וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכווצות בפעילות התעשייתית בישראל באוגוסט

שירות גלובס

20.9.2012 / 11:15

לפי מדד בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אוגוסט 2012 ירדה הפעילות ב-6.7 נקודות אחוז לרמה של 35.2 נקודות. "מדדים כה נמוכים נצפו רק בתחילת שנת 2009"

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אוגוסט 2012 ירד ב-6.7 נקודות אחוז לרמה של 35.2 נקודות, המצביעה על התכווצות חדה בפעילות התעשייתית. הירידה במדד נצפתה החודש בכל מרכיבי המדד למעט מחירי חומרי הגלם שנמצאים זה החודש השני במגמת התרחבות ועלו ב-11.1 נקודות.

רכיב תפוקות הייצור נמצא זה החודש השני במגמת התכווצות ובאוגוסט ירד הרכיב ב-9.5 נקודות לרמה של 37.4. ברכיב הביקושים המקומיים והביקושים ליצוא נרשמו גם כן ירידות חדות לרמה של 33.1 ו-30.3 בהתאמה, ורכיב התעסוקה ירד ב-4.8 נקודות לרמה של 34.8.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JP Morgan, ירד בחודש אוגוסט לרמתו הנמוכה מאז חודש יוני 2009 - 48.1 נקודות. המדד נמצא זה החודש השלישי ברציפות במגמת התכווצות. גוש האירו נותר נקודת החולשה העיקרית, אך גם מדד מנהלי הרכש בארה"ב ממשיך לרדת וכמו המדד העולמי זהו החודש השלישי ברציפות בו המדד האמריקני נמצא מתחת לרמה של 50 נקודות, לאחר שלושים וארבעה חודשים בהם הצביע על התרחבות.

כלכלני בנק הפועלים: "הירידה במדד חודש אוגוסט הייתה חדה ורמת המדד עצמה היא נמוכה מאוד. מדדים כה נמוכים נצפו רק בחודשים ספורים בתחילת שנת 2009. כל רכיבי המדד מצביעים על אותה מגמה, וזה מאשש את ממצאי הסקר. האינדיקטורים השוטפים לענף התעשייה שמפרסמת הלמ"ס מצביעים על מגמות דומות, אם כי לא באותה עצמה עליה מאותת מדד מנהלי הרכש. היצוא התעשייתי נמצא בירידה, והייצור גדל בקצב איטי, וזאת בעיקר הודות לעלייה בייצור רכיבים אלקטרוניים.

"המשק הולך לקראת תקופה בה הוא יתקשה למצוא מנועי צמיחה: אירופה שוקעת במיתון, המדיניות הפיסקאלית תצטרך להגביר את הריסון וקיים קושי שהולך ומחריף בהשגת מקורות מימון, דבר שמשפיע על ההשקעות במשק. גורמים אלו מצאו את ביטויים במדד הנמוך של חודש אוגוסט".

  • עוד באותו נושא:
  • תעשייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully