וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל במגמה מעורבת

הלל קורן

10.9.2012 / 6:40

בדומה לבורסות אירופה ועל רקע הירידות הקלות בחוזים העתידיים של וול סטריט התנהל המסחר בבורסה התל אביבית במגמה מעורבת. ברקע המסחר עומדת עדיין תכניתו של דראגי

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') במגמה מעורבת, במקביל למגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות קלות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. המשקיעים ברחבי הגלובוס ממתינים למוצא פיו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי ביום ה' הקרוב, לראות האם ישיק הבנק המרכזי בארה"ב תוכנית תמריצים שלישית (QE).

המדדים סביב העולם ממשיכים להיסחר ברקע זאת ההכרזה של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ביום חמישי על תוכנית בלתי מוגבלת לרכישת אגרות חוב ממשלתיות לא מוגבלת במטרה להוריד את התשואות על אגרות החוב הללו ובכך לעזור למדינות כמו ספרד ואיטליה לגייס הון בעלויות נמוכות יחסית.

גולת הכותרת של השבוע צפויה ביום חמישי, אז תהיה הכרזת הריבית של ה'פד' לחודש ספטמבר. לפי הערכות בשוק, ברננקי צפוי להשאיר את הריבית ברמה האפסית שבה היא נמצאת ואף להרחיב את היעד בשנה נוספת. אולם, השאלה הגדולה העומדת על הפרק היא האם ברננקי יעמוד בהבטחותיו הקודמות ויכריז על סבב צעדים מרחיבים נוספים (QE3). זאת, בייחוד לאור נתוני התעסוקה המדשדשים שפורסמו בסוף השבוע האחרון בארה"ב.

בנק ישראל פרסם לפני הצהריים את פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה. נזכיר כי בנק ישראל הותיר את הריבית במשק ברמה של 2.25%. בין היתר, חברי הוועדה דנו בהתפתחויות האחרונות במשבר החוב באירופה ובפרוטוקולים נכתב כי "קיימת אי ודאות גבוהה סביב אופן התפתחות המשבר באירופה, ואין לפסול את האפשרות שלא ימצא פתרון למשבר. יחד עם זאת, העריכו חברי הועדה כי ישנה מחויבות גבוהה למציאת פתרון למשבר, הערכה המשתקפת גם בביצועים החיוביים בשווקים הפיננסים בעולם בתקופה האחרונה. המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון מוסיף נדבך נוסף לאי הוודאות במשק". חברי הוועדה הביעו דאגה מהעלייה בציפיות האינפלציה, בעיקר בשל התייקרות הדלקים, המזון ועליית המע"מ.

דנקנר במאמצים קדחתניים למצוא פתרון ב-IDB

אמש נחשף ב"גלובס" כי קבוצה של אנשי עסקים יהודים דרום אמריקנים מנהלת בימים האחרונים דיונים אינטנסיביים לגבי האפשרות שיכנסו כשותפים בגנדן - החברה הפרטית באמצעותה מחזיק איש העסקים נוחי דנקנר בקונצרן אי.די.בי אחזקות ( 1324 +4.83% ). ל"גלובס" נודע כי קבוצת המשקיעים הגיעה ביום חמישי האחרון לישראל, ונמצאת במו"מ מתקדם עם הנהלת גנדן.

הווארד קופר, יו"ר IPC השותפה עם הכשרה אנרגיה ( 19.30 +10.92% ) ומודיעין ( 14.5 +2.84% ) בקידוחי "מירה" ו"שרה", אומר בראיון ל"גלובס" כי "מה שחשוב הוא שלמרות שבקידוח 'מירה 1' לא נמצאו הידרו-קרבונים, אנחנו מוכנים לקחת את הסיכון ולהשקיע כסף נוסף מהכיס שלנו כדי לקדוח ב'שרה'. זה הסיפור מבחינתי". קופר מוסיף כי "על פי ההערכות של NSAI, אם נצליח ב'שרה' נוכל לספק הרבה גז לישראל, וזה יהיה גם רווחי".

אלביט מערכות ( 12960 +0.93% ) הודיעה היום כי "תור - אימון טיסה מתקדם", השותפות עם התעשייה האווירית שהוקמה לצורך ביצוע פרויקט מטוס האימון המתקדם של חיל האוויר הישראלי, הגיעה להסכם עם משרד הביטחון לגבי חוזה בהיקף כספי כולל של כ-603 מיליון דולר או כ-2.4 מיליארד שקל. מתוך סכום זה יעמוד חלקה של אלביט מערכות על כ-420 מיליון דולר או כ-1.68 מיליארד שקל.

מניות הבנקים המשיכו להתקדם, לאחר עליות חדות אתמול. נציין את לאומי ( 962.80 +1.40% ) והפועלים ( 1261.00 +1.61% )
.
קרן פימי של ישי דוידי רכשה 11% ממניות גילת ( 1464.00 +10.08% ) תמורת 63 מיליון שקל. הקרן רכשה 4.4 מיליון מניות של גילת במחיר של 14.27 שקל למניה מגופים שבשליטת מנורה מבטחים. מדובר במחיר הגבוה ב-7.3% ממחיר הסגירה של המניה אתמול.

השותפות בתגלית "לוויתן", אבנר ( 199.1 -1.68% ), דלק קידוחים ( 1103 -1.16% ) ורציו ( 28.2 -2.08% ), הוסיפו להיסחר ברקע הודעתן אתמול כי בסוף השבוע התקבלו הצעות לרכישה של עד 30% מהזכויות ב"לוויתן" מחברות בינלאומיות מובילות, העוסקות בתחום חיפושי גז טבעי והפקתו.

מניית דסק"ש ( 605.20 +5.25% ) הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שסיכמה עם המו"ל שלמה בן צבי על מכירת עיתון "מעריב" תמורת 85 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully