וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר החוב בדלק נדל"ן: "לא יום חג"

27.9.2012 / 14:47

השופטת ורדה אלשיך מתחה במעמד אישור ההסכם ביקורת חריפה על בעל השליטה בדלק נדל"ן יצחק תשובה. "רחוק ממתן מענה לנזק הכבד שנגרם"

השופטת ורדה אלשיך אישרה היום (ה') את הסדר הנושים בחברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה. אלשיך, עם זאת, ביקרה נחרצות את התנהלות פרקליטי תשובה במהלך הדיונים ואת ההסדר עצמו.

"בנסיבות המקרה, הרי חרף הבעייתיות הרבה בהסדר, שלא לדבר על הטעם המר שהוא מותיר, הרי שלפי הדין החל כיום, אין מנוס מאישורו. זאת, נוכח הרוב הגורף לו זכה באספות...", כותבת אלשיך בהחלטתה.

ועוד: "טרם אניח עטי, אחזור ואעיר: בניגוד לדעה בה מחזיקים ככל הנראה פרקליטיו של מר תשובה, הרי אין עסקינן ב"יום חג", ואף לא בסיומה המוצלח של דרך, או כפי שמצא לנכון להתבטא עו"ד צור: "ההסדר הזה מלווה בתרומה חסרת תקדים של בעל השליטה בבטחונות ומחוייבות אישית של בעל השליטה...." או כפי שהוסיף: "החלטתו של בעל השליטה לשלם חלק ניכר של החוב שאינו שלו .... היא החלטה שנעשתה על ידו לפנים משורת הדין ... ".

עו"ד צור מתעלם, מציינת אלשיך, מהעובדה כי למעשה עניין לנו בתוצאה בעייתית, שמאשרת הסדר בעייתי, ואף אם היא אילוץ בל-יגונה נוכח הדין החל ותוצאות ההצבעות, היא מותירה תמיהות רבות ובוודאי שאינה מסלקת את עננת החשד הכבדה שדבקה במר תשובה והפועלים מטעמו.

תשובה תרם כדי "להציל את עורו"

אלשיך מוסיפה: "עניין לנו בהסדר, שרחוק ממתן מענה למצוקה ולנזק הכבד שנגרם לרבים מהמחזיקים הפרטיים. זאת, תוך שבעל שליטה אשר לכאורה חזר והצהיר קבל עם ועדה כי יעמוד מאחורי עסקיו, מסתתר מאחורי מסך אישיות משפטית נפרדת – לא רק שלו עצמו, אלא גם של החברות האחרות, רבות הנכסים, שבבעלותו, ואשר הופרדו מן החברה הקורסת מבעוד מועד".

"במלוא הכבוד הראוי, אם להתייחס לדבריו של עו"ד צור בעניין זה, הרי לא רק שאין לאל ידי לקבל את בקשתו ליתן מעין "ציון לשבח" למר תשובה והתנהלותו, אלא נהפוך הוא. את ההזרמה החלקית מאד שהזרים, לא ביצע מר תשובה, במלוא הכבוד הראוי, מטעמים אלטרואיסטיים, אלא בכדי לפדות זכות חקירה ותביעה אישית כנגדו וכנגד מקורביו, אשר כפי שהערתי לא אחת, אינה מופרכת על פניה; שלא לדבר על הנזק הכבד שהיה נגרם ליכולתו של מר תשובה להוסיף ולגייס כספיים בשוק ההון בעתיד, היה ולא היה מגיע לסיום מוסכם של ה"סאגה" בדלק נדל"ן. יוצא, כי תרומה אישית זו, לא ניתנה בידי בעל השליטה אלא בכדי "להציל את עורו"; ערכה, בכל הנוגע הן באמצעיו הכספיים, והן ובעיקר מבחינת אחוז הדיבידנד לנושים, אינו גבוה".

עם זאת, "לאחר ששקלתי את הדברים בדעתי, הרי שבלב כבד, החלטתי שלא לפגוע באותם עשרה מחזיקים פרטיים, אשר ממילא נפגעו, כמוהם כאחרים, פגיעה קשה בקריסת החברה ובהסדר המיטבי; ועוד פחות מכך, לשיטתי, מן הראוי לחייב נושים כלשהם של חברת דלק נדל"ן בהוצאות לטובת מר תשובה או מי מטעמו. סוף דבר, דין הבקשה לאישור הסדר להתקבל, בכפוף לסייגים שנמנו קודם לכן, ודין כל ההתנגדויות שהוגשו להדחות, להוציא בקשת העיון אשר תידון בנפרד. בנסיבות המקרה ונוכח הנסיבות כפי שתוארו בהחלטתי זו, ישא כל צו בהוצאותיו", סיכמה אלשיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully