וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק הגרמני המשיל את הבנק האירופי לשטן

נדב נוימן

19.9.2012 / 9:17

ינס ויידמן ממשיל את ה-ECB ומדיניותו לשטן מהמחזה הקלאסי "פאוסט" של גתה, אשר משכנע את השליט הרומי המוצף בחובות להדפיס כסף, שיגובה בזהב שעדיין לא נכרה

ינס ויידמן, נשיא הבונדסבנק הגרמני, משתלח בבנק המרכזי האירופאי על רקע התוכנית שהשיק לאחרונה, במסגרתה יקנה אג"ח ממשלתיות במח"מ של 1-3 שנים.

ויידמן שלף מהשרוול את המחזה הקלאסי "פאוסט" של גתה על מנת להדגים עד כמה הוא סולד מה-ECB וממהלכיו. לדבריו, המחזה מדגיש את "הבעיה הבסיסית של המדיניות המוניטרית מבוססת הכסף היום", ואת "הקורלציה המסוכנת של יצירת כסף, מימון של המדינה ואינפלציה".

במחזה של גתה, השטן משכנע את השליט הרומי המוצף בחובות להדפיס כסף, שיגובה בזהב שעדיין לא נכרה - על מנת לפתור את המשבר הכלכלי. עבור ויידמן, מדובר במצב שווה ערך לדרך בה ה-ECB מנסה לפתור את משבר גוש האירו.

ויידמן הוא היחיד מבין 22 חברי המועצה של ה-ECB שהצביע נגד התוכנית, הנקראת MOT. "אנחנו נחליט מתי להתחיל ומתי לסיים את התוכנית ומה יהיה היקפה", אמר יו"ר הבנק, מריו דרגי, בעת השקת התוכנית.

בדברים שנשאר אתמול (ג') בפרנקפורט אמר ויידמן כי "בחלק השני של פאוסט המדינה יכולה תחילה להפטר מחובותיה כאשר הצרכנות צומחת מהר ומתדלקת התאוששות חזקה. אולם זה מתפתח לאינפלציה והשיטה המוניטרית נהרסת על ידי פיחות מהיר של המטבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully