וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיום מעורב בבורסה; גילת זינקה בעוד 6%

קובי ישעיהו

11.9.2012 / 16:49

לאחר סגירה שלילית אמש בניו-יורק, ירידות בבורסות אסיה היום ומגמה מעורבת באירופה, נסגר המסחר בבורסה התל אביבית במגמה מעורבת. הביקורת על נתניהו בסוגיית התקציב מתגברת

יום המסחר בבורסה באחד העם (ג') ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. זאת, לאחר סגירה שלילית אמש בניו-יורק וירידות בבורסות אסיה היום. באירופה נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות ו-וול סטריט פתחה בעליות קלות.

המשקיעים בעולם מתכוננים לרצף החדשות שצפויות בהמשך השבוע באירופה ובארה"ב. המדדים המובילים בניו יורק סיימו אמש בירידות של עד 1% בהמתנה להכרזה מיוחלת לתוכנית תמריצים שלישית מהפדרל ריזרב מאוחר יותר השבוע.

כלכלת גרמניה צפויה להידבק במחלות של גוש האירו ולהדרדר למיתון בתוך כחצי שנה. כך העריך אתמול המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס, שדיבר בברלין. "המדיניות של התכווצות פיסקאלית בתקופה של עלייה באבטלה רק תומכת ומאיצה את ההדרדרות ולא בולמת אותה ותדחוף את אירופה למיתון קשה וממושך יותר", אמר סורוס. "זו כבר לא תחזית אלא התרחשות שניתן לצפות בה. הציבור הגרמני לא מרגיש את זה בינתיים אבל זה יגיע לכאן בתוך 6 חודשים".

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, אמר ל"גלובס" כי "מניית מלאנוקס יורדת במסחר היומי בכ-4% ומשלימה מימוש של כ-15% מתחילת חודש ספטמבר. משקלה של המניה במדד המעו"ף התנפח בגל העליות האדיר ועומד כיום על 10.4%. לשם השוואה משקלו של סקטור התקשורת כולו במדד עומד על 8.7%, סקטור התקשורת במדד המעו"ף כולל את מנית בזק, סלקום ופרטנר כך שמימוש במלאנוקס בהחלט מאיים על ביצועי מדד המעו"ף".

הביקורת כלפי פעולותיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, בסוגיית תקציב המדינה והמדיניות הכלכלית לשנת 2013 עולה מדרגה. בכירים מאוד בירושלים אמרו ל"גלובס" כי נכון לעכשיו "אין מדיניות כלכלית ל-2013. הספינה שטה ללא כיוון". במסגרת התקציב ל-2013 יש צורך בקיצוצים של 11-12 מיליארד שקל - קיצוץ חסר תקדים במונחים היסטוריים - על מנת לעמוד במסגרת ההוצאה, שכבר גדלה בכ-5%.

מלאנוקס המשיכה לאבד גובה; פלוריסטם זינקה

אנליסט הביומד ריי דירקס ניפק אמש המלצה חמה למניית פלוריסטם ( 1927 +6.46% ) ונשאר עם מחיר יעד לטווח קצר של 10 דולר, פרמיה של 117% על מחיר הנעילה בוול סטריט. דירקס מציין כי "אין שוק אחד שפלוריסטם תוכל לחדור אליו בסופו של דבר ששווה פחות מכמה מיליארדי דולרים. אני מצפה בקוצר רוח לחדשות הטובות שיגיעו מהחברה הזאת".

אלביט מערכות ( 13150 +1.00% ) רשמה ירידה עקב פער שלילי של כ-1.4% מול ניו-יורק. אתמול הודיעה החברה כי "תור - אימון טיסה מתקדם", השותפות עם התעשייה האווירית שהוקמה לצורך ביצוע פרויקט מטוס האימון המתקדם של חיל האוויר הישראלי, הגיעה להסכם עם משרד הביטחון לגבי חוזה בהיקף כספי כולל של כ-603 מיליון דולר או כ-2.4 מיליארד שקל. מתוך סכום זה יעמוד חלקה של אלביט מערכות על כ-420 מיליון דולר או כ-1.68 מיליארד שקל באספקת מערכות ושירותים שונים כספק משנה של תור.

על רקע ביטול עסקת רכישת סקיילקס ( 250.5 -9.24% ) ע"י האצ'יסון, חברת הדירוג S&P מעלות מודאגת מהנזילות של החברה הבת פרטנר ( 1826 -0.54% ), ומכניסה את דירוג החוב (AA מינוס) של חברת הסלולר לרשימת מעקב עם השלכות שליליות.

אתמול דיווחנו כי מספר ימים בלבד לאחר ההסכמה בעל-פה על מכירת עיתון "מעריב", נתגלעו פערים במשא-ומתן בין אנשיו של הקונה המיועד שלמה בן-צבי ובין אנשי אי.די.בי ( 1383 +5.09% ) על-פי גורמים הקשורים במשא-ומתן, לאחר עיון בנתונים, תחזיות התקבולים של אנשיו של בן-צבי, מו"ל "מקור ראשון", נמוכות בכ-25% מהתחזית שנתנו אנשי אי.די.בי. נציין את דיסקונט השקעות ( 630.00 +4.70% )
.
קרן פימי של ישי דוידי רכשה אתמול 11% ממניות ספקית שירותי תקשורת הלוויינים גילת ( 1544.00 +6.04% ) תמורת 63 מיליון שקל. הקרן רכשה 4.4 מיליון מניות של גילת במחיר של 14.27 שקל למניה מגופים שבשליטת מנורה מבטחים.

מלאנוקס ( 40750.00 -2.98% ) רשמה ירידה חדה עקב פער שלילי של כ-4%. החברה דיווחה אתמול על פרישתו לגימלאות של מייקל גריי ומינויו של יעקב שולמן לסמנכ"ל כספים בחילופים מתוכננים.

גזית-גלוב מודיעה היום כי FCR, חברת הבת הקנדית של גזית גלוב ( 3966 +0.05% ), הודיעה אתמול כי התקשרה בהסכם להנפקת הון עם קונסורציום של חתמים דרך מכירת 12.5 מיליון יחידות במחיר של 19.22 דולר קנדי ליחידה בסך כולל של כ-240 מיליון דולר קנדי (כמיליארד שקל).

יותר משנה לאחר שדלק נדל"ן ( 11.7 +10.38% ) שבשליטת יצחק תשובה, פנתה למחזיקי האג"ח שלה בבקשה לחתום על הסדר חוב הגיע הרגע המיוחל: מרבית הנושים הבלתי מובטחים בהובלת הגופים המוסדיים הצביעו בעד המתווה שהוצע להסדר חוב. זאת לאחר שבדקה ה-90 הגדיל תשובה את תרומתו להסדר החוב ומנורה-מבטחים והראל הסכימו לתמוך בו. תשובה הוסיף בתחילת השבוע עוד 18 מיליון שקל לחבילת התגמול שיקבלו מחזיקי האג"ח בכדי לפתור מחלוקת בין מחזקי האג"ח. הסדר החוב כולל "תספורת" של כ-65% על חוב כולל של 2.15 מיליארד שקל. תשובה גם מציע תשלום של 21.5 מיליון שקל לבעלי המניות של דלק נדל"ן, למרות שהוא אינו מחויב לעשות כן.

חברת סינאל ( 1156 ) הודיעה היום על חלוקת דיבידנד של 50 אג' למניה לבעלי מניותיה - כ-2.9 מיליון שקל בסך הכל. הדיבידנד ישולם ב-14 באוקטובר לכל בעלי המניות אשר היו ברשומות עד ה-27 בספטמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully