וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח על יוון נדחה עד לאחר הבחירות בארה"ב

פאדי מועלם

22.9.2012 / 15:15

הדחיה באה על רקע בקשה ממשל אובמה להימנע מאירוע שיזעזע את הכלכלה העולמית לפני הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר. הדחייה מעמידה בסכנה רצינית את המשך חברותה של יוון בגוש האירו

דוח משותף של קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי, בנוגע ליוון וליכולת שלה להשתלט על משבר החוב, שהיה אמור להתפרסם בחודש הבא נדחה עד אחרי ה-6 בנובמבר, כך מדווח סוכנות הידיעות "רויטרס". על פי גורמים רשמיים באיחוד האירופי, הדחייה נועדה על מנת למנוע זעזועים בכלכלה העולמית לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הדוח סוקר את יכולתה הכלכלית של יוון ויהווה בסיס להחלטת המנהיגים אם לשחרר למדינה נתח נוסף מחבילת הסיוע שמוענקת לה על ידי הטרויקה - הנציבות האירופית, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - שבלעדיה לא יישאר מספיק כסף למדינה ובכך למעשה תיאלץ להודיע על פשיטת רגל ופרישה מגוש האירו.

הדוח היה אמור להתפרסם בחודש אוקטובר, כשרבים העריכו שהוא יתפרסם עוד לפני פסגה של שרי האוצר של גוש האירו שתתקיים ב-8 באוקטובר. "ממשל אובמה לא מעוניין באירוע ברמה הגלובלית שיזעזע את הכלכלה העולמית לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית", אמר גורם רשמי באיחוד האירופי בעילום שם ל"רויטרס" והוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שפרסום דוחות של הטרויקה נדחה.

הדחייה של פרסום הדוח עלולה ליצור בעיה כספית חמורה ליוון שתלויה מאוד בכספי הסיוע הללו. בשל כך, המדינה תיאלץ להנפיק אגרות חוב קצרות טווח על מנת לגייס עוד כספים ואילו הבנקים מהמדינה יקבלו סיוע חירום מהבנק המרכזי היווני על מנת להמשיך להתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully