וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע מאבקי ההתאגדות: הטבות לעובדי פלאפון

שי ניב ויוסי ניסן

23.9.2012 / 15:31

בזמן שעוה"ד של פלאפון וההסתדרות נאבקים בביה"ד, גיל שרון מנסה לפתוח דף חדש מול העובדים. גורם מטעם העובדים ל"גלובס": "פתאום סופרים אותנו"

בזמן שעורכי הדין של פלאפון ושל ההסתדרות הכללית נאבקים בבתי הדין לעבודה, מנכ"ל החברה גיל שרון ממשיך בניסיון לבלום את ההתארגנות של עובדיו באמצעות הכיס שלהם. ל"גלובס" נודע כי שרון לא הסתפק רק בהגדלה משמעותית של מתנת החג, כפי שכבר פורסם, אלא הודיע לעובדים באגרת מיוחדת שהגיעה לידי "גלובס" הטבות נוספות: שימוש ללא הגבלת עלות במכשירי הסלולר שניתנים להם, והטבה בשווי 300 שקל לשימוש פרטי בחו"ל.

שרון כותב בתחילת האיגרת לעובדים, כי מבדיקה שנעשתה בפלאפון עולה כי לא הושג השליש הנדרש מהעובדים שהצטרפו להסתדרות כדי להפכה לארגון היציג של פלאפון, וכי נראה כי הרוב המוחלט של העובדים בכלל אינם מעוניינים בהצטרפות להסתדרות, ובניכוי דמי החבר.

עוד מבהיר שרון, כי שההטבות הנ"ל הן רק ההתחלה: "אנו מתכוונים להמשיך בפעילות זו, וכבר לאחר החגים נפיץ שורה של צעדי שיפור ונספים בהתאם לנושאים שהעליתם".

מנכ"ל פלאפון מספר באיגרת כי מאז שהחל מהלך ההתאגדות של העובדים, הנהלת החברה החלה לקיים "שולחנות עגולים", וכי בכוונתו להמשיך במודל הזה כדי לשמוע על הנושאים שמטרידים את עובדיו.

"אני רואה במצב שנוצר הזדמנות גדולה לשינוי, ואנו נפעל יחד אתכם ליצירת מנגנוני הידברות שוטפת המביאים לשיפור. אני מאמין שאנו בדרך הנכונה ליצירת שותפות אמיתית בין העובדים להנהלה, המבוססת בראש ובראשונה על הרצון המשותף לכולנו בהצלחת החברה, תוך שמירה על רווחת העובדים. רק חברה בריאה כלכלית ומגובשת, יכולה להבטיח לכולנו נתאי העסקה טובים", כך דברי שרון.

יצוין כי גם הנהלת כלל ביטוח הבטיחה לאחרונה לעובדיה שורה של הטבות כספיות לאחר שמאות עובדים בחברה התאגדו והקימו ועד עובדים.

גורם מטעם עובדי פלאפון אמר היום ל"גלובס" כי ההבטחות שמפזר המנכ"ל רק מחזקות את הלגיטימיות של הקמת הוועד בחברה: "עוד לפני שהכרזנו על יציגות, המנכ"ל הודיע שבפעם הראשונה בראש השנה יחלקו תלושים לחג בשווי 300 שקל, וזה כשעד היום קיבלנו מתנה צנועה כמו מסננת לפסטה. העובדים כאן חכמים והם מבינים מה גרם לשינוי הזה, הם יודעים שעד היום לא היינו משתנה במשוואה ועכשיו פתאום סופרים אותנו".

על השאלה האם הוא סבור שההבטחות החדשות ישחקו לטובת ההנהלה ויפגעו במהלך ההתאגדות, הוא אומר: "כרגע כל מה שהם עושים פועל לרעתם, כולל המיילים השונים שמפיצים כמה עובדים ומנהלים נגד המהלך".

מחר (ב') ידון ביה"ד האזורי לעבודה בת"א בבקשת ההסתדרות להטיל על פלאפון קנס בגין ביזיון בית המשפט, זאת לאחר שמנהל אגף בחברה תועד כשהוא מבקש מעובדים לחתום על ביטול הצטרפותם להסתדרות - צעד המנוגד לכאורה לצו שהוציאה השופטת אורנית אגסי לפני כשבועיים.

בהנהלת פלאפון סרבו להגיב על הידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully