וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לגרמניה: סגירה חיובית בוול סטריט

שירות גלובס

11.9.2012 / 23:31

מחר צפויה הכרעה קריטית של בית המשפט בגרמניה בנוגע לקרן שאמורה לסייע בפתרון משבר החוב באירופה: "מה השוק מספר זה שהוא מצפה לחדשות טובות"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים לקראת הכרעה קריטית של בית המשפט בגרמניה מחר בבוקר בדבר גורלה של קרן החילוץ שאמורה לסייע בפתרון משבר החוב באירופה. כמו כן, המשקיעים במתח לקראת פגישת הפדרל ריזרב בהמשך השבוע, בה עשוי הפד להכריז את תוכנית הרחבה כמותית שלישית (QE3). נתון המאקרו היחיד שפורסם היום הוא המאזן המסחרי שהפתיע לטובה.

"מה שהשוק מספר זה שהוא מצפה לחדשות טובות מחר מגרמניה, שהגרמנים הולכים לפחות לתמוך בזה", אמר קני פולקארי מ-ICAP אקוויטיז בהתייחסו לסוגיית קרן החילוץ. "אם גרמניה תתמוך בזה, יהיה אפשר להמשיך עם התוכנית של דרגי".

בית המשפט החוקתי בגרמניה יקבע מחר האם מותר לגרמניה ליטול חלק בקרן החילוץ ESM שאמורה לבצע רכישות של אג"ח ממשלתיות ולסייע בפתרון משבר החוב.

"המשקיעים יישבו על הגדר עד להכרעה", אומר מייק מקודן, ראש מחלקת נגזרים ב-Interactive Investor בלונדון. "אישור של בית המשפט כבר מגולם בשוק בגדול, אבל יש עדיין חששות. אם ביהמ"ש יפסוק נגד השתתפות גרמניה - ההשלכות יורגשו בכל מקום בעולם".

מבקרים בגרמניה טוענים כי קרן ה-ESM מנוגדת לחוקת גרמניה ודורשים מבית המשפט לאסור השתתפות גרמניה בקרן, מה שיקבור אותה סופית ועלול להביא להחרפה במשבר החוב.

ובתוך ארה"ב, המשקיעים ממתינים בכיליון עיניים להחלטת הפד ביום ה' באשר לשאלת ה-QE3. בשוק מצפים לתוכנית הרחבה כמותית נוספת על רקע ההאטה הכלכלית, בייחוד לאחר פרסום נתוני התעסוקה החלשים לחודש אוגוסט.
"בהתחשב בדאגה העמוקה של היו"ר בן ברננקי באשר לשוק התעסוקה, הנתונים שפורסמו ביום ו' תומכים בהשקת תוכנית תמרוץ נוספת", מעריכים כלכלני ING. שתי התוכניות הקודמות הצילו גל עליות בשוקי המניות והיחלשות בדולר.

הגרעון המסחרי של ארה"ב התרחב במקצת בשיעור של 0.2% בחודש יולי ל-42 מיליארד דולר, מעט מעל השפל של שנה וחצי שנקבע ביוני. כך פרסם היום משרד המסחר האמריקני. מדובר בנתון שיצא מתחת לקונצנזוס בוול סטריט, שדיברו על גרעון של 43.5 מיליארד. גם הגרעון לחודש יוני עודכן כלפי מטה ל-41.9 מיליארד דולר, לעומת הנתון המקורי של 42.9 מיליארד דולר.

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה היום כי ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה, "AAA", אם הדיונים לגבי התקציב האמריקני בשנה הבאה לא יניבו הורדה של יחס החוב-תוצר של הכלכלה הגדולה בעולם. בשנה שעברה, נזכיר, הורידה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי של ארה"ב אצלה - הפעם הראשונה בה ירד דירוג האשראי המושלם של ארה"ב.

בין המניות שבלטו היום בשוק היא אפל (660.59, 0.32%-) שריכזה עניין לקראת השקת האייפון 5 מחר. אנליסטים מעריכים כי החברה תמכור 8 מיליון מכשירים ברבעון הרביעי.
פלוריסטם (4.65, 1.09%+) הישראלית הגיבה להמלצה החמה שקיבלה מאנליסט הביומד ריי דירקס, שהצמיד למניה מחיר יעד הגבוה ב-117% ממחירה בשוק.

מניית גרין מאונטיין (32.15, 5.90%+) עמדה במוקד לאחר שחברת Lavazza הודיעה כי תגדיל את ההחזקה שלה בחברת הקפה האמריקנית ל-6.8% מ-5%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully