וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו טוחנים מים": ירידות שערים בוול סטריט

פאדי מועלם

24.9.2012 / 23:01

המשקיעים מגיבים למגמה השלילית בבורסות אירופה. אפל המשיכה לעמוד במוקד המסחר לאחר ההשקה של האייפון 5 במהלך סוף השבוע

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, על רקע הירידות שנרשמו במסחר באירופה בעקבות התגברות אי-הוודאות בנוגע למספר נושאים בגוש האירו. יש לציין שבעקבות מעבר ישראל לשעון חורף המסחר בוול סטריט נפתח בשעה 15:30 שעון ישראל. גם פרסום נתוני המאקרו הקבועים שהתפרסמו ב-15:30 יפורסמו מעתה ב-14:30.

"אנחנו טוחנים מים. יש משיכת חבל בשוק", כך אמר קית' בליס מ-Cuttone & Co. "אנשים חוששים לצאת נגד הפעולות של הבנקים המרכזיים, אבל לנתונים הבסיסיים עדיין קשה לתמוך בשווקים".

המשקיעים מגיבים למגמה השלילית בבורסות אירופה וזאת בעקבות מספר התפתחויות במהלך סוף השבוע שהעלו מחדש חששות ישנים. ביוון שוב התגבר החשש מפשיטת רגל של המדינה ופרישה מגוש האירו לאחר שצצו דיווחים כי המדינה חייבת לסגור גירעון של 20 מיליארד אירו על מנת לקבל נתח נוסף מחבילת החילוץ. במשרד האוצר היווני דחו היום את הטענות ואמרו כי המדינה נמצאת במשא ומתן עם המוסדות הבינלאומיים לקיצוץ הוצאות בהיקף של 11.5 מיליארד דולר.

בנוסף לכך סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה בסוף השבוע כי ארצות הברית ביקשה מקרן המטבע הבינלאומית להימנע מפרסום דוח משותף עם האיחוד האירופי בנוגע ליכולת של יוון להשתלט על משבר החוב, עד לאחר הבחירות לנשיאות במדינה שיערכו בתחילת נובמבר וזאת על מנת להימנע מזעזוע בכלכלה העולמית.

גם ההתפתחויות בספרד השפיעו לרעה על המסחר באירופה ועל פי דיווחים היא אמורה לבקש במהלך השבוע הקרוב מהמוסדות הבינלאומיים חבילת חילוץ מלאה למדינה. כמו כן היא תציג במהלך השבוע את התקציב החדש של המדינה כמו גם הדוחות של שתי פירמות ראיית החשבון שנשכרו על ידי הממשלה לבדוק את מידת הסיוע לבנקים במדינה.

על מנת להשלים את התמונה העגומה באירופה פורסם היום סקר הסנטימנט העסקי בגרמניה לחודש ספטמבר והוא רשם ירידה לעומת החודש הקודם כשהצפי היה לעלייה מתונה. הקריאה של חודש ספטמבר הייתה 101.4 נקודות לעומת צפי ל-102.5 נקודות, כשהקריאה בחודש אוגוסט הייתה 102.3 נקודות. מדובר בעוד נתון שמצטרף לשלל נתונים שפורסמו בגרמניה ושמצביעים על כך שהכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו נשאבת לאט לאט אל תוך משבר החובות האירופי.

נעבור לארצות הברית, שם נתונים חשובים יתפרסמו בהמשך השבוע. מחר צפויים להתפרסם מדד קייס שילר שבוחן את מחיר הדירות ב-20 הערים המובילות בארצות הברית ומדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר. ביום כיפור יתפרסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש אוגוסט. ביום חמישי יתפרסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה והערכה שלישית לצמיחה בתמ"ג ברבעון השני של השנה בארצות הברית.

אפל לא סיפקה את הסחורה

חברת אפל (690.79, 1.33%-) המשיכה לעמוד במוקד המסחר לאחר ההשקה של האייפון 5 במהלך סוף השבוע, בו מכרה יותר מ-5 מיליון מכשירים, על פי נתוני החברה - פחות מכפי שהיה צפוי.

אלביט מערכות (33.54, 0.12%+) הודיעה אתמול כי זכתה בחוזה בהיקף של 18.5 מיליון דולר להקמת מרכז אימון משימתי (MTC) למטוסי הקרב של חיל האוויר במדינה באמריקה הלטינית. הקמת מרכז האימון תבוצע במהלך שנת 2014.

סיטיגרופ העניקה היום המלצה על מניית גוגל (749.38, 2.10%+) והעלתה את מחיר היעד למנייה מ-740 דולר ל-850 דולר.

פייסבוק (20.79, 9.06%-) צנחה במסחר היום לאחר שהמגזין הפיננסי "בארונס" פרסם ניתוח לפיו מניית החברה שווה 15 דולר בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully