וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה ירדו בשיעור החד ביותר מזה כחודשיים

שירות גלובס

26.9.2012 / 19:10

דבריו של בכיד בפד על תוכנית QE3, לצד ההשתהות של ספרד בבקשת חבילת הסיוע, הכבידו על המדדים באירופה. גם באסיה ננעל המסחר בירידות

בורסות אירופה ירדו היום (ד') בשיעור החד מזה כחודשיים לאחר שהבנק המרכזי של ספרד הודיע כי המדינה נמצאת במיתון כבד בעוד ראש הממשלה משתהה עם בקשת הסיוע מאירופה. מדד ה- Stoxx Europe 600 ירד בכ-1.7%, הירידה החדה ביותר מאז ה-23 ביולי.

צ'רלס פלוסר, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בפילדלפיה, אמר אמש כי תוכנית רכישות האג"ח של הפד לא תסייע לכלכלה וכי הבנק המרכזי האמריקני מסתכן באובדן אמינות. דברים אלה שלחו את וול סטריט לירידות החדות ביותר מאז ה-25 ביוני.
מדדי המניות באירופה זינקו בכ-16% מאז השפל האחרון שלהם ב-4 ביוני והם נסחרים במכפילי הרווח הגבוהים ביותר מאז שנת 2010, על רקע תוכנית רכישות האג"ח של הבנק המרכזי האירופי. אך הבעיה היא שכדי שהבנק המרכזי יחל לרכוש אגרות חוב ממשלתיות של מדינות כמו ספרד ואיטליה, עליהן לפנות לסיוע ולעמוד בתנאים שיקבע הבנק המרכזי. ספרד משתהה עם בקשת הסיוע וראש הממשלה מריאנו ראחוי אמר כי יבקש סיוע "כשהתנאים יהיו מתאימים".

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט. צלם: רויטרס, גלובס
מדדי המניות באירופה זינקו בכ-16% מאז השפל האחרון/גלובס, צלם: רויטרס

ראחוי מנסה בימים אלה להעביר תוכנית צנע קשה במיוחד, הקשה ביותר בהיסטוריה של המדינה. ועדי העובדים ומפגינים רבים יצאו לרחובות והביעו התנגדות לצעדי הממשלה, בייחוד לאחר שממשלת פורטוגל השכנה ויתרה על הכוונה להעלות מסים בעקבות הפגנות עממיות. המפגינים בספרד דורשים משאל עם על תוכניתו של ראחוי. בינתיים, תשואות האג"ח של ספרד ממשיכות לעלות והתשואה ל-10 שנים עומדת על כמעט 6%.
גם ביוון נרשמו הפגנות קשות ואפילו אלימות, כאשר הסקטור הציבורי והפרטי גם יחד הכריזו על שביתה בת 24 שעות של המשק, בגין צעדי הצנע על רקע המצב הכלכלי הקשה במדינה.
מניות הנדל"ן והפיננסים בספרד בלטו היום בירידות חדות, כמו למשל מניית Acciona, בנקו סנטנדר וגם חברת הבנייה הגדולה בספרד, Actividades de Construccion & Servicios SA. מדד ה-IBEX הספרדי זינק ב-37% מהשפל השנתי שלו ועד אתמול, בעוד שמניית Acciona זינקה ב-64% ו- ACS נסקה ב-56%.

ירידות גם באסיה

גם באסיה נרשמו הבוקר ירידות שערים בעקבות הירידות אמש בוול סטריט. ביפן, יותר מ-900 מניות נסחרו על רקע יום האקס שלהן בבואן לחלק דיבידנד למשקיעים. מדד MSCI אסיה ירד ב-1.3%.

מניית BHP ביליטון האוסטרלית ירדה ב-1.3% על רקע ירידה במחירי הנפט והסחורות. יצרנית כלי הרכב הסינית BYD, בה מחזיקה גם ברקשייר הת'אווי של וורן באפט, נפלה ב-9.8% בהונג קונג לאחר שבית ההשקעות CLSA Asia Pacific Markets חתך את מחיר היעד למניה ב-94%. מניית Singapore Telecommunications איבדה 3.9% לאחר שקרן ההשקעות הממשלתית טמסק מכרה מניות של חברת התקשורת בכמיליארד דולר. ביפן, כאמור, יותר מ-900 מניות נסחרו על רקע יום אקס, ובכללן NTN שנפלה ב-5.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully