וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט: מניית אלביט עלתה ב-4.5%

קובי ישעיהו

10.9.2012 / 23:26

המשקיעים ממתינים לשטף חדשות מאירופה ומהפדרל ריזרב: ברננקי יכריז השבוע על QE3? חוזה גדול לאלביט מערכות. מג'יק מחלקת דיבידנד. קרן פימי רוכשת 11% מגילת

יום המסחר בוול סטריט (ב') ננעל במגמה שלילית, כשהמשקיעים מתכוננים לרצף החדשות שצפויות בהמשך השבוע באירופה ובארה"ב. המדדים המובילים בניו יורק סיימו בירידות של עד 1% בהמתנה להכרזה מיוחלת לתוכנית תמריצים שלישית מהפדרל ריזרב מאוחר יותר השבוע. נזכיר כי בשבוע שעבר טיפס מדד ה-S&P 500 לשיא של יותר מ-4 שנים ומדד הנאסד"ק היה קרוב מאוד לשיא של 11 שנים.

ב-22:00 שעון ישראל פורסם נתון האשראי הצרכני לחודש יולי, שרשם ירידה לראשונה מזה 11 חודשים. הצרכנים האמריקניים עצרו ביולי את הבזבוז שלהם וגם ההלוואות לסטודנטים ירדו. האשראי הצרכני ירד ב-1.5% במונחים שנתיים, ל-2.71 טריליון דולר, לעומת עלייה של 5.3% בחודש הקודם - נתון שלעצמו עודכן מעלייה של 3%. גם הנתון של מאי עודכן מעלה מעלייה של 7.8% ל-8.7%.

בינתיים, המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה מעורבת וזאת לאחר העליות שנרשמו בסוף השבוע בבורסות היבשת עקב ההכרזה של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי על תוכנית לרכישת אג"ח. השבוע הקרוב צפוי להיות גורלי עבור אירופה עם מספר אירועים והחלטות שיתקבלו שתהיה להם השפעה על השווקים.

"המשקיעים נכנסו לעמדת המתנה. מחכים לראות מה יקרה עם הצהרות הבנקים המרכזיים ואם יהיה שיפור בנתוני המאקרו", אמר לבלומברג Henrik Drusebjerg, אסטרטג השקעות בקופנהגן. "כרגע המניות נסחרות בשווי הוגן".

כאמור, השבוע הקרוב יהיה גורלי מבחינת אירופה כשכבר ביום רביעי ימסור בית המשפט החוקתי בגרמניה את החלטתו בנוגע לחוקיות קרן החילוץ הקבועה של האיחוד האירופי - ה-ESM - וזאת לאחר שהוגשו שכ-37,000 גרמנים הגישו התנגדותיות להשתתפות של גרמניה בקרן הזאת בטענה שמדובר במהלך לא חוקי.

באותו יום תציג הנציבות האירופית מספר מתווים להוצאה לפועל התוכנית להקמת איחוד בנקאי בגוש האירו. כזכור, במהלך פסגת מנהיגי אירופה לפני כחודשיים הוחלט על הקמת איחוד בנקאי ברחבי גוש האירו תחת הפיקוח של הבנק המרכזי האירופי, וזאת על מנת לפקח על הבנקים בכל רחבי היבשת.

ביום חמישי יפרסם הפרדל ריזרב בארצות הברית את הריבית למשק האמריקאי שצפוייה להישאר ללא שינוי על רמה אפסית. מה שמעניין את המשקיעים הינה מסיבת העיתואנים החודשים של יושב ראש הפד בן ברננקי, שחלק מהאנליסטים מעריכים שהוא יכריז במהלכה על תוכנית להמרצת הכלכלה האמריקאית. רוב האנליסטים מעריכים שאם ברננקי יכריז על תוכנית כלשהי, זו תהיה תוכנית להקלה כמותית שלישית (QE3).

חוזה ענק לאלביט מערכות; פימי רוכשת 11% מגילת

חברת בריטיש פטרוליום נמצאת במו"מ למכירת נכסים שלה במפרץ מקסיקו לחברת Plains Exploration& Production (סימול: PXP) בכ-6 מיליארד דולר. כך לפי גורמים הקרובים לנושא.

המימשל האמריקני מתכנן למכור מניות נוספות של AIG, הפעם בכ-18 מיליארד דולר. זו הפעם החמישית שהמימשל מוכר מניות AIG שברשותו.

אלביט מערכות הודיעה היום כי "תור - אימון טיסה מתקדם", השותפות עם התעשייה האווירית שהוקמה לצורך ביצוע פרויקט מטוס האימון המתקדם של חיל האוויר הישראלי, הגיעה להסכם עם משרד הביטחון לגבי חוזה בהיקף כספי כולל של כ-603 מיליון דולר או כ-2.4 מיליארד שקל. מתוך סכום זה יעמוד חלקה של אלביט מערכות על כ-420 מיליון דולר או כ-1.68 מיליארד שקל באספקת מערכות ושירותים שונים כספק משנה של תור.

קרן פימי של ישי דוידי רכשה 11% ממניות ספקית שירותי תקשורת הלוויינים גילת תמורת 63 מיליון שקל. הקרן רכשה 4.4 מיליון מניות של גילת במחיר של 14.27 שקל למניה מגופים שבשליטת מנורה מבטחים. מדובר במחיר הגבוה ב-7.3% ממחיר הסגירה של המניה אתמול.

מלאנוקס דיווחה היום על פרישתו לגימלאות של מייקל גריי ומינויו של יעקב שולמן לסמנכ"ל כספים בחילופים מתוכננים.

חברת מג'יק חוזרת לחלק דיבידנדים. חברת התוכנה הודיעה היום על חלוקת דיבידנד של 3.7 מיליון דולר (10 סנט למניה), בגין המחצית הראשונה של 2012.

חברת מגל מדווחת היום כי קבלה לאחרונה הזמנות בהיקף של 4.5 מיליון דולר, שרובן הזמנות חוזרות מלקוחות קודמים של מגל. אחת ההזמנות היא של מוצרים חכמים להגנה היקפית עבור בית כלא באמריקה הלטינית. יתר ההזמנות הינן עבור מוצרי הגנה היקפית בישראל, כשאחת מתוכן הינה עבור פתרון לעיר בטוחה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully