וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר המקוצר נפתח במגמה מעורבת

קובי ישעיהו

19.9.2012 / 16:30

למרות עליות בשווקי העולם במהלך חמשת הימים בהם לא נערך מסחר בבורסה התל אביבית ננעלו המדדים במגמה מעורבת. "מדד ת"א 100 מתקשה להתרומם"

המשקיעים בבורסה של תל-אביב חזרו היום (ד') למסחר לאחר 5 ימי הפסקה במהלכם נרשמו עליות בשוקי העולם (בסיכום כל ימי המסחר) וברננקי השיק את QE3. עם זאת, המסחר ננעל במגמה מעורבת בהתאם למגמה הנרשמת בבורסות אירופה. במגמה מעורבת בהתאם למגמה הנרשמת בבורסות אירופה. בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של כ-0.3%.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין כי "נמשך הפיגור הניכר של מדדי המניות המובילים בבורסת תל אביב ביחס למדדי השווקים המפותחים. מדד ת"א 100 מתקשה להתרומם ולהיסחף באופוריית התמריצים הגלובליים. המשקיעים בו מתמקדים בעיקר באיומים ונוהגים בשמרנות חריגה בכל האמור בניצול הזדמנויות ועיוותי מסחר. ביצועי החסר של מדד תל אביב 75 ביחס למדד ת"א 25 ניכרים לעין ומדד זה מצוי עמוק בתוך הטריטוריה השלילית מתחילת שנת 2012 ומהווה משקולת כבדה על ביצועי מדד ת"א 100".

עוד הוסיף פגוט: "מדד המחירים הגבוה לחודש אוגוסט טרף את שאריות ציפיות הפחתת הריבית במשק והדבר מהווה חדשות שליליות מסוימות לשוק המניות המקומי. מדד המחירים לצרכן הגבוה של חודש אוגוסט בצוותא עם מדדי המחירים הגבוהים החזויים בשלושת החודשים הקרובים הצפויים להסתכם בכ-0.9% מהווים קנס מימוני לא מבוטל לחברות הציבוריות בבורסת תל אביב אשר חלק הארי של החוב הקונצרני שלהם הינו צמוד מדד".

ביום שישי, נזכיר, פורסם מדד המחירים לחודש אוגוסט. המדד עלה ב-1% בחודש שעבר לעומת צפי כלכלנים לעלייה של כ-0.6%. גם מדד ספטמבר צפוי להיות גבוה מאוד כך שאגרות החוב הצמודות למדד רושמות היום עליות.

דנקנר במגעים מתקדמים להכנסת שותף לגנדן

נוחי דנקנר מקיים מגעים מתקדמים להכנסת אדוארדו אלשטיין בחברה הפרטית גנדן שבשליטתו, המחזיקה גם במניות אידיבי אחזקות ( 1412 +0.71% ). כך עולה מהודעת החברה הבוקר לבורסה. מדובר בהשקעה של 25-100 מיליון דולר בתמורה ל-10%-30% מהמניות.

האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים חזר היום על מחיר יעד של 140 דולר למניית מלאנוקס ( 42120 +4.52% ) גבוה בכ-37% ממחיר השוק כיום (על בסיס מכפיל 29 ל-2013 - רווח חזוי של 4.84 דולר למניה).

חברת גיוון ( 5288 +0.49% ) דיווחה הבוקר על הגשת בקשה לאישור לשווק גלולת ה Colon 2 ביפן ובנוסף דיווחה על תוצאות טובות בניסוי היפני בגלולה.

חברת מדיגוס ( 76.5 +8.36% ) דיווחה הבוקר כי זכתה במכרז של נאס"א - מ?נהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי של ארה"ב לאספקת מצלמות וידיאו זעירות וכן, ציוד עיבוד וידיאו מתקדם. ההזמנה הראשונה בהיקף של כחצי מיליון שקל. למיטב ידיעת החברה, תקציב הפרויקט הינו כמספר מיליוני דולרים המתפרש על שלוש שנים.

חברת מזור רובוטיקה ( 560 +6.16% ) מדווחת כי חתמה על הסכם למכירת מערכת רובוטית מסוג Renaissance. הסכם מכירה זה לבית החולים Parker Adventist Hospital אשר במדינת קולורדו, שהינו חלק מרשת בתי החולים Centura Health System מרחיב את מספר המערכות הרובוטיות של מזור הפעילות קלינית בבתי החולים בארה"ב ל-18 במספר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully