וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני יום כיפור: המסחר באחד העם ננעל בעליות

קובי ישעיהו

24.9.2012 / 16:30

למרות ירידות באירופה ותחזית שלילית לוול סטריט ננעל המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר

יום המסחר בבורסה (ב') ננעל בעליות שערים למרות ירידות השערים בוול סטריט ובאירופה. נזכיר כי מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בתל-אביב לרגל יום הכיפורים וביום חמישי בבוקר תתרחש פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ספטמבר כך שכנראה המסחר בת"א הושפע מכך. ביום חמישי המסחר חוזר ליום אחד שלאחריו שוב יהיו 4 ימי הפסקה (חג סוכות - הבורסה סגורה בימים ראשון ושני).

הערב (17:30) יפרסם בנק ישראל את עיקרי המדיניות המוניטארית לחודש אוקטובר, כשמרבית הכלכלנים מעריכים שהריבית תישאר ללא שינוי.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "המגמה החיובית בבורסת תל אביב הבוקר, בניגוד למגמה השלילית באירופה ועל אף הצפי לפתיחה שלילית במסחר בארה"ב נותנת לאחר זמן רב מעט מקום לאופטימיות שהשוק המקומי ידביק מעט מן הפער מול מדדי המניות הגלובליים".

פגוט התייחס גם למשקיעים שהחליטו שהשוק המקומי חוזר להיות יעד השקעה מועדף על פני שוקי חו"ל: "דומה כי האמיצים מבין מחפשי ההזדמנויות המקומיים מגדילים אחזקות בשוק המניות ודוחפים את מדדי המניות צפונה בשאיפה שהשמרנים והפחדנים יבואו אחריהם. אינדיקציה נוספת לעלייה בתאבון לסיכון וירידה במפלס הפחד של המשקיעים התל אביביים הינה העובדה שעל אף פגרת המסחר החזויה בתל אביב עקב יום הכיפורים וחוסר יכולת התגובה לאירועים גלובליים, לא חוששים אותם המשקיעים להגדיל את רכיב הסיכון בתיקי ההשקעות. למרות זאת, מחזורי המסחר בבורסת תל אביב נותרו מכווצים והעליות האחרונות נובעות בעיקרן מהעובדה שרבים מהמוכרים של מניות מקומיות נעלמו לפי שעה מן השוק".

פגוט סיכם: "המשקיעים בתל אביב נהנים לפי שעה מתופעות הלוואי של הרגיעה גלובלית כפועל יוצא של צונאמי ההרחבות הכמותיות ומתמקדים במחירי המניות המקומיות הנוחים ופחות באיומים הגלובליים. להערכתנו מדובר בפסק זמן להתרעננות ולא בסוף פרק המשברים הגלובליים בכלל והמשבר האירופאי בפרט. מכאן הגדלת סיכונים מהותית בעת הנוכחית מתאימה בעיקר למשקיעים מטיבי לכת וחובבי סיכון".

האם יש כדאיות בקידוח "שרה"?

השותפויות בקידוח "שרה", הכשרה אנרגיה ( 18.40 -5.15% ) ומודיעין ( 13.20 -4.35% ), דיווחו אתמול כי ביום ה' האחרון החל הקידוח למטרת גז בתקציב של כ-70 מיליון דולר. הקידוח צפוי להגיע לעומק של 4,300 מטר ולהימשך 50 ימים. על פי הערכות, המטרה אליה מכוונים השותפים בקידוח הנוכחי מכילה 0.8 TCF (טריליון רגל מעוקב) באומדן הטוב ביותר, מתוך מבנה כולל אפשרי של עד 1.5 TCF. גורם בכיר בשוק, המעורה בתחום האנליזה, מציין בשיחה עם "גלובס" כי "קשה לראות את הכדאיות הכלכלית בקידוח 'שרה', בלי קשר לכישלון החרוץ ב'מירה'. לטעמי, מדובר בבזבוז זמן וכסף".

מניית בזק ( 437.10 +4.47% ) בלטה היום בעלייה חדה. גם קבוצת דלק ( 63600 +4.66% ), פרטנר ( 2090 +1.36% ) ודיסקונט ( 447.7 +2.78% ) בלטו בעליות.

חברת השבבים טאואר ( 3470 +1.94% ) נכנסת לשוק הטלוויזיות החכמות (סמארט TV). החברה בניהולו של ראסל אלוונגר הודיעה היום על חוזה חדש עם חברת מודיוטק הטייוואנית, לפיתוח וייצור של מעבדי איתות דיגיטלי (DSP) למצלמות אלחוטיות המיועדות לשימוש בטלוויזיות חכמות. היקפו הכספי של החוזה לא נמסר.

כלל ביוטכנולוגיה ( 1118.00 +6.07% ) זינקה אתמול לאחר שרשות התרופות האירופאית העניקה בימים האחרונים אישור לחברת מדיוונד, חברת בת של כלל ביוטכנולוגיה, לשיווק תרופת הניקסוברד (NixoBrid) לטיפול בכוויות מדרגה 3. מדובר בהישג לא קטן עבור החברה הישראלית שכן מדובר בתרופה הראשונה שמאושרת באירופה שמיועדת לטיפול בכוויות באמצעות אנזימים ולא באמצעים כירורגים. על פי ההערכות שיווק התרופה צפוי להתחיל ב-2013 על ידי חברת טבע ( 15610.00 +0.77% )

שותפות חיפושי הנפט גבעות ( 3.5 +6.06% ) מקדמת את פיתוח שדה "מגד" ליד ראש העין. השותפות דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם קידוחים עם חברה הרשומה ברומניה בשם S.C. DAFORA GROUP S.A. לצורך פיתוח השדה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully