וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות; אפל בשיא חדש

פאדי מועלם

17.9.2012 / 23:17

אפל הודיעה לפני פתיחת המסחר שמכרה יותר מ-2 מיליון יחידות אייפון 5 ב-24 שעות, ותוגמלה בעלייה של 1.2%. בסין פורסם כי המדינה תעקוף את יעד הצמיחה של שנת 2012

המסחר בוול סטריט נסגר היום (שני) בירידות שערים קלות וזאת במקביל לירידות שנרשמו היום בבורסות אירופה ולאחר הראלי של הימים האחרונים. המשקיעים מקווים כי בהמשך השבוע יימשכו העליות שנרשמו בשני ימי המסחר האחרונים לאחר השקת ה-QE3 מצד הפדרל ריזרב ביום חמישי האחרון. בזירת המאקרו פורסם סקר הייצור של הפד בניו-יורק לחודש ספטמבר.

הנושא המרכזי לשבוע הקרוב הינו ההכרזה של יושב ראש הפדרל ריזרב בן ברננקי על השקת ה-QE3 והרחבת תוכנית ה"אופריישן טוויסט" שבמסגרתה מוכר הפד אג"ח עם מועדי פקיעה קצרים וקונה אג"ח ארוכי טווח. בנוסף לכך הוא אמר שהריבית בארצות הברית תמשיך לעמוד על רמה אפסית (0%-0.25%) עד שנת 2015.

הפד הודיע כי במסגרת תוכנית רכיש"ת האג"ח שלו הוא יקנה בכל חודש אגרות חוב מגובות משכנתאות בהיקף של 40 מיליארד דולר, ושהרכישות יחלו כבר בחודש הנוכחי עם רכישת אג"ח בהיקף של 23 מיליארד דולר. במסגרת הארכת ה"אופריישן טוויסט" הבנק ימיר אג"ח קצרות טווח לארוכות טווח בהיקף של עד 85 מיליארד דולר בחודש. השינוי המרכזי בתוכנית הפעם, לעומת הפעמים הקודמות, הינה העובדה שהפעם התוכנית לא תהיה מוגבלת בזמן ותושלם רק עם השגת היעדים הנדרשים.

סגן נשיא אפל פיל שילר משיק את אייפון 5 באירוע של החברה בקליפורניה, ספטמבר 2012. AP
הגיעה לשיא חדש. חברת "אפל"/AP

למרות התגובה החיובית בשווקים למהלך של הפדרל ריזרב, יש מי שראו בכך סימן שלילי. סוכנות דירוג האשראי אגאן ג'ונס הורידה הורידה יום למחרת ההודעה את דירוג האשראי של ארה"ב מ-"AA" לרמה של "-AA". לטענת הסוכנות, התוכנית של ה'פד' לא מעלה הרבה את התמ"ג, מפחיתה את ערך הדולר, ומעלה את מחיר הסחורות.

במקביל להשקת ה-QE3 העלה הפד את תחזית הצמיחה ל-2013 לרמה של 2.5% עד 3% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.2% עד 2.8%. בבנק המרכזי מעריכים כי שיעור האבטלה יירד בשיעור מתון לרמה של 7.6%-7.9% במהלך 2013 ולרמה של 6.7%-7.3% במהלך 2014. ב-2015 צפויה האבטלה להתייצב על רמה של 6% עד 6.8%, לפי הצפי של הפד.

באירופה עלה בסוף השבוע שוב מפלס האי-וודאות בנוגע למספר נושאים. בספרד ופרטוגל הפגינו עשרות אלפי אנשים נגד תוכניות הצנע והקיצוצים הצפויים במדינות. בספרד יציג שר האוצר לואיס דה-גווינדוס בסוף החודש שורה של קיצוצים נוספים, כשהאנליסטים מעריכים שמדובר במהלך מקדים לבקשה ספרדית לחבילת סיוע.

בנוסף לכך, מחלוקת קשה בין שרי האוצר של גרמניה וצרפת במהלך פסגת שרי האוצר של גוש האירו שנערכה בסוף השבוע בקפריסין, מעכבת את המשך הדיון על תוכנית הפיקוח על הבנקים וזאת לאחר ששר האוצר הגרמני וולפגנג שאובלה ביקש שחלק מרכזי מסמכויות הפיקוח על הבנקים הגרמניים יישארו בידי ממשלתו ולא יועברו לידי הבנק המרכזי האירופי, כפי שדורשת התוכנית. הדברים של שר האוצר הגרמני הרתיחו את שר האוצר הצרפתי פייר מוסקוביץ' שדחה את הבקשה הגרמנית.

בסין פרסמה סוכנות הידיעות הממשלתית כי המדינה צפוי להציג בשנת 2012 צמיחה של מעל ל-7.5%, היעד שנקבע מוקדם יותר השנה על ידי הממשלה. בסוכנות מסתמכים על דברים שאמר ראש המשרד לתחזיות כלכליות במדינה.

מאקרו: נפילה במדד האמפייר סטייט

לפני הפתיחה דווח היום שמדד הייצור אמפייר סטייט (Empire State manufacturing index) רשם ירידה מפתיעה לרמה של 10.4- נקודות בספטמבר. מדובר בנתון הנמוך ביותר מזה קרוב לשנתיים. על כך דיווח היום הבנק הפדרלי של ניו-יורק. כלכלנים ציפו שהמדד יעלה לרמה של אפס נקודות לעומת 5.9- נקודות באוגוסט.

המדד רשם ירידה בחודשי הקיץ לאחר שהגיע לרמה של 17.1 נקודות בחודש מאי. נקודת אור במדד הייתה עלייה בנתון הציפיות להזמנות ממפעלים בעתיד (6 חודשים קדימה).

אפל המשיכה לרכז עניין לאחר ההכרזה ביום רביעי האחרון על האייפון 5. החברה הכריזה היום על מכירות שיא למכשיר הנייד החדש שלה, האייפון 5, שעדיין לא הגיע לחנויות (יגיע לחנויות בארה"ב ובעוד מדינות ביום שישי הקרוב, 21 בספטמבר). אפל הודיעה היום כי קיבלה הזמנות ליותר מ-2 מיליון יחידות של אייפון 5 בתוך 24 שעות של מכירה מוקדמת.

גם המניה של פייסבוק (21.52-2.18%) ריכזה עניין לאחר שבשבוע שעבר אמר מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג כי לחברה יש עדיין מספר כלים שהיא יכולה להשתמש בהם על מנת להגביר את ההכנסות שלה מתחום המובייל. מאז אותה אמירה של פייסבוק המנייה של פייסבוק ממשיכה לעלות.

הרשת לציוד משרדי, במוקד, לאחר שמניית החברה עלתה מעל ל-14% ביום שישי וזאת אחרי שהודיעה שהחברה צפוייה לקבל 671 מיליון דולר במסגרת תהליכים הקשורים לפשיטת רגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

בקרב המניות הישראליות המשיכה אודיוקודס לבלוט בעלייה חדה. המניה השלימה זינוק של כ-45% בחודש האחרון. גם פרטנר בלטה בעלייה חדה של 4.7%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully