וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפד מספר מה עמד מאחורי ההחלטה להשיק QE3

שירות גלובס

18.9.2012 / 15:16

צ'רלס אוונס אמר כי כלכלת ארה"ב עמדה בפני "סיכונים גדולים" בשל ההאטה הגלובלית וטוען כי ההקלה המוניטרית תימשך גם אחרי שהפעילות הכלכלית תואץ

הפדרל ריזרב השיק תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) בשל הבעיות בכלכלת ארה"ב ופוטנציאל לסכנות שארבו בפתח - כך אומר היום (ג') צ'רלס אוונס, יו"ר שלוחת הפד בשיקגו.

"היינו חייבים לעשות כל שביכולתנו כדי להגביר את האיתנות והחיוניות של הכלכלה", אמר אוונס בנאום שנשא בפני קבוצת אנשי עסקים באן הרבור שבמדינת מישיגן. לדבריו, כלכלת ארה"ב עמדה בפני "סיכונים גדולים" מההאטה הגלובלית והקיפאון הפיסקאלי.

אוונס, יש לציין, היה זה מכבר תומך נלהב של ה-QE3 ואפילו אמר שהפד צריך להצהיר כי אין בכוונתו להפסיק את ההקלה המוניטרית עד ששיעור האבטלה יירד מתחת ל-7%, אם כי בסופו של דבר הפד נמנע מלהציב יעדים מוגדרים מראש.
לטענת אוונס, הפד נקט "צעד חזק לקראת ייצוב כלכלי" בכך שהוא הבהיר כי ירכוש אג"ח עד שיורגש שיפור מהותי בשוק העבודה, מבלי להגביל את הרכישות בזמן או בכמות. כמו כן, אוונס טוען כי השפה בה משתמש הפד אמורה להרגיע את המשקיעים והעסקים כי המסר הוא שהריבית במשק תיוותר ברמה אפסית גם אחרי שהפעילות הכלכלית תואץ, וכי הפד לא ינקוט צעדים מרסנים מוקדם מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully