וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר המקוצר באחד העם נסגר במגמה מעורבת

הלל קורן

20.9.2012 / 16:33

על רקע מגמה שלילית בבורסות העולם נסגר המסחר בבורסה התל אביבית במגמה מעורבת. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-697 מיליון שקל

הבורסה באחד-העם סגרה היום (ה') במגמה מעורבת לאחר פתיחה חיובית ברקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. המשקיעים בעולם נעים בין האופטימיות מההרחבות הכמותיות בארה"ב, באירופה וביפן מחד לבין המשך החששות מבעיות החוב הקשות של ספרד מאידך. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-697 מיליון שקל.

בעולם, היום פורסם כי הפעילות של המגזר הפרטי בכלכלות גוש האירו התכווצה בחודש ספטמבר בקצב המהיר ביותר מאז יוני 2009, כאשר מדד מנהלי הרכש ירד לרמה של 45.9 נקודות לעומת 46.3 נקודות בחודש הקודם. הצפי היה לעלייה לרמה של 46.7 נקודות. המדד בתחום השירותים נפל לשפל של 38 חודשים לרמה של 46 נקודות. "ההאטה תפסה מומנטום נוסף בספטמבר, במה שנראה שכרבעון הגרוע ביותר של גוש האירו מזה שלוש שנים", אומר כריס וויליאמסון, אנליסט ראשי במרקיט שפרסמה את הנתון.

ספרד ממשיכה להדאיג את השווקים לאור חוסר הוודאות באשר לחבילת חילוץ שעשויה להתבקש. חבר המועצה המנהלת של ה-ECB, לוק קון, אמר כי המשך עליית התשואות עשויה לדחוף את ספרד לבקש סיוע מהבנק המרכזי ביבשת. היום הנפיקה הממשלה הספרדית אג"ח בהיקף 4.8 מיליארד אירו - מעל התכנון המקורי שהיה 4.5 מיליארד אירו. בעקבות כך נופלת התשואה על האג"ח הספרדיות ל-5.7% לעומת 6.6% בהנפקה של אתמול - אז השלימה הממשלה הספרדית בהצלחה מכירה של אג"ח בהיקף של 4.6 מיליארד אירו (כ-6 מיליארד דולר), גם כן מעל ההיקף המשוער.

קונצרן IDB לא יורד מהכותרות

פרטנר ( 2015 +3.60% ) דיווחה הבוקר לבורסה על ביטול מדיניות הדיבידנד לשנת 2012. החברה עדכנה כי היא תבחן מעת לעת חלוקת דיבידנדים בהתחשב בתזרים המזומנים שלה, רווחיותה, רמת החוב, יחסי כיסוי החוב בחברה, והסביבה העסקית בכללותה.

אידיבי אחזקות ( 1328 -6.02% ) דיווחה אתמול כי נוחי דנקנר מקיים מגעים מתקדמים להכנסת אדוארדו אלשטיין בחברה הפרטית גנדן, ששולטת ב-IDB. מדובר בהשקעה של 25-100 מיליון דולר בתמורה ל-10%-30% מהמניות.

עסקת "מעריב" נחתמה הבוקר סופית. שלמה בן צבי ישלם 45 מיליון שקל - וירכוש את העיתון מידי דסק"ש ( 710.00 -4.77% ) .

מעט אחרי מידרוג, גם S&P מעלות שמה על הכוונת את החוב של החברות הבנות של IDB. אתמול בבוקר מידרוג הכניסה לרשימת מעקב שלילית את החוב של דסק"ש מחשש לעלייה בסיכון הפיננסי על רקע מצבה של אידיבי אחזקות והחזר חובות האג"ח, ואתמול בערב S&P מעלות הורידה את הדירוג של דסק"ש ואידיבי פתוח, והציבה תחזית שלילית המשקפת את האתגרים שעומדים בפני החברות בחודשים הקרובים. הדירוג של כור ( 3593 -2.23% ) נותר בעינו.

כלכלני S&P מעלות חתכו היום את דירוג החוב של רשת שופרסל ( 954.8 -2.36% ) מקבוצת אי.די.בי, מרמה של -AA לרמה של +A. תחזית הדירוג שלילית. במעלות מציינים כי הורדת הדירוג נובעת משחיקה מתמשכת ביחסי כיסוי החוב של החברה עקב חלוקת דיבידנדים ומדיניות השקעות אגרסיביות. הורדת הדירוג משקפת גם את השחיקה ברווחיות התפעולית המתואמת של החברה הנובעת בעיקר מרמת התחרותיות הגבוהה בשוק המזון. "אנו ממשיכים לראות בשופרסל כמובילה בענף הקמעונאות בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully