וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת מענישה את אדרעי: תעוכב בדרגה למשך שנתיים

שירות גלובס

12.9.2012 / 19:23

הנהלת הרכבת החליטה גם להשעות לחודשיים ולהוריד בדרגה את יו"ר ועד דרום לשעבר. נציגת חברי הוועד: מדובר בענישה בלתי מידתית המונעת מנקמה

למעלה מחודש מאז שזומנו לשימועים, העבירו הנהלת הרכבת וההסתדרות את תוצאות השימועים של חברי ועד הרכבת לשעבר שהודחו מתפקידם. על פי ההחלטה, יו"ר הוועד לשעבר, גילה אדרעי, תעוכב בדרגה למשך שנתיים. יו"ר ועד דרום לשעבר הושעה לחודשיים והורד בדרגה, ויו"ר ועד צפון לשעבר לשעבר נקנס. נוסף על כך הוחלט גם על עונשים על תנאי, אזהרות בתיקים האישיים ועוד.

כזכור, בתחילת יולי הודיע ועד הרכבת דאז כי הנהלת הרכבת זימנה את אדרעי לוועדת משמעת, "בגין סיבות שונות ומשונות ובין היתר הטענה שאדרעי הובילה לפגיעה באחוזי הדיוק של הרכבות". אדרעי מסרה דאז בתגובה, כי "עוד מעט יגידו שרצחתי את ארלוזורוב. ההנהלה, שהפכה לזרוע הארוכה של ההסתדרות, לא בוחלת באמצעים כדי לפגוע בחופש ההתארגנות של העובדים, בי באופן אישי, בחברי הוועד ובעובדים. העובדים רואים את האלימות הזו כלפינו, בגלל שאנחנו לא מוכנים לרדת לגובה הדשא".

אדרעי מסרה היום ל"גלובס" כי עצם העובדה שההסתדרות ישבה בהליך ולא פיזרה אותו, "מראה שכבר מזמן אין הסתדרות לעובדים".

עו"ד סיגל פעיל ממשרד אשר חלד ושות' המייצגת את חברי הוועד, אמרה כי "מדובר בענישה בלתי מידתית, שכל שעומד מאחריה הוא הרצון של הנהלת הרכבת וההסתדרות לנקום בחברי הוועד שהודחו, משום שלא נכנעו לתכתיבים. כל חטאם של אלה הוא בכך שדאגו לעובדים ונלחמו עבורם".

"מראש ידענו שמדובר בהליך תפור אולם קיווינו שההסתדרות וההנהלה יתעשתו. לצערנו לא התייחסו כלל לטענות שהשמענו בהרחבה במהלך השימועים. ההסתדרות, במקום להגן על העובדים הללו, נתנה יד להליך הבלתי ראוי הזה ולענישה החמורה הזו. בכוונתנו לפנות בדרישה לעיכוב ביצוע להליכים הללו ובמקביל להגיש ערעור על חוסר המידתיות שבענישה".
מקורבים לנושא מסרו עוד ל"גלובס" כי "זהו ניסיון להרפות את ידי הוועד שכיהן לקראת ההליך בבג"ץ וההכרעה מי הארגון היציג של הרכבת - כוח לעובדים או ההסתדרות - ואנחנו בטוחים שבג"ץ לא ייתן לזה יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully