילי הון אמריקנים ודרום אמריקנים במטרה לעודד אותם להשקיע בכלכלה הישראלית. בחצרו של הרב אומרים כי הוא אינו עוסק בתיווך וכי כל מטרתו היא לסייע לכלכלה הישראלית. למקורביו אמר פינטו כי מי שישקיע בישראל, לא רק יכפיל אלא אף ישלש את רווחיו וכי הכלכלה הישראלית נמצאת כרגע בטלטלה שיש לשים לה סוף וכי הדבר עומד לנגד עיניו.

נוחי דנקנר נועץ בתקופה האחרונה עם הרב פינטו לא אחת וככל הנראה מאמצי גיוס המשקיעים מקרב חסידיו של פינטו נושאים פרי לא רק לטובת אי.די.בי אלא גם לטובת חברות אחרות שקשרו קשרים עסקיים.

דובר גנדן אישר כי דנקנר נמצא בקשרים עם מספר משקיעים מחו"ל ובהם גם משקיעים מדרום אמריקה לכניסה לגנדן.

דנקנר: "לא רוצה תספורות"

"המצב מאתגר אך אני לא רוצה תספורות", כך אמר היום נוחי דנקנר , בעל השליטה ויו"ר קונצרן אי.די.בי , במהלך פגישה עם נציגי המוסדיים במשרדי החברה במגדלי עזריאלי בת"א. המוסדיים הביעו את חששותיהם מתשלום לבנקים ולגורמים אחרים שנתפס כהעדפת נושים ואילו דנקנר הסביר להם כי "אני עושה הכל כדי להחזיר את החובות".

נציגי הפניקס, פסגות, מגדל , מיטב, דש אייפקס והראל ביטוח נפגשו אחר הצהריים במשך שעה וחצי עם בעל השליטה באי.די.בי נוחי דנקנר. המוסדיים החליטו שהם לא מוכנים לתת למצב הקבוצה להתדרדר ולשבת בצד בחיבוק ידיים. דנקנר הגיע לפגישה ביחד עם סוללת יועצים בהם עורכי הדין אברמי וול, רמי ויאיר כספי, וכן שוני אלבק, חיים גבריאלי מנכ"ל אי די בי פיתוח, אייל סולגניק ואביטל בר דיין (מנהלת קשרי משקיעים).

קבוצת אי די בי נקלעה בחודשים האחרונים למשבר קשה ותשואות האג"ח הגבוהות שלה לא מאפשרות לה למחזר חובות. המצב שאליו נקלעה נובע משורה של החלטות שגויות שנעשו בשנים האחרונות, בהן רכישת ישראייר, רכישת "מעריב", רכישת מניות בנק קרדיט סוויס ורכישות נדל"ן בפלורידה ובנוואדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully