וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת אייפון 5 לא השפיעה במיוחד: אפל עלתה רק ב-1.4%

קובי ישעיהו

12.9.2012 / 23:09

סגירה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסות בוול סטריט; פייסבוק רשמה עלייה חדה לאחר שצוקרברג אמר שהחברה צפויה להרוויח מפעילות סלולר

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות וזאת על רקע האישור שהעניק בית המשפט החוקתי בגרמניה למדינה להשתתף בקרן הייצוב הקבועה של אירופה (ה-ESM) ועל רקע הציפייה בקרב המשקיעים למסיבת העיתונאים של יו"ר הפד מחר ובה הם מקווים יכריז על תוכנית תמריצים כלכלית למשק האמריקני. ברקע למסחר עמדה השקת האייפון 5 של אפל, שלא השפיעה במיוחד על המניה. בזירת המאקרו, התפרסמו היום מחירי הייבוא והייצוא לחודש אוגוסט.

הנושא המרכזי היום היה דחיית העתירות שהוגשו נגד השתתפות גרמניה ב-ESM על ידי בית המשפט החוקתי במדינה, מה שבפועל סולל את הדרך להתחלת פעילות הקרן בחודש הבא, שכן גרמניה הייתה המדינה היחידה בגוש האירו שעדיין לא אישרה את הקמת הקרן.

למרות שבית המשפט דחה את העתירות, הוא הציב מספר תנאים להשתתפות גרמניה בקרן הייצוב. בית המשפט קבע שאם גרמניה תרצה להגדיל את הנתח שלה בקרן מעל ל-190 מיליארד אירו היא חייבת לקבל את אישור הבונדסטג - הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני.

אם בית המשפט הגרמני לא היה מאשר את השתתפות גרמניה בקרן, אז יחל עיכוב במועד התחלת פעולת הקרן שמיועד לאוקטובר. יו"ר היורוגרופ, פורום שרי האוצר של אירופה, הודיע כי ייכנס את שרי האוצר ב-8 באוקטובר לפגישה שבמהלכה תושק הקרן. היקף קרן ה-ESM הינו 500 מיליארד אירו והיא נועדה להזרים כספים למדינות שנמצאות במצב כלכלי קשה.
אולם עם כל הכבוד להכרעת בית המשפט הגרמני, מה שבאמת מעניין את המשקיעים בארצות הברית זה הנאום של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי מחר לאחר החלטת הריבית לחודש ספטמבר של הפד.

הכלכלנים מעריכים כי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי ישיק מחר תוכנית הרחבה כמותית שלישית (QE3) שתכלול רכישות אג"ח ממשלתיות ואג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים, כמו גם להתחייב שריבית הבסיס במשק האמריקני תיוותר ברמה אפסית אל תוך שנת 2015, לעומת ההתחייבות הנוכחית המדברת על שלהי 2014.

בזירת המאקרו, התפרסמו היום מחירי הייבוא והייצוא בארצות הברית של המוצרים השונים לחודש אוגוסט. מחירי הייבוא רשמו עלייה של 0.7% לעומת חודש יולי כשהצפי היה לעלייה של 1.5%.

אפל השיקה את האייפון החדש

המשקיעים ברחבי העולם עקבו בדריכות אחרי מניית אפל ( 669.86 1.40%+) בעקבות ההכרזה של החברה הערב על האייפון 5.

חברת טקסס אינסטרומנטס (28.59 0.04%+), עדכנה כלפי מעלה את התחזיות שלה לרבעון השלישי של השנה שיסתיים ב-30 בספטמבר. החברה כעת צופה לרשום רווח של בין 34-42 סנט למנייה לעומת תחזית קודמת שדיברה על טווח רווח של 38-42 סנט למנייה.

פייסבוק (20.92 7.67%+) רשמה עלייה חדה לאחר שהמייסד מארק צוקרברג אמר שהחברה תרשום רווחים מפעילות הסלולר שלה.

שכרם של הדירקטורים בטבע (40.315 0.73%-) יעלה, והחזר הנסיעות של היו"ר ד"ר פיליפ פרוסט גדל - כך אושר היום באסיפת בעלי המניות של טבע . ל"גלובס" נודע כי באסיפה שהתכנסה היום נכחו כמה עשרות משקיעים, שרבים מהם הביעו התנגדות נחרצת להצעות שעל סדר היום. אולם לטבע היה את הרוב הנדרש לאישור ההצעות, בעיקר מצד משקיעים שמרביתם לא מישראל, אשר לא נכחו באסיפה ושלחו מראש את טפסי ההצבעה. למרות ההתנגדויות, הדיון בין נציגי דירקטוריון החברה לבין המשקיעים לא נגרר לצעקות או להתלהמות. בטבע סרבו לבקשות הנוכחים להסיר את ההצעות מסדר היום.

חברת סיוה (16.775 0.63%+), המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, הודיעה היום על השקעה אסטרטגית בסטארט-אפ היווני אנטקור (Antcor), המספק רישיונות תוכנה לשבבי Wi-Fi. טכנולוגיית ה-Wi-Fi של אנטקור משולבת במאות רשתות תקשורת ברחבי העולם משנת 2006, ומיועדת למכשירי סלולר, אנטנות סלולריות, טלוויזיות חכמות, מערכות backhaul ורשתות ביתיות חכמות. סיוה לא מסרה את היקף ההשקעה, אך ציינה כי בעקבותיה תהיה לה אחזקת מיעוט בחברה היוונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully