וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש המשקיעים: סגירה מעורבת בוול סטריט

קובי ישעיהו

21.9.2012 / 0:38

בזירת המאקרו, תביעות האבטלה ירדו בקצב מתון בשבוע החולף, לרמה של 382 אלף, בעוד שמדד הפילי 'פד' הפתיע לטובה וירד פחות מהצפוי

יום המסחר בוול סטריט נחתם במגמה מעורבת, כשהמשקיעים הגיבו, בין היתר, לחששות הגוברים בשל ההאטה בפעילות הכלכלית באסיה ואירופה. בזירת המאקרו, תביעות האבטלה ירדו בקצב מתון בשבוע החולף, לרמה של 382 אלף, בעוד שמדד הפילי 'פד' הפתיע לטובה וירד פחות מהצפי.
"ההאטה המחודשת והמהירה באסיה ובאירופה מאפילה על הצעדים המוניטארים החדשים עליהם הכריזו ראשי הבנקים המרכזיים", אומר לואן סמית', אסטרטג בחברת Knight Equity.

הפעילות של המגזר הפרטי בכלכלות גוש האירו התכווצה בחודש ספטמבר בקצב המהיר ביותר מאז יוני 2009, כאשר מדד מנהלי הרכש ירד לרמה של 45.9 נקודות לעומת 46.3 נקודות בחודש הקודם. הצפי היה לעלייה לרמה של 46.7 נקודות. המדד בתחום השירותים נפל לשפל של 38 חודשים לרמה של 46 נקודות. "ההאטה תפסה מומנטום נוסף בספטמבר, במה שנראה שכרבעון הגרוע ביותר של גוש האירו מזה שלוש שנים", אומר כריס וויליאמסון, אנליסט ראשי במרקיט שפרסמה את הנתון.

ספרד ממשיכה להדאיג את השווקים לאור חוסר הוודאות באשר לחבילת חילוץ שעשויה להתבקש. חבר המועצה המנהלת של ה-ECB, לוק קון, אמר כי המשך עליית התשואות עשויה לדחוף את ספרד לבקש סיוע מהבנק המרכזי ביבשת.
היום הנפיקה הממשלה הספרדית אג"ח בהיקף 4.8 מיליארד אירו - מעל התכנון המקורי שהיה 4.5 מיליארד אירו. בעקבות כך נופלת התשואה על האג"ח הספרדיות ל-5.7% לעומת 6.6% בהנפקה של אתמול - אז השלימה הממשלה הספרדית בהצלחה מכירה של אג"ח בהיקף של 4.6 מיליארד אירו (כ-6 מיליארד דולר), גם כן מעל ההיקף המשוער.

עם זאת, ההנפקה המוצלחת לא הרשימה את ראשי המשק הספרדי שדחקו בממשלה לבקש מה-ECB סיוע חיצוני בהיקף נרחב במטרה להותיר את עלויות המימון נמוכות וכדי לסייע לחברות אותן הם מנהלים להתמודד טוב יותר בשוק העסקי.
באסיה פורסמו היום נתוני מאקרו בסין. מדד ה-PMI הסיני רשם אומנם עלייה בספטמבר ל-47.8 נקודות לעומת קריאה של 47.6 נקודות באוגוסט, אך לא הצליח לכבוש את רף ה-50 נקודות, המפריד בין התכווצות להרחבה כלכלית.

מאקרו: מדד האינדיקטורים הכלכליים

כמדי יום חמישי, ב-15:30 שעון ישראל התפרסמו נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שירדו ב-3,000 לרמה של 382 אלף, זאת לאחר שמשרד העבודה האמריקני עשכן את הנתון שפורסם לפני שבועיים לרמה של 385 אלף. צפי האנליסטים עמד על ירידה חדה יותר לרמה של 375 אלף.

ב-17:00 התפרסם מדד האינדיקטורים הכלכליים של ה'קונפרנס בורד' לחודש אוגוסט, שרשם ירידה של 0.1%, בהתאם לצפי, לעומת עלייה של 0.4% ביולי. באותו זמן התפרסם גם מדד ה"פילי פד" לחודש ספטמבר, שירד למינוס 1.9 נק' כשהצפי היה למינוס 4 נק'.

בנק אוף אמריקה מפטר עובדים

הנהלת בנק אוף אמריקה (9.19, 1.08%-) הודיעה כי היא מתכננת קיצוץ של כ-16 אלף משרות עד לסוף השנה, במטרה לחסוך בהוצאות.

ענקית התוכנה אורקל (32.26, 1.59%-) תפרסם את תוצאותיה לאחר סגירת המסחר. אנליסטים צופים רווח של 53 סנט למניה ברבעון. חברת נייקי (96.72, 0.96%-) הודיעה כי היא מתכוונת לרכוש בחזרה את מניותיה בהיקף של כ-8 מיליארד דולר במשך 4 שנים.

חברת אדובי סיסטמס (34.53, 4.26%+) הודיעה כי רווחי הרבעון הנוכחי יישארו ללא שינוי או ירשמו ירידה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully