וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר במשא ומתן למכירת עד 30% מגנדן

נדב נוימן

19.9.2012 / 10:32

מהודעת החברה לבורסה עולה כי אדוארדו אלשטיין ישקיע 25-100 מיליון דולר בתמורה ל-10%-30% מהמניות. אם תושלם העיסקה יוזרמו כספים גם ל-IDB

נוחי דנקנר מקיים מגעים מתקדמים להכנסת אדוארדו אלשטיין בחברה הפרטית גנדן שבשליטתו, המחזיקה גם במניות IDB. כך עולה מהודעת החברה הבוקר (ד') לבורסה. מדובר בהשקעה של 25-100 מיליון דולר בתמורה ל-10%-30% מהמניות.

"מתקיימים מגעים שונים לביצוע השקעה בגנדן הולדינגס", נכתב בהודעת IDB לבורסה. "בין היתר, מתקיימים מגעים מתקדמים לביצוע עסקת השקעה על-ידי גוף בשליטת אדוארדו אלשטיין, במסגרתם הגיעו הצדדים להבנות עקרוניות לפיהן הסכום שיושקע יהיה בסך של 25 מיליון דולר עד 100 מיליון דולר, שיקנו למשקיע בין כ-10% לבין כ-30%, בהתאמה, בגנדן, אולם טרם הושגו הסכמות בנושאים חשובים מסוימים, ביניהם עניינים הנוגעים להסכם בעלי המניות בגנדן".

IDB מבהירה כי אם תושלם העסקה, גנדן תזרים לה כספים. גנדן מחזיקה בכ-21.18 מיליון מניות של אי.די.בי אחזקות, המהוות 45.87% מהון המניות שלה.

כזכור, "גלובס" חשף ב-9 בספטמבר כי חסידיו של הרב פינטו מנהלים מגעים עם דנקנר לצורך השקעה ב-IDB, כאשר אלשטיין עמד בראש הקבוצה. (לסיפור המלא)

דסק"ש בסכנת הורדת דירוג

מידרוג הכניסה את אגרות החוב של דסק"ש ( 752.7 -0.30% ) סדרות ד', ו', ז', ח' ו-ט' לרשימת מעקב עם השלכות שליליות, כך הודיעה חברת הדירוג הבוקר (ד'), אשר מציינת כי החברה מאופיינת "בחולשה עסקית ופיננסית ובשחיקה משמעותית בשווי השוק". הסיבה: האתגרים העומדים בפני קבוצת IDB.

"נוכח הערכתנו לעלייה בסיכון הפיננסי של החברה, על רקע ההתפתחויות האחרונות בקבוצת אי.די.בי, שיש בהן להציב בפני החברה אתגרים פיננסיים, בין השאר, בקשר עם נגישותה למקורות מימון בטווח הזמן הקצר-בינוני", כך לשון ההודעה.

בנוסף מסבירים במידרוג כי לכך יש להוסיף את הודעת החברה הבת כור בחודש יוני האחרון, על הקפאת עסקת המיזוג עם דסק"ש, "אשר עשויה הייתה לתרום לחיוב למצבה הפיננסי של החברה".

דסק"ש פועלת לאחרונה לשיפור הנזילות על רקע בעיית הנזילות החמורה של הקבוצה כולה, אשר התבטאה בצורתה החמורה ביותר בדוחות האחרונים לרבעון השני של IDB, בהם נכללה הערת "עסק חי".

במידרוג מעריכים כי היתרות הנזילות של דסק"ש מסתכמות בלמעלה מ-900 מיליון שקל, זאת לאחר מימוש החזקות החברה בחברת מקסימה ובחברת המ-לט, תמורת כ-155 מיליון שקל וכ-255 מיליון שקל בהתאמה. צורכי שירות החוב של החברה בארבעת הרבעונים הקרובים צפויים להסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל. תזרים הדיבידנדים השוטפים מהחברות המוחזקות צפוי לעמוד, בתקופה זו, בטווח של 250-300 מיליון שקל.

"להערכתנו, המשך שירות החוב לאחר מכן מתבסס במידה רבה על מכירת נכסים", אומרים במידרוג.

"דירוג החברה מוסיף להיתמך באחזקות שליטה מובילות בתחומן, רווחיות ואיתנות, אם כי אלו מאופיינות כיום בחולשה עסקית ופיננסית ובשחיקה משמעותית בשווי השוק. דירוג החברה יוסיף להיבחן בחודשים הקרובים, על רקע הערכתנו לגבי התפתחות מצב הנזילות של החברה, רמת המינוף וגמישותה הפיננסית בכללה. כמו כן, נמשיך לעקוב אחר התהליכים המתרחשים בקבוצת אידיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully