וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית שדרות לבעלי העסקים: מס על שלטי העסק

רמי שני

23.9.2012 / 18:37

דרישתה של עיריית שדרות מבעלי העסקים בעיר לשלם מס על השלטים המוצבים מעל פתחי העסק עוררה את כעסם של בעלי העסקים. "אין התראה מראש - זה לא מקובל עלינו"

צילום: אלון דוידי, עריכה: טל רזניק

דרישה חדשה של עיריית שדרות מכעיסה את בעלי העסקים בעיר. העירייה התחילה לגבות תשלום מבעלי העסקים בעיר עבור השלטים התלויים מעל החנויות והעסקים, כמו גם מבעלי מוסכים וספקי שרותים נוספים.

"קיבלנו דרישת תשלום לחצי שנה בגובה של 7,500 שקלים" סיפר מימון אלבז, בעל מוסך המתמחה בחשמלאות רכב "חשמליית מאור" בשדרות. "ההכנסות היום ירדו מאוד ויש בעיה לשלם את הדרישה הזאת. אני מדבר על שלט שלא נמצא ברחוב אלא תלוי מעל המוסך. זאת פעם ראשונה שבאלו אליי עם הדרישה הזאת, המצורפת להודעת תשלום הארנונה של העסק. פקידים של העירייה היו כאן, מדדו את השלט, כמו את השלטים של בעלי העסקים האחרים באזור והפכו את זה לשטח גביית תשלום. קשה להבין את זה", מספר אלבז.

לא רחוק ממנו, נמצא בית העסק "שדרות החשמל", שגם בעליו התבקש לשלם 6,000 שקלים בשנה. "אף פעם לא דרשו את התשלום הזה" אמר בעל העסק, אלי בן דוד. "עכשיו שולחים לנו הודעות לחיוב, בלי התראה. זה לא מקובל עלינו". בן דוד ואלבז פועלים בימים אלו להחליף את השלטים מעל העסקים שלהם, לכיתובים מוצנעים יותר, כדי להמנע מהתשלום עבור השלטים הגדולים שהיו מוצבים שם.

"אי אפשר לדרוש תשלום על השלטים המוצבים מעל העסקים כי אין שום שילוט הכוונה לעסקים שעל העירייה להציב", טענה בכעס בתיה קטר, המועסקת במוסך של אחיה במכירת שירותים. "השלטים שעל העסקים שלנו הם למעשה שלטי ההכוון שהעירייה לא עשתה. נוצר כאן מצב של מערב פרוע, כי אי אפשר לדעת איפה נמצא כל דבר. אחרי שהעירייה תמלא את חובתה לשים שלטי הכוונה, שתבוא לדרוש כסף עבור השלטים שיש לנו מעל העסקים". לטענת קטר, היא החלה לפעול בדרך משפטית כדי למנוע מהעירייה לחייב את בעלי העסקים בתשלום בגין הצבת שלטים מעל הכניסות לעסקים שלהם.

ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, מסר בתגובה: "הבנו את דרישת הסוחרים. לכן הקמנו וועדה שתדון לגופו של עניין בטענותיו של כל סוחר. אף אחד בעצם לא אוהב לשלם מס, אבל נעשה את הכל כדי שהמחירים יהיו סבירים. יש לנו מגבלה של מחיר מינימום של משרד הפנים".

חבר האופוזיציה במועצת העיר אלון דוידי, הביע כעס על צעד זה שנוקטת העירייה. לדבריו, הפתרון שמצאו בעלי העסקים מעיד על חוסר אמון קשה מצדם בעירייה: "אנשים אלו מרגישים שכל סכום שנגבה על ידי ראש העיר, משמש ככיסוי לחובות ולגרעון של עשרות מליוני שקלים, שנוצר לעירייה בתקופה כה קצרה מאז שחזר לשלטון", הוא אמר, "עצוב לראות לאן הידרדרה עירנו היפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully